Terug

Compensatievergoeding

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. N.

Naar: Earth bvba

10/06/2022

Beste , Op 31/05/21 ondertekende we de bestelbon bij Het belang van Limburg shop (groepsaankoop zonnepanelen).Op 09/06/21 kregen we de voorschotfactuur voorgeschoteld te betalen binnen de 8 dagen. Op 5/07/21 ontvingen we een informatieve mail dat de plaatsing een paar weken later ging plaatsvinden dan gepland ,dit door verlofperiode en ontbrekend materiaal. Daar ik eind september niets meer van jullie gehoord heb, heb ik zelf een mailtje gestuurd met de vraag wanneer de installatie nu gaat plaatsvinden. Begin oktober krijg ik van jullie een informatieve mail met de melding dat midden oktober de batterijen geleverd worden. Op 16/11/21 stuur ik weeral een mail naar jullie met de vraag wanneer en uiteindelijk krijg ik van jullie een antwoord op 3/12/21 met een technisch rapport wat er nog aangepast moet worden. Ik moest dit rapport ondertekenen (akkoord gaan) en jullie terugsturen maar de extra kosten waren niet terug te vinden. Uiteindelijk komen ze eind december de zonnepanelen en batterij installeren.De premies die voorzien zijn in 2021 zijn natuurlijk niet dezelfde als de premies in 2022 en daar zullen we een compensatie moeten vinden alsook voor de maanden sept, okt, nov en dec wat goede maanden waren voor het opwekken van zonne-energie. Een maand later informeer ik bij jullie wanneer de controleur de afname komt doen?Door krijg ik van jullie geen antwoord op zelfs telefonisch word ik niet gehoord daar mijn dossier niet in orde is, daar treft mij helaas ook geen schuld. Uiteindelijk komt op 16/02/21 de controleur langs en is alles in orde.Om mijn premie aan te vragen is het natuurlijk al veel te laat en moet ik nog eens wachten na een aantal telefoontjes op de documenten zodat ik kan starten met mijn aanvraag. Eindelijk ontvang ik de documenten op 15/04/21. Op 31/05/21 wordt er dan uiteindelijk de factuur gestuurd met de vermelding te betalen binnen de 9 dagen. In Februari 21 heb ik al melding gemaakt van een compensatie maar tot op heden is daar geen antwoord op gekomen.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform