Terug

Compensatie voor niet werkende omvormer

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Earth bvba

06/04/2023

Beste,wij hebben sinds 2018 zonnepanelen via het bedrijf Earth.Op 8 augustus 2022 bleek onze omvormer te zijn uitgevallen. Wijzelf hebben dit pas gemerkt op 20 augustus, aangezien wij net op reis waren vertrokken. Daar ligt reeds het eerste probleem bij de installatie in 2018 werd ons verzekerd dat zowel de firma als wijzelf een alarmsignaal zouden ontvangen bij storing op de omvormer. Dit bleek niet het geval, aangezien het bedrijf ons nooit heeft gecontacteerd. Ook kregen wij geen melding te zien in de app dat onze omvormer niet meer werkte. Uiteindelijk hebben wij dit zelf opgemerkt door onze teller goed in de gaten te houden.De dag dat we opmerkten dat onze omvormer niet meer werkte (20/08) contacteerde ik het bedrijf, er was toen echter niemand te bereiken.Op 22 augustus probeerde ik hen opnieuw telefonisch te contacteren. Ik kreeg toen de boodschap dat ik alles op mail diende te zetten naar hen. Diezelfde dag heb ik dat nog gedaan.Enkele dagen nadien, op 26 augustus, had ik nog steeds geen reactie gekregen van de firma. Uiteindelijk nam ik opnieuw telefonisch contact op. Er werd mij gezegd dat er op 7 september iemand zou langskomen tussen 10u en 12u. Ik had toen reeds aangegeven dat dit een te lange periode was tussen ons telefoontje en de dag van afspraak, maar er werd mij gezegd dat er geen andere optie was dan 7 september.Ik nam speciaal een dag verlof op 7 september, maar ik heb die dag niemand gezien.Ik heb 2 telefoonnummers van de firma. Ik belde 9x naar het ene nummer en 3x naar het andere nummer. Er was die dag echter niemand te bereiken.De dag nadien (08/09) probeerde ik hen in de voormiddag opnieuw te contacteren. Uiteindelijk kreeg ik iemand aan de lijn die me zei dat ze niet kon terugvinden dat ik de dag voordien was ingeboekt in hun planning. Maar ze verzekerde mij dat ik in de loop van de dag een telefoontje van hun kant mocht ontvangen voor verdere afspraken.Omdat ik om 15u45 nog steeds geen telefoontje had ontvangen (en ik weet dat de firma na 16u niet meer bereikbaar is), contacteerde ik hen uiteindelijk zelf. De persoon die ik toen aan de lijn had vertelde me dat er een dringende interventie was tussengekomen de dag voordien (de dag waarop ze normaal zouden langskomen), waardoor ze uiteindelijk niet meer bij ons zijn geraakt. Zeer vreemd dat ze mij daar dan niet van op de hoogte hebben gebracht. Nog vreemder is dat dit een andere uitleg is dan de uitleg die ik 's ochtends kreeg rond het feit dat ik niet ingeboekt stond in hun planning.Uiteindelijk werd een afspraak gemaakt voor 9 september. Er kwam iemand langs die de omvormer heeft meegenomen. De boodschap was dat wij gingen teruggebeld worden om het verdere verloop te bespreken, wat opnieuw niet gebeurde. Nogmaals diende ik zelf contact op te nemen. Dit gebeurde op 14 september. Ik kreeg toen de boodschap dat de technieker ziek was, ik moest mijn vraag op mail zetten, en ik zou opgebeld worden. Uiteraard werd ik niet opgebeld en diende ik dit opnieuw zelf te doen. Op 16 september kreeg ik de boodschap dat er nog geen oplossing was betreffende mijn omvormer. Ook mijn vraag naar een tijdelijke omvormer werd negatief bevonden. Ik uitte mijn ongenoegen over het feit dat dit geen manier van werken was.Uiteindelijk kreeg ik op 18 september een mailtje met de boodschap dat de technische dienst mij zou opbellen om toch te bekijken of ik een tijdelijke omvormer kon krijgen.Echter op 21 september had ik nog niets gehoord, en nam ik uiteindelijk zelf terug contact. Ik kreeg toen de boodschap dat een tijdelijke omvormer niet voor onmiddellijk zou zijn, gezien er geen in voorraad waren. Hoe het ondertussen met mijn eigen omvormer was gesteld kon men mij niet vertellen.Op 5 oktober had ik nog steeds niets gehoord, waarna ik de firma contacteerde. Ik kreeg de boodschap dat zij contact zouden opnemen met de firma van de omvormer. Dit bleken ze uiteindelijk ook te hebben gedaan, want dezelfde dag kreeg ik een mailtje dat er een omvormer in garantie werd aangevraagd.Verder hoorde ik niets meer.Op 18 oktober nam ik contact met de vraag naar een stand van zaken. Geen reactie.Op 25 oktober nam ik opnieuw telefonisch contact, zij waren opnieuw niet bereikbaar. Ik stuurde een mailtje om mijn ongenoegen te uiten over hun gebrekkige klantenservice en stelde toen de vraag naar een compensatie voor het verlies van zonne-uren dat we reeds geleden hadden sinds augustus 2022. Tevens gaf ik aan dat ik test-aankoop zou inlichten indien ik niet snel reactie zou krijgen.Ik kreeg toen de dag zelf nog de boodschap dat ze in hun eigen magazijn zouden kijken voor een tijdelijke omvormer. Op 26 oktober had ik nog niemand van de planning gehoord, waarna ik hen opnieuw zelf contacteerde. Opnieuw waren ze telefonisch niet bereikbaar. Opnieuw stuurde ik een mailtje om mijn ongenoegen te uiten, een compensatie te vragen en hun gebrekkige klantenservice aan te kaarten. Ik dreigde nogmaals met contactname test-aankoop, waarna ik kort nadien een telefoontje kreeg met de melding dat er de dag zelf nog een omvormer zou geplaatst worden.Uiteindelijk hebben wij van 8 augustus tot 26 oktober zonder werkende omvormer gezeten. Dit betekent bijna 3 maanden geen rendement van ons zonnepanelen.Sindsdien stuurde ik reeds talloze mailtjes met de vraag naar een financiële compensatie voor het verlies dat wij geleden hebben. Ik krijg geen reactie meer van de firma Earth.Ik ben dan ook zeer mistevreden over hun klantenservice en dienst naverkoop. Ik vraag hen om een schadevergoeding en ik krijg geen reactie meer.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform