Terug

Compensatie voor kosten

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: Auto5

05/03/2024

Beste, Op 29 februari hadden wij een afspraak bij Auto 5 Genk voor het afstellen van de lichten van onze Dacia Duster: het linker licht bleek slecht afgesteld op de autokeuring, rechts was prima in orde. Na 1h30 wachten bij Auto 5 zonder updates, kregen we de boodschap dat het niet gelukt was de lampen af te stellen, met een offerte voor een nieuwe koplamp (zie bijlage). Dit vonden wij heel vreemd, dus gingen we niet akkoord. Op 1 maart gingen wij voor een second opinion naar onze vorige garagist in Kasterlee (onze vorige woonplaats) en die zag meteen dat aan beide koplampen geprutst was, waardoor de aansluitingen verwrongen waren aan beide kanten. Daarnaast lag in de linker koplamp een afgebroken lampje en van de rechter koplamp ontbrak het rubberen afdekplaatje. Die bleek onderaan de carrosserie te liggen. Hij raadde ons aan Auto 5 opnieuw te contacteren om hun verzekering aan te spreken. Tijdens het daarop volgend telefoongesprek met Auto 5 Genk stelden ze voor om opnieuw langs te komen. Toen zei men dat de linker koplamp oké was (mits de afgebroken lamp), maar dat de rechter koplamp inderdaad stuk was en vervangen moest worden, op hun kosten. Die werd besteld en een nieuwe afspraak voor 5 maart werd ingepland. Op 5 maart werden beide lampen hersteld en afgesteld, maar er werd geen nieuwe koplamp geplaats. Toen ik om excuses en een compensatie voor onze gemaakte kosten vroeg, zei men dat de gratis herstelling al meer dan genoeg compensatie was en dat het niet hun fout was. Er is hier sprake van onkunde die geleid heeft tot schade aan onze wagen, geen (eerlijke) communicatie en slechte klantenservice. Daardoor waren wij te laat voor de herkeuring, hebben wij 200 km extra over en weer gereden (3 keer naar Auto 5 en 1 keer naar Kasterlee voor vaststelling schade), zijn wij 3 halve werkdagen verloren en de werkuren van de garagist in Kasterlee moeten nog verrekend worden. Wij hadden deze kosten en leed graag gecompenseerd gezien door Auto 5.

Berichten (4)

K. R.

Naar: Auto5

22/03/2024

Waarom heb ik nog geen antwoord ontvangen op mijn klacht?

Auto5

Naar: K. R.

10/04/2024

- Typ uw reactie boven deze regel -Uw aanvraag N°3613406 Beste klant, Na uw bezoek aan onze website vindt u hieronder de samenvatting van uw aanvraag. Samenvatting van uw verzoek ----------------------------------------------Daoud, 10 apr 2024 11:54 CESTJe hebt contact met ons opgenomen om ons op de hoogte te brengen van je ontevredenheid over je laatste bezoek aan de Auto5 garage te GenkHet spijt ons ten zeerste voor de situatie waarnaar je verwijst.Aangezien de verantwoordelijke van de Auto5 garage te Genk een franchisenemer is kunnen wij geen standpunt innemen in zijn plaats.Elke tegemoetkoming en/of regeling moet dan ook van hem komen.Daarom hebben wij hem gevraagd contact met je op te nemen om de beste commerciele en technische antwoord op je klacht te vinden.Mochten wij intussen iets meer horen van de garage of onze verantwoordelijke hoor je nog van ons.Ondertussen, tekenen wij--Daoud**Customer service**AUTO 5 SA Paepsemlaan, 20 1070 Anderlecht (Brussels) Belgiumwww.auto5.be ![Auto5 logo](s:theme.zdassets.com/theme_assets/9531081/8414d3475e506892c431c30b4b1c95038d1c24cf.jpg)----------------------------------------------Klachtenbox, 22 mrt 2024 13:10 CET Uw contactgegevens Persoonlijke gegevens Klachtenbox Mobiel Emailklachtenbox@test-aankoop.be U krijgt zo snel mogelijk een antwoord. Auto5 zet zich in voor Bij Auto5 zetten we ons dagelijks in om u te voorzien van milieuvriendelijke oplossingen en om u steeds zuinigere oplossingen te bieden om de levensduur van uw auto te verlengen. Meer weten Tot binnenkort op auto5.be of in uw center Raadpleeg onze online helppagina's MIJN ACCOUNT Mijn account Terugvindenwijzigen van mijn info en mijn voertuigen op auto5.be Thuislevering of gratis in het center* Online reserveren en betalen bij afhaling Geleverd 1u in center** Beveiligde betaling 90 Dagen om van mening te veranderen*** Becommerce Kwaliteitslabel Copyright Auto5 2020. * Gratis levering in uw center en beschikbaar binnen 1u de optie 1u is enkel geldig op producten in stock in de naar u gekozen winkel. ** De betaling « bij afhaling » is beschikbaar indien deze aan de volgende voorwaarden voldoet: - uw winkelmandje bevat enkel producten « afhaling binnen de 1u » of bepaalde prestaties. - uw winkelmandje is niet meer dan 3000Eur. - u heeft niet al reeds 3 e-reservaties lopende *** Info en voorwaarden op Auto5.be Raadpleeg onze algemene verkoopvoorwaarden: CGV (s:www.auto5.be/nl/algemene-verkoopsvoorwaarden.) Het verzamelen en verwerken van de persoonlijke gegevens van de prospecten en klanten gebeurt onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de Onderneming Auto5, die als enige verantwoordelijk is voor de verwerking. Deze gegevens kunnen met name verzameld worden wanneer er producten of diensten gekocht worden, wanneer een opinie of een commentaar gepost wordt, wanneer een bestek gemaakt wordt, wanneer u zich inschrijft voor een getrouwheidsprogramma of een marketingactie. Zonder bewijs van het tegendeel zijn de gegevens die bewaard worden door de Onderneming het bewijs van alle transacties. De verzamelde persoonlijke gegevens van de prospecten en klanten van Auto5 kunnen statistisch en automatisch verwerkt worden met als voornaamste doelen de uitvoering van de bestellingen van klanten, hen informatie over onze producten en diensten te bezorgen, hen te laten genieten van de voordelen van ons getrouwheidsprogramma en, nadat wij hun voorafgaand akkoord hebben gekregen, hen commerciele informatie en aanbiedingen toe te sturen. De verzamelde gegevens zijn bestemd voor de interne diensten van Auto5. Ze kunnen ook doorgegeven worden aan de onderneming Mobivia Groep (moederbedrijf van de onderneming Auto5) en aan diens filialen, evenals aan de geautoriseerde dienstverleners van Auto5 en de onderaannemers die contractueel met Auto5 verbonden zijn, en die Auto5 bijstaan bij de uitvoering van de taken die noodzakelijk zijn voor het beheer van uw klantenaccount en voor het versturen van commerciele informatie en aanbiedingen nadat wij hiervoor uw voorafgaande en uirukkelijke toestemming hebben gekregen. Alle bestemmelingen en onderaannemers van Auto5 bevinden zich op het grondgebied van de Europese Unie en zijn contractueel verplicht om het vertrouwelijk karakter en de veiligheid van de persoonlijke gegevens waartoe zij toegang hebben te verzekeren, en om deze gegevens uitsluitend te gebruiken wanneer Auto5 dit vraagt bij de uitvoering van de taken die hen zijn toevertrouwd. U kunt ten overstaan van Auto5 de volgende rechten uitoefenen: recht van toegang, recht van rectificatie, recht op beperking, recht van uitwissing, recht van gegevensoverdraagbaarheid en recht van bezwaar tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens omwille van gerechtvaardigd belang. ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) ![](s:www.test-aankoop.be/~/media/aa08e4bbc7b641bca16054c1d9173084.png) Uw contactgegevens Persoonlijke gegevens Klachtenbox Mobiel Emailklachtenbox@test-aankoop.be U krijgt zo snel mogelijk een antwoord. Auto5 zet zich in voor Bij Auto5 zetten we ons dagelijks in om u te voorzien van milieuvriendelijke oplossingen en om u steeds zuinigere oplossingen te bieden om de levensduur van uw auto te verlengen. Meer weten Tot binnenkort op auto5.be of in uw center Raadpleeg onze online helppagina's MIJN ACCOUNT Mijn account Terugvindenwijzigen van mijn info en mijn voertuigen op auto5.be Thuislevering of gratis in het center* Online reserveren en betalen bij afhaling Geleverd 1u in center** Beveiligde betaling 90 Dagen om van mening te veranderen*** Becommerce Kwaliteitslabel Copyright Auto5 2020. * Gratis levering in uw center en beschikbaar binnen 1u de optie 1u is enkel geldig op producten in stock in de naar u gekozen winkel. ** De betaling « bij afhaling » is beschikbaar indien deze aan de volgende voorwaarden voldoet: - uw winkelmandje bevat enkel producten « afhaling binnen de 1u » of bepaalde prestaties. - uw winkelmandje is niet meer dan 3000Eur. - u heeft niet al reeds 3 e-reservaties lopende *** Info en voorwaarden op Auto5.be Raadpleeg onze algemene verkoopvoorwaarden: CGV (s:www.auto5.be/nl/algemene-verkoopsvoorwaarden.) Het verzamelen en verwerken van de persoonlijke gegevens van de prospecten en klanten gebeurt onder de uitsluitende verantwoordelijkheid van de Onderneming Auto5, die als enige verantwoordelijk is voor de verwerking. Deze gegevens kunnen met name verzameld worden wanneer er producten of diensten gekocht worden, wanneer een opinie of een commentaar gepost wordt, wanneer een bestek gemaakt wordt, wanneer u zich inschrijft voor een getrouwheidsprogramma of een marketingactie. Zonder bewijs van het tegendeel zijn de gegevens die bewaard worden door de Onderneming het bewijs van alle transacties. De verzamelde persoonlijke gegevens van de prospecten en klanten van Auto5 kunnen statistisch en automatisch verwerkt worden met als voornaamste doelen de uitvoering van de bestellingen van klanten, hen informatie over onze producten en diensten te bezorgen, hen te laten genieten van de voordelen van ons getrouwheidsprogramma en, nadat wij hun voorafgaand akkoord hebben gekregen, hen commerciele informatie en aanbiedingen toe te sturen. De verzamelde gegevens zijn bestemd voor de interne diensten van Auto5. Ze kunnen ook doorgegeven worden aan de onderneming Mobivia Groep (moederbedrijf van de onderneming Auto5) en aan diens filialen, evenals aan de geautoriseerde dienstverleners van Auto5 en de onderaannemers die contractueel met Auto5 verbonden zijn, en die Auto5 bijstaan bij de uitvoering van de taken die noodzakelijk zijn voor het beheer van uw klantenaccount en voor het versturen van commerciele informatie en aanbiedingen nadat wij hiervoor uw voorafgaande en uirukkelijke toestemming hebben gekregen. Alle bestemmelingen en onderaannemers van Auto5 bevinden zich op het grondgebied van de Europese Unie en zijn contractueel verplicht om het vertrouwelijk karakter en de veiligheid van de persoonlijke gegevens waartoe zij toegang hebben te verzekeren, en om deze gegevens uitsluitend te gebruiken wanneer Auto5 dit vraagt bij de uitvoering van de taken die hen zijn toevertrouwd. U kunt ten overstaan van Auto5 de volgende rechten uitoefenen: recht van toegang, recht van rectificatie, recht op beperking, recht van uitwissing, recht van gegevensoverdraagbaarheid en recht van bezwaar tegen de verwerking van uw persoonlijke gegevens omwille van gerechtvaardigd belang. U hebt ook het recht aan te geven wat er met uw gegevens moet gebeuren na uw overlijden. Gelieve hiervoor contact op te nemen met de Dienst Digitale Marketing van de Onderneming Auto5, Paepsemlaan 20, 1070 Anderlecht of een mail te sturen naar privacy@auto5.be. --------------------------------Dit e-mailbericht is een service van Auto5.[5M2PGN-0Y7RP]

K. R.

Naar: Auto5

26/04/2024

BesteBedankt voor het antwoord.Voor mij als klant maakt het niets uit of dit een franchisenemer is of niet. Ik ben klant van het bedrijf Auto 5 en wil geholpen worden met mijn probleem. Zo niet schakel ik de advocaten van Testaankoop in. Ik hoop snel een oplossing te krijgen.

K. R.

Naar: Auto5

22/05/2024

Is er al een update over deze klacht?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform