Terug

compensatie voor fout telenet

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. M.

Naar: Telenet

03/01/2017

ik ben al jaren klant bij telenet. Ik vond mijn internetverbinding traag en ik meldde dat in een telenet center. Die raadden mij internet fiber aan die een veel hogere snelheid beloofde. Ik heb dat toen ook genomen. Dit is ongeveer 2 jaar geleden.hoewel er wel verbetering was was het effect van dit nieuwe abonnement gering. Ik dacht dat dat scheelde aan de wifi verbinding tussen pc en modem en liet het daar bij.Vorige vrijdag (30/12) kwam een technicus mijn aansluiting herstellen, mijn internet was namelijk volledig uitgevallen. Deze technicus onderzocht mijn ganse installatie en vond in het aansluitpunt een filter die de oorzaak was van mijn beperkte surf snelheid. Hij verwijderde die en bij controle nadien bleek mijn aansluiting veel sneller. Hij gaf ook toe dat dit een foute aansluiting was die in het verleden gebeurde.Ik vind dat ik dus jarenlang betaalde voor een internet verbinding die nooit de beloofde snelheid haalde.Ik heb daar compensatie voor gevraagd bij telenet en men heeft de fout toegegeven maar ook onmiddellijk gezegd dat ze als maximum compensatie één maand gratis telenet mogen toekennen omdat dat nu éénmaal de regels van telenet zijn. Voor mij komt dat neer op 109 euro.Dit vond ik onvoldoende en na een korte woordenwisseling spraken we af dat bij mijn volgende factuur inderdaad die 109 euro korting worden verrekend maar dat ik jullie mening hieromtrent zou informeren.Indien jullie die 109 euro een rechtvaardige compensatie vinden laat ik het hierbij. Indien jullie ook de mening toegedaan zijn dat deze regeling aan de magere kant is vraag ik jullie tussenkomst om een billijker regeling te verkrijgen.Dank voor jullie tijd en moeiteLuc Mestdagh

Berichten (1)

L. M.

Naar: Telenet

05/01/2017

Geachte Ik ontving jullie nieuwe voorstel, waarvoor dank. jullie verhoogden de compensatie van 109 tot 218 euro. Mijn vraag naar testaankoop toe pas ik aan Is een compensatie van 218 euro voor geleden gebruiksbeperking naar jullie aanvoelen een faire compensatie? Ik ben van plan het oordeel van testaankoop in deze te volgenHoogachtendLuc Mestdagh


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform