Terug

Compensatie vervroegde terugkeer pakketreis door Corona

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

C. T.

Naar: De Blauwe Vogel

01/02/2023

We boekten een groepsreis Namibië van 14dagen (13/3/20 - 26/3/20) (€3390 + single toeslag = 3740) en na 2 dagen ter plaatse kregen we te horen dat we wegens covid vervroegd dienden terug te keren (18/3/20).We kregen geen enkele compensatie. Na verschillende pogingen bij zowel De Blauwe Vogel als Live To Travel in groep. Telefonisch, aangetekend schrijven... Steeds kregen we 'overmacht' te horen. Het gevoel dit dit kon vermeden worden door ons niet te laten vertrekken was groot maar we gaven het op...In het nieuwsbericht op VTM 19/01/2023 van 19u hoorden we de uitspraak van Europees hof van justitie betreffende de verplichte terugbetaling van pakketreis wanneer men niet heeft ontvangen waarvoor men heeft betaald. Wij vallen duidelijk in deze categorie.Dat dit nu Europees bevestigd werd motiveerde ons om dit terug als groep op te nemen.De juridische dienst van testaankoop raadde via bepaalde leden van de groep aan om eerst via deze weg individueel klacht in te dienen alvorens ons terug in groep te laten vertegenwoordigen.Wij hopen alsnog op rechtvaardigheid en zouden graag de gemiste overnachtingen in de geboekte lodges, de maaltijden en de inbegrepen inkomgelden voor diverse activiteiten, nationale parken enz...terugbetaald krijgen.Ik kijk alvast uit naar jullie reactieThys Charis Oude Bosuilbaan 812100 Deurne 0474 327 593Mijn reisgezel die ook single had was Verveckken Nancy

Berichten (1)

De Blauwe Vogel

Naar: C. T.

06/02/2023

Beste klant,We hebben je mail in goede orde ontvangen, waarvoor dank.Ontvangen mails worden doorgestuurd naar de bevoegde collega, die je hierover verder zal contacteren.We trachten steeds binnen de 2 dagen te reageren op de ontvangen mail.Echter zijn er soms uitzonderingen, waardoor het iets langer kan duren dan voorzien.(we trachten de wachttijd uiteraard steeds te beperken)Mogen we je daarom vragen om jouw mail zeker niet opnieuw door te sturen wanneer het antwoord wat op zich laat wachten,Daar dit de communicatie alleen maar zou vertragen. Je kan erop rekenen dat je steeds een antwoord zal ontvangen.Bedankt voor het vertrouwen en tot binnenkort.Met vriendelijke groeten,De Blauwe VogelLuikersteenweg 623800 SINT-TRUIDENT: +32 (0) 11 705 500www.deblauwevogel.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform