Terug

Compensatie vertraging

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Vertraging trein

Klacht

P. M.

Naar: Air France - KLM

27/05/2025

Beste, Bij deze wens ik jullie te informeren over de behandeling van mijn klacht bij Air France en het gegeven (negatieve) antwoord. De feiten : 1. Boeking van de vlucht Bangui - Brussel - Bangui. Retour voorzien op 21 jan 2025 via de dienst van de Federale Politie. 2. vertraging van de trein AF 7228 te Brussel Zuid richting Parijs waardoor ik mijn vlucht niet meer op tijd zou halen. Dus verplicht vlucht om te boeken want een andere trein kon/wou men niet toekennen Voorstel comptoir Air France : omboeken naar Royal Air Maroc (enige mogelijkheid : andere vluchten volboekt of nog later) 3. Uiteindelijk vertrek vanuit Zaventem met RAM die dag in de avond. Aankomst Bangui (CAR) op 22 januari om 05h50. Oorspronkelijke aankomst AF voorzien op 21 januari om 19h35. Dus vertraging = meer dan 3 h. 4. opmaak vraag compensatie AF voor vertraging : antwoord negatief ( cfr mail bijlage) Enkel terugbetaling 70 euro voor betaling betere zitplaats 5. vraag tussenkomst AirHelp : antwoord : negatief (cfr mail bijlage). Kort samengevat : hoewel er een effectieve vertraging was van meer dan 3h en de boeking volledig bij AF gebeurde voor Bangui - Brussel - Bangui en de treinboeking dus niet apart gebeurde verstopt men zich achter het feit dat het geen vertraging is van vlucht maar van trein. Ik begrijp dat er geen vluchten zijn Brussel -Parijs maar de boeking gebeurde wel degelijk volledig bij Air France. De vertraging ligt buiten onze eigen verantwoordelijkheid en dus meen ik dat AF verantwoordelijk is voor de reis van A tot Z. Bij de balie AF Zuid had men mij ook op een andere trein kunnen omboeken maar blijkbaar ging dat zomaar niet. Ik heb het gevoel dat men zich verstopt achter de kleine lettertjes van de regels , maar feit blijft dat ik als consument een ernstige vertraging heb opgelopen. Ik heb het dan nog niet over de verplaatsing naar Brussel Zuid en dan nogmaals naar Zaventem noch over mijn bagage ( daags voordien reeds ingediend bij AF Bxl Midi) die pas 5 dagen later is toegekomen in Bangui en de helft van de voeding die ik mocht weggooien maar enkel het feit dat ik als consument zomaar voor een 'voldongen' feit sta. Ik meen als consument recht te hebben op een redelijke compensatie. ik richt mij tot Test Aankoop om mij in dit kluwen verder te helpen. Dank bij voorbaat Patrick Meerpoel abonnee 878124-80

Bemiddeling door Testaankoop 07 juni 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform