Terug

Compensatie + terugbetaling vertraagde (>11u) vlucht

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Betalingen en terugbetalingen

Klacht

J. S.

Naar: TUI Belgium - TUIfly

24/06/2024

Geachte mevrouw/heer, Op 18/07/2023 heb ik bij u een reis/verblijf geboekt met boekingsnummer 100070778089. Op 23/07/2023 was ik op de luchthaven van Malaga om de Tui vlucht naar België te nemen (verrassing voor de verjaardag van mijn mama). Helaas is de ochtendvlucht (10AM) verlaat naar de avond (20u32). Dat is een vertraging van 11u 33min. Aangezien mijn mama op 23 juli verjaart, was het dus niet meer de moeite om deze vlucht nog te nemen. Ik heb u meermaals (via klachtenformulier, via mail, via FB messenger) gecontacteerd, maar u negeert mij volledig. Ik krijg enkel de vraag U te bellen. Het is quasi onmogelijk om jullie te bellen en het is geenzins mijn taak actie te ondernemen. Ik heb jullie een klachtenformulier ingediend en het is jullie verantwoordelijkheid de wetgeving toe te passen en mij vlot te vergoeden. U weigert nog steeds op de dag van vandaag deze verantwoordelijkheid op te nemen. Ik vraag u daarom nogmaals om binnen de 7 dagen het bedrag van 679 euro (compensatie + terugbetaling vlucht) op mijn bankrekening te willen betalen. Dit schrijven geldt als ingebrekestelling. Bij gebrek hieraan, zal ik alle mogelijke stappen ondernemen om mijn rechten te vrijwaren. Met vriendelijke groet, Bijlagen: • Kopie bevestiging boeking + betalingsbewijs • LINK NAAR VLUCHTVERTRAGING: https://www.flightera.net/nl/flight_details/TUI+Airlines+Belgium-Malaga-Brussels/TB1012/LEMG/2023-07-23

Berichten (2)

TUI Belgium - TUIfly

Naar: J. S.

25/06/2024

Geachte mevrouw, mijnheer,In aansluiting met uw reactie van24/06/2024 kunnen wij u hierbij als volgt antwoorden in onze hoedanigheid van luchtvervoerder.Zoals gesteld in onze eerdere correspondentie, betreuren wij de ongemakken naar aanleiding van de vertraging van onze vlucht TB van 23/07/2023 ten zeerste.Op 01/12/2023 hebben wij reeds het bedrag van 420 EUR uitbetaald aan u op rekeningnummer. Bijkomend zullen wij als commerciële geste uw ticket ter waarde van 158,99 EUR (= ticket 79,99 + fly deluxe 65,00 + seating 14,00) terugbetalen.Nogmaals onze excuses voor het ongemak.Onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis.Met vriendelijke groeten,Voor TUI Airlines Belgium N.V.,MarliesQuality After Sales

TUI Belgium - TUIfly

Naar: J. S.

26/06/2024

Hallo Tui,Op welke rekening zouden jullie dit teruggestort hebben?Ik zie geen betaling op mijn rekening in december 2023.Dank jeKind regards,JurgenOp 25 jun 2024 om 10:33 heeft dbcservice@tui.be het volgende geschreven: TUIfly.jpgGeachte mevrouw, mijnheer,In aansluiting met uw reactie van24/06/2024 kunnen wij u hierbij als volgt antwoorden in onze hoedanigheid van luchtvervoerder.Zoals gesteld in onze eerdere correspondentie, betreuren wij de ongemakken naar aanleiding van de vertraging van onze vlucht TB van 23/07/2023 ten zeerste.Op 01/12/2023 hebben wij reeds het bedrag van 420 EUR uitbetaald aan u op rekeningnummer. Bijkomend zullen wij als commerciële geste uw ticket ter waarde van 158,99 EUR (= ticket 79,99 + fly deluxe 65,00 + seating 14,00) terugbetalen.Nogmaals onze excuses voor het ongemak.Onder voorbehoud van alle rechten en zonder nadelige erkentenis.Met vriendelijke groeten,Voor TUI Airlines Belgium N.V.,MarliesQuality After Sales


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform