Terug

compensatie procedure

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Factuur

Klacht

J. N.

Naar: Eneco

03/10/2024

Ik heb 2jaar en 8 maanden voorafbetalingen gedaan voor gasverbruik vooraleer er een afrekening gestuurd werd agv een fout in uitwisselen van gegevens ivm energie verbruik van gas. Het saldo van teveel betaalde voorschotten is in juli overgemaakt op mijn rekeningnr (nl 4759,37€). Er is daarbij geen rekening gehouden met een schadevergoeding ovv nalatigheidsintrest of andere compensatie alhoewel ik reeds meer dan 10 jaar klant ben bij Eneco. Nochtans in een mail naar mij beweren ze de klant tegemoet te treden als vorm van dienstverlening. zie dokument hieronder

Berichten (1)

Eneco

Naar: J. N.

09/10/2024

Beste Jan, We hebben je klacht goed ontvangen via de testaankoop in verband met de laattijdige opmaak van je afrekening. Uit nazicht zie ik dat we je meterstanden van 15-11-2022 en 1-11-2023 pas ontvangen hebben van je netbeheerder op 22-5-2024. We hebben je afrekening opgemaakt op 4-7-2024. Ik dien hierbij dan ook vast te stellen dat er vanuit de kant van Eneco geen laattijdig opmaak is van je afrekening aangezien we deze binnen de wettelijke termijn van 6 weken hebben opgemaakt na ontvangst van je meterstanden. Het tijdig doorsturen van de meterstanden is de verantwoordelijkheid van Fluvius. Indien je nog verdere vragen of opmerkingen hebt, mag je me altijd contacteren. Ik help je graag verder! Ik wens je nog een prettige dag toe! Met vriendelijke groeten, Tom Customer Relations Exception Complaint Handling Battelsesteenweg 455/I 2800 Mechelen eneco.be Klimaatneutraal in 2035. We doen het nu. Dit e-mailbericht is bestemd voor de geadresseerde(n) en kan vertrouwelijk zijn. Als dit bericht niet voor u bestemd is, wordt u vriendelijk verzocht dit aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: donderdag 3 oktober 2024 12:45 Aan: FM_externalcomplaints FM_externalcomplaints@eneco.com Onderwerp: compensatie procedure ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

Bemiddeling door Testaankoop 09 oktober 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform