Wij hebben in augustus 2019 een keuken besteld bij de Keukenbouwer Roeselare. Dit na hen een offerte van concurrentie Ixina voor te leggen. We zijn tot de compromis gekomen om exact dezelfde keuken als bij Ixina te krijgen voor dezelfde prijs. Hiermee zijn wij akkoord gegaan en hebben wij onze handtekening gezet. In alle eerlijkheid hebben we dit op vertrouwen gedaan en dit hadden we niet moeten doen. De offerte bestond uit een document met allerlei codes. Omdat de afspraak zeer duidelijk was: dezelfde keuken als Ixina hebben wij getekend.Achteraf bleek dit helemaal niet te kloppen. Om enkele voorbeelden te geven: een zwarte kraan was plots een chrome kleur, een volledige koelkast was een kleinere koelkast + vriesvak geworden etc…Op dat moment waren we ons van geen kwaad bewust. De offerte was getekend en wij waren blij met onze nieuwe keuken. Gezien we in verbouwingen zitten hadden we gevraagd om de keuken in maart 2020 te leveren. Kregen we te horen dat we zeker ruim op tijd hadden besteld en dat we in december 2019 een telefoon gingen krijgen om de laatste opmetingen te doen.December 2019: geen telefoon gekregenIn januari 2020 zelf contact opgenomen met de keukenbouwer. Wanneer de architect kwam opmeten kregen we echter het volgende te horen: leverdatum maart?! Dit zal zeker niet lukken. Ten vroegste in mei 2020 pas…Hier waren we echter niet mee akkoord aangezien we in maart ook effectief naar onze nieuwe woonst verhuizen en er dus een keuken moet staan. Maar dit kon niet lukken, ten vroegste mei…Uiteindelijk op afspraak gekomen in de winkel om de opmetingen van de architect te bespreken. Daar krijgen we dan te horen dat we een 700 tal euro moeten opleggen omdat de initiële getekende versie bij nader inzicht niet klopt. Onze zwarte kraan was verdwenen, er was plots een kleinere koelkast aanwezig en er moest een glazen paneel tegen onze keukenwand komen + de melding dat de levering in mei 2020 pas kan gebeuren. Wij hebben toegegeven dat we te enthousiast en op vertrouwen een handtekening hebben gezet maar dat dit absoluut niet kan. Ook het feit dat er niet geleverd kan worden in maart 2020 vonden wij onterecht. Na een lang gesprek kon de leverdatum plots wel begin maart.. En hebben wij uiteindelijk een 300-tal euro extra betaald dan de initiële overeengekomen prijs.Achteraf bekeken: gelukkig hebben we wat doorgezet want midden maart kwam de lockdown wegens covid op ons af en ging de plaatsing in mei al helemaal niet lukken…Tijdens de plaatsing waren wij tevreden van de plaatser. Buiten een vijs dat zichtbaar was hadden wij geen opmerkingen en uiteindelijk hebben we de vijs maar gelaten voor wat het was.Echter na een week kregen wij onuitwisbare vlekken in ons keukenblad. De kringen van onze glazen zag je permanent in ons blad. Zet een emmer op het keukenblad en de omranding ervan bleef er in staan, er kwamen vlekken op etc. Als we het product gebruiken dat we hebben meegekregen om ons blad te reinigen kregen we alleen maar vlekken…. We hebben hiervoor gebeld naar de Keukenbouwer en kregen telefonisch te horen dat dit niet zou mogen gebeuren met zo’n keukenblad. Ze vroegen ons om het op mail te zetten en zij zouden de granitier contacteren om dit probleem op te lossen.Een tweetal weken later kregen we nog steeds geen tegenbericht. Uiteindelijk hebben we zelf teruggebeld naar de keukenbouwer en kregen we te horen dat er niet rechtstreeks door hen kan gebeld worden naar de granitier en dat het wachten is op een reactie van de mail.Twee maanden later: nog steeds geen reactie, zelfs na meerdere telefoontjes.Uiteindelijk dan maar opnieuw naar de winkel geweest en daar mijn beklag gedaan over de manier van werken en communiceren. Kan er na dit gesprek toch WEL plots rechtstreeks naar de granitier gebeld worden..Zegt de granitier dat ze in de loop van volgende week zullen langskomen en mij twee dagen op voorhand zouden contacteren om te verwittigen.Twee weken later: nog steeds niemand gehoord.Uiteindelijk weer naar de winkel geweest met de melding dat ik nog steeds niets gehoord heb en dat deze klacht eigenlijk een 4tal maanden geleden al moest afgerond zijn…Er werd opnieuw gebeld naar de granitier en deze keer kregen we een datum en uur. Deze afspraak hebben ze dan wel nagekomen..Wij waren een jong enthousiast koppel die trots waren dat ze een keuken van de keukenbouwer konden kopen.Maar uiteindelijk hebben wij ons echt mispakt en hadden we het beter niet gedaan… Zo vaak is de communicatie misgelopen en zo vaak hadden wij het gevoel dat we aan het lijntje werden gehouden! Het waren mooie woorden en de dag dat we getekend hadden voor een nieuwe keuken waren we zo blij en vol lof over de keukenbouwer. Maar nu houd ik er jammergenoeg een slecht gevoel aan over en kan ik de keukenbouwer echt niet aanraden… Desondanks was het personeel (fysiek aanwezig) wel vriendelijk maar telefonisch iets bereiken was zeer moeilijk en het vertrouwen is geschonden..De zoektocht en plaatsing van een keuken is soms vermoeiender dan men denkt ??