Terug

Communicatie Taalkeuze

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. D.

Naar: Basic-Fit

15/01/2019

Op 3 januari 2019 sloot ik een Basic Fit - Comfort abonnement af via de kiosk in Basic Fit Brussels Anderlecht Westland Shopping. Het eenjarig contract werd in het Nederlands opgesteld zoals gevraagd.Bij het afsluiten het abonnement heb ik duidelijk aangegeven dat ik geen enkele vorm van communicatie van Basic Fit per mail wens te krijgen. Ik betreur echter dat ik toch werd geregistreerd voor wekelijkse updates en voornamelijk het feit dat deze communicatie in het frans verloopt. Even uitschrijven voor de newletter en probleem opgelost zou je denken. Jammer genoeg ondervind ik hetzelfde probleem wanneer ik de Basic Fit App installeer op mijn Android toestel (Samsung A5). Bij het openen van de app staat tot mijn grote verbazing de volledige userinterface ook hier in het frans. Nergens in de instellingen/voorkeuren kan ik de taal veranderen naar het Nederlands. Nu blijkt dat de Display Language in de app afhankelijk is van welke Basic Fit Club je geselecteerd hebt. In mijn geval dus Basic Fit Brussels Anderlecht Westland Shopping. Ondanks het feit dat deze club in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ligt dat een tweetalig gebied is (Nederlands en Frans) wordt mij opgelegd om de applicatie in het frans te gebruiken.Ik vind het bijzonder jammer dat bij het afsluiten van een abonnement in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest ik als klant standaard in het frans wordt aangesproken, gemaild alsook de applicatie volledig in het frans wordt gezet.Bij het veranderen van favoriete club in de Basic Fit app naar een vestiging in het Vlaams Gewest bijvoorbeeld Sint-Pieters-Leeuw wordt de taal dan wel naar het Nederlands veranderd.

Berichten (5)

Basic-Fit

Naar: M. D.

15/01/2019

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 04284358 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België

M. D.

Naar: Basic-Fit

14/02/2019

Geachte Basic-Fit,Ik ben nog steeds wachtende op een reactie. Ik kreeg intussen een reactie per mail van jullie support team bij het aanmaken van een intern ticket op jullie website (zie hieronder):-------------------------------------------------------------------------------------""Hi Marnik, Bedankt voor jouw bericht. Excuses voor mijn late reactie! Wat vervelend dat jouw app Franstalig is en je onze nieuwsbrieven ontving in het Frans. Deze taalinstelling is gebaseerd op jouw thuisclub. Dit was Basic-Fit Brussels Anderlecht Westland Shopping. Ik heb dit voor je aangepast naar Basic-Fit Sint Pieters-Leeuw Bergensesteenweg. Als het goed is is hiermee het probleem verholpen. Uiteraard kan je bij alle Basic-Fit clubs blijven sporten.Voor de zekerheid heb ik jouw account gereset waardoor je nu kan inloggen met:Gebruikersnaam: marnik.de.hertogh@gmail.comTijdelijk wachtwoord: basicfitDit wachtwoord kun je zelf aanpassen via de website versie van de App (https://portal.basic-fit.com/). Door rechts bovenin op het pijltje naast jouw naam te klikken kan je via ‘accountinstellingen’ jouw wachtwoord simpel aanpassen naar jouw eigen keuze.Zou je me kunnen laten weten of de App nu Nederlandstalig is? Met sportieve groet, EnyaApp SupportBasic-Fit""------------------------------------------------------------------------------------Onderstaand mijn antwoord:""Beste Enya,Ik zou graag een aantal zaken rechtzetten alvorens te antwoorden:- De taal van mijn applicatie is inderdaad afhankelijk van welke club als favoriet staat ingesteld maar dit is totaal naast de kwestie. (lees verder)- Basic-Fit Brussels Anderlecht Westland Shopping bevindt zich in tweetalig gebied (Frans en Nederlands)- Het is dan ook onaanvaardbaar dat Nederlandstalige klanten van club Anderlecht Westland Shopping geen service krijgen in het Nederlands (communicatie per mail, applicatie)Het lijkt me helemaal onlogisch om iemand een taal toe te wijzen op basis van welke club hij wil gaan sporten. De taal dient een keuze te zijn in instellingen van de applicatie, diezelfde redenering is wenselijk voor alle communicatie per mail / nieuwsbrief.Ik betreur ten zeerste dat in een zo prachtig tweetalig landschap er vanuit Basic Fit op deze manier wordt ingespeeld op tweetaligheid of in dit geval dus een eentalig Brussels Hoofdstedelijk Gewest (blijkbaar enkel Franstalig volgens jullie). Dat ik zelf perfect tweetalig ben en de hele dag Frans spreek op mijn werk wil niet zeggen dat ik bij het betreden van de club Basic-Fit Brussels Anderlecht Westland Shoppin standaard in het Frans word aangesproken.Dit is geen persoonlijke uitval naar U, Enya. Ik zou het gewoon enorm apprecieren moest dit punt ook onder de aandacht worden gebracht.Mijn antwoord op Uw vraag of mijn applicatie nu in het Nederlands staat na de reset:Neen, bij het inloggen met het nieuwe wachtwoord stond de applicatie opnieuw in het Frans (opnieuw omdat de Club Anderlecht geslecteerd stond). Ik weet dat ik deze taal naar het Nederlands kan veranderen door mijn favoriete club in te stellen op "Sint-Pieters-Leeuw Bergensesteenweg" maar dat is helemaal mijn vraag niet. Het zou voor Nederlandstalige klanten mogelijk moeten zijn om gelijk welke club te selecteren als favoriet en alsnog de volledige interface in het Nederlands te kunnen zien. En dat geldt ZEKER voor een club die zich in tweetalig gebied bevindt.Gelieve mijn account niet meer te resetten, daar dat helemaal niet te essentie van de zaak betreft.Met vriendelijke groet,Marnik De Hertogh""

Basic-Fit

Naar: M. D.

14/02/2019

We hebben je melding ontvangen!Wij hebben je melding in goede orde ontvangen en ingevoerd in onze administratie. Je melding is aangemaakt met het volgende support call nummer:Support Call Nummer: 04409013 Wanneer je vragen hebt of ons nog aanvullende informatie wilt verstrekken over deze melding kun je refereren naar bovenstaand referentienummer. Dit kan ons helpen jouw melding snel en efficiënt af te handelen.Weet je dat je veelgestelde vragen ook op onze website kunt vinden? Daarnaast kun je ook steeds meer dingen zelf wijzigen nadat je bent ingelogd op "My Basic-Fit"!Zodra er inhoudelijk meer bekend is, stellen wij je hiervan direct op de hoogte. Binnen 3 werkdagen hopen we je een antwoord op je vraag te geven. Op dit moment is het erg druk, waardoor het iets langer kan duren. Onze excuses voor eventuele vertraging!Alle verzoeken worden verwerkt op basis van de datum waarop je ons de e-mail hebt gestuurd.Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.Met sportieve groet,Customer SupportBasic-Fit België

M. D.

Naar: Basic-Fit

20/05/2019

DATA NOT AVAILABLE

Basic-Fit

Naar: M. D.

20/05/2019

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform