Terug

Communicatie / levering / uitvoeringsproblemen

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

N. V.

Naar: DSM Keukens

15/05/2022

BesteEventjes een opsomming van onze situatie:Keuken is besteld in november in de toonzaal in Brugge.Kleuren en definitieve ontwerp werden na opmeting besteld begin december, waarna het voorschot door ons onmiddellijk betaald werd.Eind december hebben wij een eerste keer contact opgenomen met de toonzaal omdat we geen bevestigingsmail van de bestelling gekregen hadden (een mail die we hadden moeten ontvangen direct na het plaatsen van de bestelling in december). Op deze mail hebben wij nooit een antwoord gekregen.In januari (begin) hebben wij opnieuw contact opgenomen, uiteindelijk hebben wij toen (1 maand na bestelling en betaling) een bevestigingsmail ontvangen, waarbij onze leveringsdatum opeens met 1 maand uitgesteld was (van de beloofde data hebben wij een mail van Mikaël, waardoor we onze planning op deze data gebaseerd hebben).Aangezien we op korte termijn werkten, konden wij onze aannemer niet zomaar meer verplaatsen, waardoor wij opeens een maand langer zonder keuken zouden moeten doorbrengen. Omwille van deze problemen hebben wij de toonzaal opnieuw gebeld, om te horen wat er verkeerd gelopen was. De verkoper die ik toen aan de lijn kreeg beloofde ons dat Mikaël contact zou opnemen diezelfde week, maar wij hebben niks meer gehoord (nog steeds januari).Na meer dan een week gewacht te hebben, besloten we de klantendienst te contacteren. Daar hebben ze naar ons verhaal geluisterd, hebben ze ons verzekerd dat de keuken echt wel 21 maart geplaatst zou worden (zoals uiteindelijk ook gebeurd is) en dat het enige probleem de toestellen zou kunnen zijn, maar dat ze voor ons vervangtoestellen zouden voorzien (er werd niet gespecifieerd welke, dus wij gingen ervan uit dat dit voor elk toestel zou gelden).Donderdag 17 maart werd onze keuken geleverd, waarbij gezegd werd dat de dampkap en microgolf nog niet in voorraad waren, maar dat ze spoedig verwacht werden. Bleek dan op maandag dat het niet de dampkap was, maar de oven die ontbrak. Vervangtoestellen werden niet meegeleverd, tot onze grote verrassing.Tijdens de plaatsing kwam uit dat de opmeting (in november gebeurd) verkeerd was, waardoor ze alles een deel hebben moeten opschuiven, met nu het risico dat onze frigo misschien niet meer zal passen in de daarvoor voorziene plaats + dat onze keuken niet volledig af is, maar dat de laatste kast opnieuw besteld moet worden, met een wachttijd van 3-4 weken.Daarbij komt nog dat de kleur van het geplaatste werkblad niet de kleur is die wij gekozen hadden. Waar het hier is fout gelopen hebben we naar te raden. We hebben een foto van onze gekozen kleur, en die komt niet overeen.+ wij hadden kasten besteld die wel zonder opbouw-greep waren, maar wel met een gleufje bovenaan als greep, omdat we helemaal geen fan zijn van een druksysteem omwille van vingerafdrukken en risico op defecten (wat al het geval is). Maar onze kasten werden dus met een druksysteem geleverd.Nu na ons telefoontje vernemen wij dus dat microgolf en oven nog 4 weken vertraagd zijn (inmiddels is dit 8 weken geworden), in het beste geval en dat hiervoor geen vervangtoestellen worden voorzien. De vertraging is uiteraard niet de schuld van DSM, daar zijn wij ons bewust van.De mannen van de plaatsing hebben doorgegeven dat de wasbak is beschadigd en dat er een nieuwe zou worden geleverd. Daarvoor hebben wij al enkele keren contact gehad met Austin van de dienst na plaatsing, waarvoor eerstdaags contact zou worden opgenomen (dat was op 19 april). We zijn intussen 15 mei en we hebben niets meer vernomen. Bovendien kon ook de afvoer niet aangesloten worden omdat er een bepaald tussenstuk niet voorzien was. Dat we dit zelf hadden moeten voorzien, daar waren wij niet van op de hoogte jammer genoeg… Dit hebben we ondertussen zelf gedaan.Op 19 april werd er met Austin afgesproken dat de kast die ondertussen op voorraad was al geplaatst zou worden, samen met de afwerking en controle van de fout gemonteerde besteklade + dat Mikaël vóór 23 april met ons contact zou opnemen. Beide zijn wederom niet gebeurd. Zoals u ziet hebben wij dus al problemen sinds het begin. We zijn steeds geduldig en vriendelijk geweest, en wij begrijpen dat er aan sommige dingen niks veranderd kan worden, maar op een gegeven moment is het echt wel genoeg.Om onnodige herproductie te vermijden, zijn we wel bereid om het werkblad in de kleur zoals het nu is te behouden. Dit om onnodig verlies tegen te gaan, alsook zodat we op zijn minst een deel van onze keuken eindelijk zouden kunnen gebruiken. Nog eens een maand zonder keuken met een baby is voor ons echt geen optie meer.Op het moment dat we naar compensatie vroegen (eind maart), werd dit volledig genegeerd. We blijven echter niet bij de pakken neerzitten en sturen aan op ofwel een fikse vermindering in kosten, terugbetaling of extra gratis (luxe)toestellen.GroetenNiels

Berichten (2)

DSM Keukens

Naar: N. V.

17/05/2022

Geachte heer, mevrouwWij hebben reeds met de klant Van Pamel een afspraak op nu vrijdag 20/5 om onderstaande te gaan monteren, dit zal dus de microgolf en de kast boven de Amerikaanse koelkast zijn.De klant is hiervan op de hoogte de monteur zal toekomen tussen 7 en 8 uur.De stoomoven staat nu te leveren op 15/06 onder voorbehoud, zoals u weet hebben zijn er nog altijd veel leverproblemen met toestellen en accessoires.De nieuwe spoelbak staat te leveren op 31/5, ook onder voorbehoud. Maar zoals u kan zien op de foto heeft de klant wel een voorlopige spoelbak aangesloten door ons.Deze service zal dan samen uitgevoerd worden als alles binnen is, we gaan dus zeker nog twee x langsgaan bij de klant.@ Austin gelieve alles in tijdslijn en in communicatie te steken aub.Met vriendelijke groeten,Annick VerstuyftOffice manager besteldienst, aftersales, logistiek, magazijnenVaart Links 7,9850 Deinze+32(0)9 240 15 49

N. V.

Naar: DSM Keukens

18/05/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform