Terug

Colruyt maakt het klanten moeilijk om geafficheerde kortingen te verkrijgen via collect & go

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. P.

Naar: Colruyt

03/12/2020

1. Blijkbaar kan ik mijn Xtra-kaart en factuurkaart niet voor eenzelfde aankoop gebruiken. Ik moet dus de facto kiezen voor een factuur of kortingen. Waarom? Kan een zelfstandige geen korting krijgen?2. Er loopt de laatste tijd toch wel heel wat mis met kortingen op mijn collect & go's. Meer zelfs: ik begin te vermoeden dat Colruyt het hun klanten opzettelijk moeilijk maakt om de geafficheerde kortingen ook effectief te krijgen, waardoor ze op grote schaal de baten hebben van deze marketing, zonder de kost ervan te dragen. Die laatste zit namelijk bij mij als consument. Enkele euro’s korting mislopen per reservatie loopt immers op jaarbasis hoog op. Enkele voorbeelden:Eerder reserveerde ik bouillon keteltjes met hoge korting. Bij de afhaling bleek heel wat niet op voorraad. Gevolg = ik heb aan de volle pot betaald, terwijl dat bij de reservering niet mijn intentie was. Ik heb hiervoor een mail gestuurd dat dat toch jammer was. Jullie antwoord: dat ik steeds het recht heb om producten te weigeren. Ik had echter niet de optie om het product te vervangen door een goedkoper product (dat vergt een nieuwe reservatie = opnieuw servicekosten of binnengaan in de winkel) + Dat neemt ook niet weg dat het sterk lijkt op een platte marketingtruc: producten afficheren aan korting die uiteindelijk niet gegeven wordt omdat in 9 op de 10 gevallen het product niet meer op voorraad is.Bij mijn vorige afhaling had ik ook een bon voor een gratis pak speculaas. De man aan het afhaalpunt zei me dat hij die bon niet in rekening kon brengen omdat hij dan helemaal in de lijst moet gaan zoeken om het pak eruit te halen. Hij heeft me het pak dat ik besteld had aan de volle prijs meegegeven (niet gevraagd of ik het wou weigeren dan) en ik ben nog eens naar binnen moeten gaan om mijn gratis pak te halen. Gevolg = een pak speculaas tegen betaling, zonder dat dat mijn intentie was. Enfin, ik maak me er niet druk in maar nu is ook er dit: de man van het 'speculaas-incident' raadde me aan om, als ik bonnen heb, dit te vermelden bij mijn reservatie omdat dat hen tijd bespaart. Zo gezegd, zo gedaan: ik had deze week een bon voor 1,5 EUR korting op Fanta, en één voor 1 EUR korting op mijn pak Barilla. Ik heb dit netjes bij de reservatie vermeld. Maar dit is uiteindelijk niet verrekend. De verkoopster heeft me ook niet gevraagd naar mijn bonnen waardoor ik vermoed dat er met de opmerkingen geen rekening wordt gehouden en dat wat de man me vorige week vertelde ivm bonnen helemaal niet klopt? Gevolg hoe dan ook is dat ik wederom producten heb gekocht waarvoor ik niet de intentie had om die te kopen zonder de geafficheerde korting.Ik vraag me af hoe jullie in de toekomst de communicatie op vlak van jullie kortingen gaan verbeteren?

Berichten (2)

Colruyt

Naar: G. P.

14/12/2020

.[1]Beste Paulien,Je contacteerde Test Aankoop omdat je niet tevreden bent over CollectandGo. Onzeexcuses hiervoor. CollectandGo is in eerste instantie een particuliere boodschappendienst. Om jereservatie te plaatsen dien je je aan te melden met je Xtra-profiel. We zijner helaas ook niet op georganiseerd om heel grote volumes rond te halen en testockeren in ons afhaalpunt.Wanneer je toch een reservatie plaatst bij CollectandGo kan je tijdens afhalingeen factuur aanvragen, voor je jouw aankopen betaalt. Je dient enkel jouw BTW-of ondernemingsnummer door te geven aan de medewerker.Als professionele klant betaal je steeds de prijs die op de website staataangegeven op het moment dat jij de reservatie doorstuurt. Je geniet dus nietvan C-prijzen of de kortingen gelinkt aan jouw professionele klantenkaart.Wens je toch een grote reservatie te plaatsen? Dan verwijs ik jou graag naarde website van Solucious, onze leverdienst voor professionele klanten.Helaas zijn we afhankelijk van de beschikbare voorraad in de winkel of in onsdistributiecentrum op de dag dat we je reservatie rondhalen. Dat vermelden weook steeds in onze bevestigingsmail. Als een product niet voorradig is,proberen wij wel steeds een alternatief aan te bieden voor het product datontbreekt. Je hebt dan de keuze of je dit vervangproduct meeneemt of niet.Soms zetten wij bij een product op onze site wel dat het '˜ontbreekt' in onzevoorraad, zodat je het als klant ook niet kan reserveren. Dat gebeurt als wijvrijwel zeker zijn dat een bepaald artikel niet meer aanwezig is in de winkel,bijvoorbeeld omdat de leverancier bijvoorbeeld die week niets aanlevert.We betalen je wel graag het bedrag van  4,51 euro  terug. Dit voor de bon van1,50 euro voor de    Fanta en de   bon van 1 euro voor Barilla en de speculoosdat je hebt moeten betalen. Kan je ons hiervoor via reply op deze e-mail onsje bankrekeningnummer en BIC- code bezorgen?  Heb je nog vragen? Neem gerust opnieuw contact op!Met vriendelijke groet,GaranceKlantendienst CollectandGo02/363 50 05[2]www.collectandgo.be[1] s:colruyt.collectandgo.be/cogo/nl/home [2] www.collectandgo.be/

G. P.

Naar: Colruyt

30/12/2020

Beste Alwéér hetzelfde verhaal: ik bestel drie pakjes gekookte ham van 60 gram.Ze geven mijn vriend zonder opmerkingen de bestelling mee. Als hij vraagt of de servicekost verrekend werd met Aoste antwoordt uw medewerker “ja ja, dat was allemaal hetzelfde”.Thuis blijkt dat dit is wat ik heb meegekregen: twee pakjes ham die dubbel zo groot en duur zijn en één pakje kalkoen!!?!?Gelieve mij te vergoeden voor de meerprijs die jullie weeral zo slinks hebben doorgeduwd. Ik wil de pakjes gerust teruggeven. Bedankt.Met vriendelijke groetenPaulien Gysels


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform