1. Blijkbaar kan ik mijn Xtra-kaart en factuurkaart niet voor eenzelfde aankoop gebruiken. Ik moet dus de facto kiezen voor een factuur of kortingen. Waarom? Kan een zelfstandige geen korting krijgen?2. Er loopt de laatste tijd toch wel heel wat mis met kortingen op mijn collect & go's. Meer zelfs: ik begin te vermoeden dat Colruyt het hun klanten opzettelijk moeilijk maakt om de geafficheerde kortingen ook effectief te krijgen, waardoor ze op grote schaal de baten hebben van deze marketing, zonder de kost ervan te dragen. Die laatste zit namelijk bij mij als consument. Enkele euro’s korting mislopen per reservatie loopt immers op jaarbasis hoog op. Enkele voorbeelden:Eerder reserveerde ik bouillon keteltjes met hoge korting. Bij de afhaling bleek heel wat niet op voorraad. Gevolg = ik heb aan de volle pot betaald, terwijl dat bij de reservering niet mijn intentie was. Ik heb hiervoor een mail gestuurd dat dat toch jammer was. Jullie antwoord: dat ik steeds het recht heb om producten te weigeren. Ik had echter niet de optie om het product te vervangen door een goedkoper product (dat vergt een nieuwe reservatie = opnieuw servicekosten of binnengaan in de winkel) + Dat neemt ook niet weg dat het sterk lijkt op een platte marketingtruc: producten afficheren aan korting die uiteindelijk niet gegeven wordt omdat in 9 op de 10 gevallen het product niet meer op voorraad is.Bij mijn vorige afhaling had ik ook een bon voor een gratis pak speculaas. De man aan het afhaalpunt zei me dat hij die bon niet in rekening kon brengen omdat hij dan helemaal in de lijst moet gaan zoeken om het pak eruit te halen. Hij heeft me het pak dat ik besteld had aan de volle prijs meegegeven (niet gevraagd of ik het wou weigeren dan) en ik ben nog eens naar binnen moeten gaan om mijn gratis pak te halen. Gevolg = een pak speculaas tegen betaling, zonder dat dat mijn intentie was. Enfin, ik maak me er niet druk in maar nu is ook er dit: de man van het 'speculaas-incident' raadde me aan om, als ik bonnen heb, dit te vermelden bij mijn reservatie omdat dat hen tijd bespaart. Zo gezegd, zo gedaan: ik had deze week een bon voor 1,5 EUR korting op Fanta, en één voor 1 EUR korting op mijn pak Barilla. Ik heb dit netjes bij de reservatie vermeld. Maar dit is uiteindelijk niet verrekend. De verkoopster heeft me ook niet gevraagd naar mijn bonnen waardoor ik vermoed dat er met de opmerkingen geen rekening wordt gehouden en dat wat de man me vorige week vertelde ivm bonnen helemaal niet klopt? Gevolg hoe dan ook is dat ik wederom producten heb gekocht waarvoor ik niet de intentie had om die te kopen zonder de geafficheerde korting.Ik vraag me af hoe jullie in de toekomst de communicatie op vlak van jullie kortingen gaan verbeteren?