Terug

Collect and go vraagt veel hogere prijzen dan de winkelprijs, ondanks laagste prijsgarantie

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Verkoop

Klacht

J. B.

Naar: Colruyt

14/05/2025

Colruyt biedt een laagste prijsgarantie aan, maar hanteert verschillende prijzen afhankelijk van de service die ze aanbieden. Zo zijn prijzen van collect and go producten veel duurder dan de aankoop van diezelfde producten in de winkel. Colruyt zegt dat als je elders een lagere prijs vindt, dat je die mag aangeven en dat het verschil wordt terugbetaald. Dit zou dan ook moeten gelden voor de eigen aanbiedingen. Een bak jupiler blue kostte ons via Collect and go op woensdag 7 mei 2025 25,34 EUR. Als je diezelfde bak in de winkel kocht, betaal je 19,20 EUR. Dit lijkt me een prijsverschil dat niet te verantwoorden is. Als je via de Xtra app een bak jupiler Blue aanklikt, kan je nadien kiezen voor 'collect and go' of voor 'mijn lijstje', die keuze bepaalt de prijs die je nadien in de app ziet verschijnen. Het prijsverschil bedraagt dus ongeveer 24 %. We hebben het bedrijf gecontacteerd met de vraag om ons het prijsverschil terug te betalen, maar ze wensen dit niet te doen, nochtans geven ze aan dat ze steeds de laagste prijs garanderen. We hebben 6 bakken gekocht, dus we willen die 6 bakken ook aan de laagste prijs krijgen, 19,20 EUR ipv 25,34 EUR. We willen dus graag 36,84 EUR terugbetaald zien.

Bemiddeling door Testaankoop 29 mei 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform