Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. D.

Naar: Christelijke Mutualiteit MIDDEN-VLAANDEREN (120)                             

14/11/2024

Geachte heer/mevrouw, Ik schrijf u met betrekking tot het lidmaatschap van mijn zoon, Mathis De Coster Paassoldatenstraat 19,1502 Lembeek, bij de CM (Christelijke Mutualiteit). Mathis was via mij aangesloten, aangezien hij ten laste van mij was. In september 2023 is hij echter gestart als zelfstandige. Het blijkt dat hij via het platform Doccle op de hoogte werd gebracht van veranderingen in zijn lidmaatschap, maar om een of andere reden heeft hij deze communicatie nooit ontvangen of gezien. Onlangs ontdekte ik tot mijn verbazing dat Mathis niet langer was aangesloten bij de CM en dus geen ziekteverzekering meer had. Dit kwam aan het licht toen mijn tweede zoon, Noah De Coster, die recent begonnen is met werken, thuis papieren ontving om zich zelfstandig aan te sluiten bij de mutualiteit. Dit roept de vraag op waarom Mathis deze documenten nooit heeft ontvangen, terwijl Noah ze wél kreeg. Vervolgens heb ik zelf contact opgenomen met de CM en daar te horen gekregen dat Mathis sinds mei 2024 niet meer is aangesloten. Dit roept bij mij diverse vragen op, waaronder: 1. Hoe kan het dat een trouwe klant zomaar uitgeschreven wordt zonder enige officiële melding via aangetekend schrijven? 2. Waarom werd er geen aanvullende actie ondernomen om de situatie te verduidelijken of te onderzoeken waarom Mathis niet meer aangesloten was? 3. Hoe kan het dat ik geen bericht heb ontvangen, ondanks het indienen van ziektebriefjes bij het CM-kantoor in Halle? Deze briefjes werden kennelijk niet verwerkt, maar ik werd hier ook niet van op de hoogte gesteld. CM beroept zich enkel op de communicatie via Doccle, maar in mijn ogen is dat onvoldoende. Ondertussen heb ik al meerdere e-mails gestuurd met de benodigde documenten op 6 november, 8 november, en 10 november, en een herinnering op 13 november 2024. Tot op heden heb ik nog geen positieve reactie mogen ontvangen. Mijn vragen zijn dan ook als volgt: • Wat kan ik ondernemen tegenover de CM, afgezien van het overwegen van een overstap naar een andere mutualiteit? • Hoe kan ik ervoor zorgen dat anderen niet hetzelfde overkomt als mijn zoon? • Hoe kan ik er alsnog voor zorgen dat de ingediende ziektebriefjes correct vergoed worden? In bijlage voor ik nog extra info Ik zie uw reactie graag tegemoet en hoop op een constructieve oplossing. Met vriendelijke groet,

Bemiddeling door Testaankoop 14 november 2024

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform