Terug

CLAUSULE IN REISVERZEKERING

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

B. P.

Naar: VAB

12/07/2024

Vab dossier 7603199-nama [#1349141] Betreft een clausule uit het contract die volgens ons onrechtmatig is (onrechtmatig beding?), nl: "100% van de verbrekingsvergoeding contractueel door de verzekerde verschuldigd. Indien het verzekerd bedrag niet gelijk is aan de totale kostprijs van de reis, dan is de proportionele regel van toepassing. In dit geval zal de vergoeding berekend worden op basis van de verhouding tussen het verzekerd bedrag en de totale kostprijs van de reis" Wij hebben onze reis moeten annuleren owv een ernstig medische reden (kanker). Onze annulatie verzekering bij VAB was voor een dekking van 10k€. Door het feit dat we een reis hadden geboekt twv 23k€, krijgen we geen 10k€ terug betaald, maar wordt een proportionele regel toegepast waardoor we slechts 7240€ terug krijgen. Mochten we een reis geboekt hebben twv 10k€, dan werd het volledige bedrag terug gestort. Dus hoe hoger het reisbedrag, hoe minder deze verzekering terug stort. Nochtans is het bedrag voor deze verzekering een vast bedrag, waardoor we zouden verwachten dat we verzekerd zouden zijn tot de maximale limiet van 10K€. Deze clausule lijkt ons in aanmerking te komen als onrechtmatig beding. Kan u bevestigen of dit klopt aub? En zo ja, wat onze opties zijn om dit aan te vechten (of kan Test Aankoop ons hierbij helpen?) Mvg Bart Peeters

Berichten (1)

VAB

Naar: B. P.

12/07/2024

Beste, Bedankt voor uw bericht. Jammer te horen dat meneer Peeters niet tevreden was. - Wij onderzoekendit bij de juiste afdeling(en). Van zodra het onderzoek is afgerond, antwoorden wij de klant rechtstreeks in het kader van GDPR en beschouwen het dossier daarna als afgehandeld.Met vriendelijke groetenKillian MertensVAB - Customer Experience-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------OPGEPAST: Mail van buiten uw organisatie. Verdacht? Klik op Hoxhunt-knop om te melden.ATTENTION: Courriel d'un expéditeur extérieur. Suspicion de phishing? Rapport via le bouton Hoxhunt.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform