Terug

Claim zonder bewijs

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

O. C.

Naar: Cool blue

21/11/2023

Beste, ik schrijf je met betrekking tot een recente ervaring met Coolblue waarbij ik graag jullie hulp en ondersteuning zou willen inroepen. Hier is een overzicht van de situatie:Ik heb mijn videokaart ter reparatie naar Coolblue gestuurd. Na een aanzienlijke wachttijd ontving ik eindelijk een bericht waarin werd vermeld dat er corrosie op de videokaart aanwezig was. Bij het terugkrijgen van de videokaart merkte ik echter dat deze op een zeer amateuristische manier was verpakt, zonder de originele doos en zonder de bijbehorende accessoires.Wat nog zorgwekkender is, is dat ik persoonlijke gegevens van een ander persoon of bedrijf in de doos vond. Dit is niet alleen een ernstige schending van privacy, maar ook onaanvaardbaar.Ondanks meerdere pogingen om contact op te nemen met Coolblue, heb ik nog steeds geen passende oplossing aangeboden gekregen. Coolblue beweert dat er corrosie is, maar er is geen enkel bewijs hiervoor geleverd. Daarnaast kan ik de originele doos en andere bijbehorende items niet terugvinden.Ik heb zelfs foto's van de videokaart genomen om de staat ervan vast te leggen, en toch beweert Coolblue zonder enige grond dat het aanwezige koper voor de chips solderen corrosie is.Gezien de ernst van deze situatie zou ik graag jullie hulp willen inroepen om deze kwestie aan te pakken en Coolblue verantwoordelijk te stellen voor hun onprofessionele handelen en schending van privacy.Ik waardeer je tijd en aandacht voor dit probleem. Ik vertrouw erop dat Testaankoop kan bijdragen aan een snelle en bevredigende oplossing.

Berichten (5)

Cool blue

Naar: O. C.

23/11/2023

Beste Orhan,We hebben ons best gedaan om extra bewijs van de hersteldienst te ontvangen. Helaas hebben zij ons hier niet van kunnen voorzien.Daarom willen we dit graag zelf voor je oplossen. Ik heb je zonet nieuwe retourlabels gestuurd waarmee je de videokaart naar ons kan opsturen. We kunnen dan het aankoopbedrag als shoptegoed in je account zetten zodat je eventueel een nieuwe videokaart kan aanschaffen.Met vriendelijke groet,Yentl van CoolblueBackoffice medewerkerAlles voor een glimlachHeb je een vraag?Regel het zelf via Mijn Coolblue Of bezoek onze klantenservicepaginaHet beste Assortiment binnen jouw handbereik --- original message ---On November 21, 2023 at 10:43 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

O. C.

Naar: Cool blue

30/11/2023

Ik heb het verzonden en je collega's hebben e rnu helemaal een soep van gemaakt.Kan je even intern kijken om dit naar behoren op te lossen?

Cool blue

Naar: O. C.

01/12/2023

Hi Orhan,Wij bevestigen de goede ontvangst van jouw klacht via Testaankoop. Wij begrijpen ook dat je niet tevreden bent met de afhandeling van jouw dossier. Ik heb daarom nogmaals jouw dossier in detail bekeken.Ik moet helaas vaststellen dat wij niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Wij houden ons namelijk aan de afspraken en voorwaarden van de fabrikanten. In dit geval heeft de hersteldienst vastgesteld dat de schade niet onder de garantievoorwaarden van de fabrikant vallen. Daarom kunnen ze deMSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO ook niet herstellen. Het enige wat we hier voor je kunnen betekenen is een nieuwe reparatie aanvraag doen bij de hersteldienst en deMSI GeForce RTX 3070 GAMING X TRIO naar hen opsturen met jouw bevindingen als systeembouwer/IT-expert. Wij kunnen echter niet garanderen dat de hersteldienst de reparatie zal uitvoeren of een oplossing zal voorzien.Wat betreft de gegevens van de andere klant die in de doos zaten, zoeken we uit. Zoals aangegeven door mijn collega, zijn er maatregelen en procedures om datalekken als deze te voorkomen, helaas is geen enkel systeem onfeilbaar en is het hier misgegaan.Zoals ook aangegeven door mijn collega, weten wij niet welke toebehoren je bedoelt. Op onze website staat namelijk dat enkel de handleiding standaard meegeleverd wordt. De originele doos kunnen wij je helaas niet terug bezorgen. Als je ons kan verduidelijken wat je specifiek bedoelt met "alle toebehoren", dan kunnen wij het verder uitzoeken.In afwachting van jouw antwoord, wens ik je alvast een heel fijne dag verder!Met vriendelijke groet,Christof van CoolblueBackoffice MedewerkerAlles voor een glimlach. Coolblue.be Borsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00On November 30, 2023 at 12:48 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be

O. C.

Naar: Cool blue

01/12/2023

Dus jullie zitten hier publiekelijk met mijn voeten aan het spelen?Eerst zeggen jullie zoals hierboven aangehaald:"Daarom willen we dit graag zelf voor je oplossen.Ik heb je zonet nieuwe retourlabels gestuurd waarmee je de videokaart naar ons kan opsturen. We kunnen dan het aankoopbedrag als shoptegoed in je account zetten zodat je eventueel een nieuwe videokaart kan aanschaffen."Als ik de kaart opstuur krijg ik de melding dat jullie die gaan vernietigen of terugsturen naar mij (alhoewel er nog steeds! garantie op zit).En nu antwoorden jullie op testaankoop: Ik moet helaas vaststellen dat wij niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Om dan een antwoord te geven op deze vraag: Zoals ook aangegeven door mijn collega, weten wij niet welke toebehoren je bedoelt: er wordt ook een GPU stand-off geleverd.Als jullie dit niet naar behoren gaan oplossen ga ik via Test-aankoop de advocaten inschakelen en eis ik ook een vergoeding voor alle tijd die ik in deze nonsens van jullie moet steken!Dit is gewoon ongehoord!

Cool blue

Naar: O. C.

02/12/2023

Beste,Bedankt voor je bericht. Alvast onze excuses voor de verwarring. Ondertussen werd het shoptegoed voor je vrijgezet in je account. We hopen deze situatie op deze manier helemaal af te ronden.Met vriendelijke groet,Tim van CoolblueBackoffice Medewerker Alles voor een glimlachCoolblue.beBorsbeeksebrug 282600 BerchemE-mail: klantenservice@coolblue.beTel: 03 808 27 00 --- original message ---On December 1, 2023 at 3:27 :PM GMT+1 klachtenbox@test-aankoop.be


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform