Terug

Cardoen komt beloftes niet na, liegt tegen klanten en slechte houding van verkoper

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Cardoen

08/03/2024

Ik heb onlangs een nieuw voertuig gekocht bij Cardoen Gent. De verkoper vertelde me dat ik 500 euro moest betalen om een offerte te krijgen voor het voertuig. Helaas trapte ik in zijn trucjes en betaalde het geld en ondertekende het document dat ik het geld betaalde. Later die avond (14 februari 2024) zag ik dat het een koopovereenkomst was die ik had ondertekend en dat ik nu verplicht was om de auto te kopen of een schadevergoeding van 2000 euro te betalen als ik de deal afzegde (dit was mijn fout om een verkoper te vertrouwen en niet mijn gevoel). Door deze slechte ervaring keek ik rond en zag hetzelfde voertuig (op een optionele extra na) te koop bij de fabrikant rechtstreeks voor minder dan wat Cardoen me aanrekende. Een paar dagen later (19 feb 2024) heb ik deze advertentie uitgeprint (die laat zien welke kortingen er worden gegeven op de basisprijs van de auto) en Cardoen gemaild met de vraag wat er aan gedaan zal worden. Ik kreeg geen antwoord. Toen ik werd gecontacteerd om het voertuig op te halen, vertelde ik de persoon die het voertuig afleverde over de goedkopere prijs en hij zei dat hij met de verkoper zou praten en contact met mij zou opnemen. Weer geen reactie. Ik heb het meerdere keren gevraagd (schriftelijk en aan de telefoon) en uiteindelijk kreeg ik te horen dat de verkoper met me zal praten als ik het voertuig kom ophalen. Op de dag zelf liegt de verkoper in mijn gezicht en vertelt me dat hij er niets vanaf weet en dat het iemand anders zijn verantwoordelijkheid is om het te doen. Zijn woorden waren ik maak de prijs niet. Hij zegt dat ik moet praten met degene die de auto aflevert. De persoon die de auto aflevert weet van niets en vertelt me dat de verkoper dit moet afhandelen. In deze periode verdwijnt de verkoper (ik kwam er later achter dat hij naar de manager was gegaan) en halverwege de levering komt de verkoper opdagen en zegt tegen mij dat hij en de manager naar de officiële website van de fabrikant hebben gekeken en dat de prijs die daar wordt genoemd niet goed genoeg is. Hij vertelde me dat ze alleen een officiële offerte van een dealer kunnen accepteren (wat in strijd is met het beleid van Cardoen geloof ik). Toen ik zijn ongelijk wilde bewijzen, haalde hij zijn schouders op en begon te praten met het koppel achter me en vertrok. Ik kocht het voertuig in februari en kreeg aanvankelijk te horen dat ik het op 28 februari moest komen ophalen. Toen ik mijn bezorgdheid uitte over het feit dat het voertuig niet klaar zou zijn op die dag (omdat het nog voor inspectie moest op 26 februari), stemde ik ermee in om de afhaaldatum te verplaatsen naar 04 maart. Het voertuig werd uiteindelijk op 06 maart meegenomen voor inspectie (omdat het papierwerk voor het voertuig niet eerder beschikbaar was) en ik heb het op 7 maart opgehaald. Het probleem met de verkoper die pas in maart op de website keek, is dat de deal niet langer beschikbaar is (het was een deal die in de maand februari werd gesloten). Als ze me de regel over een offerte hadden verteld toen ik er voor het eerst naar vroeg, had ik naar de fabrikant kunnen gaan om er een te krijgen. Dit lijkt er gewoon op dat ik genegeerd werd en dat de verkoper/manager hoopte dat ik het gewoon zou vergeten en het zou laten zitten.Ik vraag me af of dit ook heeft bijgedragen aan het feit dat het papierwerk voor de auto pas in maart aankwam (ik zag een kopie van mijn papierwerk op het bureau liggen en daarop stond de opmerking na 28/02. Probeerden ze oneerlijk te zijn en hun beleid niet na te leven? Het verschil in prijs tussen wat ik betaalde en wat ik bij de fabrikant had moeten betalen is 769 euro. Als je daarvan de kosten van de optionele extra aftrekt (aan de hand van de prijs op de Cardoens-website voor exact dezelfde auto die voor exact dezelfde prijs wordt verkocht met deze optionele extra) - 398 euro, betekent dat dat ik 371 euro te veel heb betaald.

Berichten (1)

J. V.

Naar: Cardoen

04/04/2024

BesteGaat u reageren op mijn klacht of veegt u het gewoon van tafel zoals de verkoper bij mij deed?


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform