Terug

Cadeaubon

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

S. M.

Naar: FNAC BELGIUM

12/01/2022

Beste,Op 29/07/2021 heb ik 2x Xiaomi Redmi Note 10 gekocht met beiden een RAM geheugen van 8GB. Juist om deze reden kocht ik deze toestellen bij jullie. Helaas kreeg ik er 2 met 6GB RAM. Ik belde jullie klantendienst. Om het goed te maken beloofde de klantendienst mij een tegoedbon van €30. Helaas ontving ik geen cadeaubon en daarom belde ik terug. Ik kreeg de informatie dat het bedrag automatisch zou worden afgetrokken bij het betalen van het volgende besteld product. Nu wil ik deze waardebon gebruiken, ga ik naar de kassa en wordt het bedrag niet afgetrokken van de prijs.Ik heb verschillende keren gebeld, maar zelfs na 15min neemt niemand op. Daarom heb ik een e-mail gestuurd. Het enige antwoord van de klantendienst was Merci pour votre e-mail, Virginie. Mijn tweede e-mail wordt genegeerd.En om welke redenen verschijnen bestellingen als geannuleerd op jullie website? Dit is blijkbaar niet enkel bij mij het geval.Met vriendelijke groeten.S.M.

Berichten (3)

FNAC BELGIUM

Naar: S. M.

13/01/2022

Beste klant,Bedankt voor je e-mail.We krijgen momenteel veel mails te verwerken. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen, vind je hieronder enkele vaakgestelde vragen en antwoorden.1. Je hebt je Fnac-lidkaart niet ontvangen2. Je wil je bestelling opvolgen3. Je bent niet tevreden over je aankoop4. Je hebt je terugbetaling nog niet ontvangen5. Je toestel is defect6. Je wenst een factuur te ontvangenHeb je het antwoord op je vraag niet gevonden, dan vragen we je om contact met ons op te nemen door een reply te doen op deze mail. Wij zullen je binnen de 5 werkdagen antwoorden.VragenAntwoorden1. Je hebt je Fnac-lidkaart niet ontvangenWanneer je online lid wordt van Fnac, krijg je geen fysieke kaart maar enkel het nummer van je lidkaart. Deze kan je ingeven in je account bij 'Mijn gegevens'. Zo geniet je van al onze ledenaanbiedingen, zowel online als in de winkel.Wil je toch graag een fysieke kaart ontvangen, dan kan je deze aanvragen aan de balie van je Fnac-winkel.2. Je wil je bestelling opvolgenJe kan de status van je bestelling volgen op je Fnac-account via de tab 'Mijn bestellingen'. Van zodra je bestelling verstuurd is, kan je je pakje volgen:- Via de app van bpost (Google Play StoreApp Store) met het mailadres van je Fnac-account.3. Je bent niet tevreden over je aankoopAls je je toestel online hebt gekocht, beschik je over een bedenktijd van 14 dagen om ons te melden dat je je product wil terugsturen. De retourprocedure is verschillend naargelang het gaat om een Fnac-aankoop of om een aankoop via een verkoper op onze site.- Een Fnac-aankoop1. Stuur je product op eigen kosten terug met een kopie van de factuur en dit binnen de 14 dagen na ontvangst van je product naar het volgende adres:Fnac Online RetourSlesbroekstraat 1011600 Sint-Pieters-LeeuwWij zorgen nadien voor een volledige terugbetaling van het product op voorwaarde dat je product in originele staat en volledig is (verpakking, accessoires, handleiding ...)- Een aankoop via een verkoper op onze siteContacteer de verkoper via je Fnac-account (tab 'Mijn bestellingen', pijl ' Details bekijken', button 'Een probleem met deze...'). Via het formulier op deze pagina kan je in contact komen met de verkoper. De verkoper zal je de retourvoorwaarden vermelden.Als de externe verkoper niet antwoordt binnen de 5 dagen, kan je ons een klachtenmail sturen op het adres callcenter@befnac.com.4.Je hebt je terugbetaling nog niet ontvangenAls je je bestelling geannuleerd hebt of je hebt een retour gedaan van je product in het kader van de 14 dagen bedenktijd voor online aankopen, wacht je op een terugbetaling. De behandeling van je terugbetaling hangt af van je betalingsmethode tijdens je bestelling.Betaling via debetkaart:Vul je bankgegevens aan in je Fnac-account, tab 'mijn gegevens', 'mijn betaalgegevens' - Naam van de titularis van de rekening- IBAN-nummer: zonder spaties (bv. BE12123456789123)- BIC: zonder spaties (bv. KREDBEBB)Klik op de gele knop om te valideren.Van zodra je gegevens aangevuld zijn, vragen wij aan onze dienst boekhouding om de terugbetaling in orde te brengen. Hou rekening met een periode van 4 werkdagen na ontvangst van je gegevens.Betaling via kredietkaart:Indien je een bestelling annuleerde, zal je kaart niet gedebiteerd worden. De betaling gebeurt pas op het moment van de verzending van je bestelling.Heb je een artikel teruggestuurd, dan wordt de terugbetaling automatisch gecrediteerd op je kredietkaart van zodra je retour behandeld is door Fnac.Hou rekening met een periode van 2 weken voor je retour door onze diensten behandeld is.Betaling via fnac.be-cadeaucheques of Fnac Vanden Borre-cadeaukaart:De fnac.be-cadeaucheques of de Fnac Vanden Borre-cadeaukaart zal gedebiteerd worden, zelfs als je je bestelling geannuleerd hebt. Het bedrag wordt teruggestort in de vorm van fnac.be-cadeaucheques. Hou rekening met een tijd van 2 weken voor de behandeling door onze diensten.Heb je een artikel teruggestuurd, dan krijg je het bedrag teruggestort in de vorm van fnac.be-cadeaucheques. Hou rekening met een tijd van 2 weken voor de behandeling door onze diensten.Je kan het saldo van je fnac.be-cadeaucheques bekijken op je Fnac-account, via de tab 'Mijn bestellingen', button 'Cadeaubon'.5.Je toestel is defectAls je toestel defect isWat doen?- Plaats uw apparaat in de originele verpakking of in een stevige, gesloten doos.- Neem contact met uw winkel.- Voeg het reparatiedocument toe (als bijlage bij deze e-mail).Kun je het niet uitprinten? Noteer uw dossiernummer.- Zet uw apparaat af bij de winkel van uw keuze nadat u contact heeft opgenomen met uw winkel.Hoe lang duurt de reparatie? Een reparatie duurt meestal 4 tot 8 weken. Gezien de huidige situatie is het echter mogelijk dat deze tijd wordt verlengd, afhankelijk van de beschikbaarheid van reserveonderdelen. Er wordt contact met u opgenomen wanneer u uw toestel in de winkel kunt ophalen.Contacteer ons op 02 700 91 91 (ma - vr: 9 uur 's - 17 uur 's).6.Je wenst een factuur te ontvangenHelaas hebben we niet de mogelijkheid om je een factuur met het btw-nummer van je bedrijf te bezorgen voor aankopen via internet omdat fnac.be geen professionele aankopen toelaat.Indien je aankopen wenst te doen als professional, vragen we je om langs te komen in de winkel of onze B2B-dienst te contacteren:Mail fnaccorporate@be.fnac.coms:www.nl.fnac.be/fnacproMet vriendelijke groeten,GaelleFnac.beTel 02 700 91 91Openingsuren klantendienst: ma-vr: 9 u. - 17 u.

S. M.

Naar: FNAC BELGIUM

13/01/2022

Beste,Ik vind het heel jammer dat zowel de reactie van Virginie op mijn e-mail als uw antwoord naar niets leiden.Het enige wat ik wil is dat u doet wat u mij beloofd heeft namelijk tegoedbon van €30 omdat ik de 2 smartphones heb bijgehouden ipv deze te hebben geretourneerd. Ik krijg steeds meer het gevoel dat ik bedot ben door jullie. Eerst een loze belofte, vervolgens beliegen en uiteindelijk rond de pot draaien en geen concrete oplossing bieden.

FNAC BELGIUM

Naar: S. M.

19/01/2022

Beste Meneer Mavili,Bedankt voor jouw mail en jouw constructieve opmerkingen met betrekking tot onze dienstverlening.We vinden het jammer dat Fnac.be niet volledig heeft kunnen voldoen aan jouw verwachtingen en je niet de service heeft kunnen bieden die je verdient als klant. We houden zeker rekening met jouw opmerkingen om ons te helpen onze dienstverlening te verbeteren.Na dit allemaal na te kijken constateer ik dat het hier gaat om een vergissing in communicatie.U beschikt namelijk over meerdere accounts op fnac.be.Het gaat hier aldus niet over bestellingBY5P6O3OLFESA maar bestelling95OJMKVAS6GFG geplaatst met het accountmavili.samet@gmail.com.Dit is dan ook het account waarop de 30 euro istoegevoegd en dit op 03/08 u kan dit bedrag consulteren onder mijn bestellingen en vervelognes mijn cadeaubonnen, de online cheque is 1 jaar geldig.Heb je nog vragen? Aarzel niet om ons te contacteren op het nummer 02/700 91 91.Fijne dag verder,JohanFnac.beTel 02 700 91 91Openingsuren klantendienst: ma-vr: 9 u. - 17 u.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform