Voor ons is de maat vol. Onze dochter rijdt al 4 jaar met de bus naar school. Telkens vanuit Boom naar Antwerpen. Een drukke en populaire lijn. Ze neemt telkens de 500 om 7:28 vanuit Kerkhofstraat Boom naar Antwerpen. Reeds 4 jaar ging alles redelijk ok. Maandelijks eens een afzegging van de bus of te laat...is aanvaardbaar. Sinds dit schooljaar loopt het te gek gewoon. Sinds september tot nu meer dan 40 keer is de bus niet komen opdagen. De app toont simpelweg 'RIJDT NIET'. En het uur is met rood doorstreept. Zowel de vroegere bussen als de latere bussen, voor de hele ochtend afgeschaft. De afgelopen maand heb ik hier al 10 screenshots als bewijs. Met als gevolg, dat wij als ouders de auto kunnen inspringen, de A12 opgaan, de drukte in, meestal is onze dochter daartegen te laat op school, omdat ze dikwijls nog blijft wachten of hopen op de volgende bus. En wij zijn bijgevolg te laat op ons werk. Wat een soep is dit. Na 3 x een klachtenformulier naar de Lijn te sturen en na maanden GEEN ANTWOORD. Heb ik de zéér dure lijn gebeld. Vriendelijk mevrouw die compleet van niks weet. Wij kunnen u niet helpen meneer, wij weten ook niet meer, wij hebben daar geen zicht op, wij kunnen daar van hier niets mee doen, nee wij kunnen u niet doorverwijzen naar een andere dienst, nee meneer dit is het enige nummer dat u kan bellen en nee wij kunnen daar niets aan doen. In deze technologisch hoogstaande tijden, kunnen deze mensen dus niet nakijken wat de problemen zijn bij een halte, wat de problemen waren in de afgelopen weken en maanden, niets staat af te lezen. Enkel voor deze ochtend kon ze na veel aandringen, en contact opnemen met de dispatching, eindelijk iets te weten komen. Volgens dispatch was er een technische storing met de bus en ook best wat zieken. Dat was de enige uitleg. En dan moet ik dat dus ook doortrekken naar de 40 andere ochtenden??? Ik begrijp hier niks van. Abonnement kost ons genoeg voor een heel jaar, en de helft van de ritten moeten wij zelf met de auto rijden. 's avonds rijdt diezelfde lijn wel, rond 18u geraakt ze wel thuis. Dus dan zijn er plots geen zieken meer, en zijn telkens de technische mankementen opgelost. Dus mijn conclusie is dat sinds september gemiddeld 3 op de 5 schooldagen, een bus NIET RIJDT, omdat iemand ziek is of omdat een bus stuk is...enkel in de ochtenspits dus.... crazy. Ik hoop dat via dit kanaal er meer gehoor aan gegeven wordt, want de Lijn schuilt zich achter haar dure nummer, met incompetente mensen die geen enkel zicht hebben op de problematiek en totaal niet kunnen helpen hierin. Waarom dient een hulplijn dan? Gewoon als buffer vermoed ik