Terug

Buitensporige aanrekening mobiele data

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Telenet

23/08/2020

Beste, naar aanleiding van onze nakende verhuis moesten wij een tweetal weken geleden ons telenet abonnement laten overplaatsen naar ons nieuwe adres. Mijn vriend was tevens op zoek naar een nieuwe provider voor zijn gsm die mogelijks voordeliger kon zijn. ik raadde hem aan in ons telenet abonnement ook mobiel toe te voegen aangezien we tot nu toe heel tevreden waren van de dienstverlening. We beslisten dus over te schakelen naar Yugo all in voor 1 mobiel nummer. Nu is het zo dat we nog steeds op ons oude adres verblijven omdat we nog werken uitvoeren op ons nieuw adres. de verhuis is normaal eind deze week. aangezien onze wifi al was overgeplaatst naar ons nieuw adres zat er niets anders op dan 's avonds via 4g naar tv te kijken (met de yugo app / netflix). Ik had dit een avond gedaan en op vrijdag avond zou mijn vriend zijn 4g hiervoor gebruiken. zaterdagochtend kreeg ik een bericht van telenet telenet - info: uw dataverbruik op 'nr' is momenteel extreem hoog. uit veiligheid blokkeren wij uw lijn. Vragen? bel klantendienstnr. Dit was de enige communicatie die we in in tussentijd gekregen hadden van telenet. ik belde dus zaterdag middag onmiddellijk naar de klantendienst, de vrouw aan de lijn wist me te zeggen dat ik een voorschot diende te betalen van min. 400 euro om de data van mijn vriend opnieuw te activeren. ik wist niet wat ik hoorde .... wij hadden geen bericht gekregen dat hij zijn data zou overschreden hebben, alsook is dit onmogelijk van twee uurtjes via 4g te streamen aangezien ik hetzelfde gedaan had de avond ervoor en een normale hoeveelheid aan data had verbruikt maar zeker niet exuberant. De telefoniste zei ook dat de uiteindelijke factuur zelfs veel hoger zou zijn, en dat dit enkel als voorschot zou dienen. ik dacht echt dat dit een phishing bericht was en controleerde toch het nummer in tussentijd, bleek toch het correct nummer van klantendienst te zijn. Nu, wanneer wij via de app, via internet of elke andere manier die ons toegang geeft tot ons info gelinkt aan ons telenet abonnement willen raadplegen, zien wij nergens zelfs het dataverbruik van mijn vriend nog vermeld staan. Wij zien dus niet hoeveel hij verbruikt heeft, hoeveel hij over heeft. het is alsof er zelfs nooit sprake is geweest van mobiele data. Nu ben ik vooral heel teleurgesteld in deze dienstverlening en enorm verbaasd dat dit zelfs mogelijk is dat zo'n communicatie gebeurd. Op dit moment weten zowel mijn vriend als ik ons geen raad en voelen wij ons enorm onrecht aangedaan. Hopelijk komt telenet hierop terug en wordt deze fout rechtgezet en het frappante bedrag gecrediteerd.

Berichten (1)

Telenet

Naar: M. V.

08/09/2020

Klantennummer: 1039583251Beste mevrouw Van Audenhove Ik bevestig graag ons telefonisch gesprek van 08/09/2020 omtrent uw klacht. Alvast bedankt voor het gesprek. Ik wens je nog een prettige dag. Met vriendelijke groeten, Oempe TelenetDit is een automatische mail. Gelieve hier niet op te antwoorden. Wilt u toch reageren op dit bericht? Dan kunt u dit doen via ons webformulier op www.telenet.be/contact --


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform