Beste,PROBLEEM: Wegens een technisch probleem bij Telenet ontvingen we voor de maanden april, mei en juni dit jaar geen facturen. Het Technisch Probleem blijkt opgelost aangezien we gisteren de facturen voor april, mei, juni en juli ontvingen en we worden gevraagd een bedrag van €7.094,78 over te maken tegen 08/08/2023. Ik was drie maand in het Caraïbisch gebied op excursie. Ik heb geregeld het mobiel verbruik van het gsm nr eindigend op 2172 trachten na te kijken via Mijn Telenet, maar dit lukte niet. Dit zal allicht aan het Technische Probleem gelegen hebben. Er wordt vermeld dat er mobiel internet in de niet EU-zone Barbados is gebruikt en ik ben daar nooit geweest. Ik was in Martinique en Guadeloupe welke beide tot de EU behoren. Er is ook mobiel internet voor Caribbean Netherlands (Bonaire) gerekend als niet-EU terwijl Bonaire een gemeente van Nederland is => EU zone.Dit zijn allen aanrekeningen die in de honderden euro's oplopen en indien ik toegang had tot het systeem had ik tijdig aan de bel kunnen trekken. Het is helemaal uit de pan geschoten in Colombia waar ik van 02/06/2023 tot 14/06/2023 niet wetend 381,76MB via Telenet heb verbruikt. Hiervoor wordt mij €5.535,6299 aangerekend. Als trouwe Telenet klant reken ik er op, dat Telenet deze extreme aanrekening corrigeert. Zeker met het gegeven dat er totaal geen aanrekeningen beschikbaar waren in de betreffende periode die me hadden kunnen alarmeren. Ik was in het gedacht dat Telenet me trouwens tijdig zou verwittigen bij buitensporig hoog verbruik. Of kon dit niet wegens het Technisch Probleem?OPLOSSING: Ik stel voor dat ik de facturen van maart en april volledig betaal en dat het mobiel internet dat me voor niet EU gebieden van de maanden mei en juni wordt kwijt gescholden.TER INFO:Ik was voor mijn verhuis naar de Kouterstaat in Waasmunster klant bij Telenet onder de naam A.H. - Burmtiendestraat in Tielrode + Maretak in Waasmunster. Ik ben vele jaren trouwe klant bij Telenet en heb altijd correct betaald en heb royaal gebruik gemaakt van jullie diensten. Ik reken er op dat dit correct wordt afgehandeld zodat ik me niet genoodzaakt zie naar een andere provider over te stappen.Dank voor de medewerking.Met vriendelijke groeten,Annick HelderweirtSocial Media Manager