Terug

Buitenlandse verzending

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

T. J.

Naar: bpost

26/03/2023

Beste,Mijn klacht gaat over importtas die op cadeaus worden geheven van vrienden/familie.- Vorige kerst stuurden onze vrienden een cadeau. We kregen een mailtje dat we hiervoor moesten betalen. We weigerden omdat het om een cadeau ging en dan kregen we te horen dat ze het gingen openen om te controleren hoeveel thee er wel in zat. Volgens hen was er teveel thee in en stuurden ze het (zogezegd)t terug. Onze vrienden hebben het nooit terug ontvangen. -Mijn ouders - woonachtig in Engeland- stuurden vorige zomer een pakket, waar we importtax moesten op betalen ookal gaven we bewijs dat dit een cadeau was. We hebben dit niet betaald en dusdanig de cadeaus voor de verjaardag van de ene dochter en zoon nooit ontvangen, noch hebben mijn ouders het pakket terug ontvangen. -Dit jaar stuurden ze terug een cadeautje voor mijn andere dochter haar verjaardag in februari. Mijn vader had alles correct ingevuld en er stond duidelijk op het pakket dat het van hem kwam (een particulier), dat het een cadeau was en wat de inhoud precies was inclusief de prijs. Ze stuurden zelfs een foto met deze informatie (zoals ze altijd doen zodanig dat je het pakket kan identificieren) in de bijlage. Ze vroegen terug geld voor dit pakket, ongeacht mijn vele aandringen en bewijs dat het om een cadeau ging van mijn vader voor mijn dochter. Ze zeiden eerst dat het om een verkoop ging. Daarna zeiden ze dat het geen particulier was maar een bedrijf. Mijn vader het pakket verstuurd via Myhermes international en dit label hebben ze gebruikt om hun gelijk te halen terwijl ze gewoon het CN22 formulier gewoon hebben genegeerd. Ik heb uiteindelijk het toch betaald( import was meer dat de aankoopprijs voor mijn ouders!!!!) anders had mijn dochter weer geen cadeau dit jaar van haar grootouders. Bij ontvangst van het pakket hing er een CN22 customs declaration stickers op waar alles heel duidelijk op stond dat het wel degelijk om een cadeau ging, de prijs en mijn vader zijn adres. Dit is echt ongehoord. Ik heb nog gemaild maar tot op heden geen antwoord gehad. Aangezien ik afkomstig ben uit Engeland gaan we nog pakketjes ontvangen van daar. Dit moet stoppen want dit is niet eerlijk en ze houden alle macht want ze hebben jouw pakket totdat ze hun zakken heb gevuld en je mag zeggen/ bewijzen wat je wilt, het doet er niet toe.

Berichten (2)

bpost

Naar: T. J.

27/03/2023

Beste klant,Na het onderzoek van uw aanvraag hebben we vastgesteld dat u voor de behandeling van uw dossier een beroep hebt gedaan op de klantendienst van bpost.(Import)Aangezien het antwoord van Import in overeenstemming is met onze algemene voorwaarden en onze procedures, kunnen wij alleen bevestigen wat er aan u is uitgelegd. Pakket LS685423423NL werd opgestuurd door My Hermes, business klant, en aangegeven als "sales of goods", we kunnen deze gegevens niet wijzigen anders riskeren wij een boete van 250 euro van de douane.We raden u aan om deze firma te contacteren om de kosten terug te vragen gezien dat zij in de fout zijn geweest.In de hoop u voldoende te hebben gea¯nformeerd, sluiten wij uw dossier.Met vriendelijke groeten,AnnebpostAnspachlaan 1 bus 11000 Brussel[THREAD ID:1-LWHR72P]

T. J.

Naar: bpost

27/03/2023

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform