Terug

Buiten bundel aangerekend

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

L. M.

Naar: Orange

18/08/2023

Beste,Onze zoon van 16 is vorige maand € 90,00 euro buiten bundel gegaan. Dit terwijl wij zelf zijn limiet voor 2 dagen in Italië hadden opgetrokken naar de limiet van € 30,00.Provider: OrangeNa meerdere telefoons is dit euvel niet opgelost. Ik zal even schetsen hoe het allemaal verlopen is.- Italië: 14 juli: zoon merkt op dat hij bijna aan limiet zit. Wij trekken zijn limiet op tot 30 euro buiten bundel.- België: 16 juli: we merken op dat hij € 90,00 buiten abonnement is gegaan- 18 juli: ik contacteer een eerste keer Orange. Medewerker: 'Ik kan u nu niet helpen. U moet terugbellen op 28 juli, dan kunnen wij uw factuur in detail bekijken. We gaan het geld zeker niet van uw rekening halen. Het komt in orde!'- 28 juli: 2de contact Medewerker: ' Ik kan u spijtig genoeg niet helpen. Mijn collega was verkeerd. U moet terug bellen op 7/8. Maar het geld gaat zeker niet van uw rekening. U moet zeker wel op 7/8 bellen, dat we het die dag kunnen aanpassen'.- 7/8: 3de contact Medewerker: 'Ik kan u niet helpen, maar ga een dossiernummer aanmaken. Deze week belt er u nog iemand op van Orange om dit in orde te brengen. Ik ben hier niet voor bevoegd.- 18/8: 4 de contact, na niemand te hebben gehoord, neem ik maar zelf weer contact op Medewerker: 'Er bestaat voor u helemaal geen dossiernummer. Na enig zoeken vindt hij er toch eentje, maar die blijkt al afgesloten. ZIJN woorden: iemand heeft beslist dat hier niets aan gedaan kan worden of had geen zin dit verder uit te zoeken. Ik kan u niet helpen, u krijgt uw geld niet terug. U hebt de limieten aangepast. Ik begrijp uw frustratie, maar hier gaat niemand iets kunnen aan veranderen. Ik kan u wel een korting geven. Na deze 12 maand korting moet u dan wel terug een heractivering van € 45,00 betalen.' 18 jaar zijn wij reeds klant bij Orange. 2 jaar geleden hadden wij ook veel problemen met buiten bundel en werden deze na héél veel telefoontjes opgelost. Ondertussen was het ongeveer een jaar windstil.En nu dit ...Ja, wij hebben zijn limiet aangepast naar € 30,00 buiten abonnement. Maar dan ook in de veronderstelling dat dit max € 30,00 ging zijn. Waarom bestaan die mogelijkheden anders? Volgens de laatste medewerker ging het over Travel Data Control. Maar een limiet is een limiet vinden wij. Dit zijn achterpoortjes om het geld uit de mensen hun zakken te kloppen. De oplossing die hij zag: € 9,00 korting/maand voor 12 maanden zou het oplossen. Tot de aap uit de mouw kwam: na 12 maand zouden we heractiveringskosten moeten betalen: € 45,00!Dit terwijl één van hun vele slogans is: 'internetverbruik te blokkeren wanneer je bundel opgebruikt is. Je kunt op eigen verzoek een gebruikslimiet laten instellen.Helemaal gefrustreerd heb ik geen zin meer om bij Orange te blijven als dit hun manier van werken is ... Met dit probleem alleen heb ik 4 mensen aan de lijn gehad en alle 4 wisten ze iets anders te vertellen ...


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform