Terug

Brolsite: spookboxen worden zomaar besteld of verdwijnen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. V.

Naar: Hello Fresh

04/06/2023

BesteWij zijn klant van HelloFresh waar we af en toe (met korting, want anders is het veel te duur) een box bestellen. De rest van de weken, als het niet uitkomt, pauzeren wij de boxen. Eind vorig jaar kregen wij plots een mail dat wij een box gingen krijgen, ondanks dat we er geen hadden besteld die week (het was gepauzeerd). Wij namen contact op met de klantendienst, en na een lange en verrassend onvriendelijke discussie waren ze uiteindelijk bereid de box te annuleren en het betaalde geld als tegoed op ons account te zetten, want directe terugbetaling was volgens hen onmogelijk.Wat ze hier echter niet bij vermelden en pas enkele weken later duidelijk werd toen we weer een box bestelden en er geld van onze rekening afging. Bleek dat tegoed niet combineerbaar was met korting, enkel als je de volle prijs betaald kan je je tegoed gebruiken. Niet zo handig dat ze dit niet vermeld hadden.Een paar maanden later, waarin we trouw alle boxen pauzeerden, kregen we dan toch plots weer een melding dat we op 18 maart een box gingen krijgen. Heel bizar want deze box was al lang op voorhand gepauzeerd. Het enige dat we hadden gedaan was de recepten van die week bekijken, maar daarna was de box volgens de app nog steeds gepauzeerd (hebben we zelfs een screenshot van dat die week gepauzeerd was). Opnieuw contact opnemen met de klantendienst, zij zeiden (opnieuw op een niet zo vriendelijke manier) dat deze box nooit gepauzeerd was, dat ze dat anders zouden kunnen zien in hun systeem, en dat omdat de melding dat de week was overgeslagen groen was, dat moest het echt gepauzeerd zijn dat deze melding dan rood zou zijn. Dit slaat uiteraard nergens op, maar na weer een zeer lange en frustrerende discussie is de klantendienst erin geslaagd mijn vriendin op een zo arrogante manier af te dreigen dat ze is gekraakt en gezegd heeft dat het goed was om het als tegoed te storten (want echt terugbetalen was zogezegd weer geen optie).Zo zaten we dus ondertussen al met €88,99 tegoed op ons account.Nu wilden we dus weer een box bestellen (de week van 3 mei) om eindelijk ons tegoed op te doen. Braaf contact opgenomen met de klantendienst, zij hebben onze korting verwijderd, dan onze recepten geselecteerd en onze box besteld. Nu kon er niets meer misgaan...Tot de mail op dinsdagochtend dat onze box de dag daarop ging geleverd worden niet kwam. Bizar. Wij kijken in de app, en daar staat helemaal niets van onze box, die is gewoon verdwenen. Sterker nog, de hele week is verdwenen, volgens HelloFresh is de wereld van de week van 26 april naar de week van 10 mei gesprongen (Wij hebben hier een screenshot van om het te bewijzen). Wij -opnieuw- contact met de klantendienst die -opnieuw- zeer arrogant is en hier nog nooit van gehoord had dat er een box verdween en dat dat niet kon en dat wij sowieso een fout gemaakt zouden moeten hebben. Zogezegd zouden we nooit een box besteld hebben (nu het hen uitkomt kunnen ze plots niet meer zien wat er op hun site gebeurd is, vorige keer konden ze zelfs perfect zien wanneer we welke box gepauzeerd zouden hebben, bizar...)Wij vragen dan om ons tegoed gewoon terug te storten, zij zeggen dat dat niet mogelijk is omdat we het aanvaard hebben als tegoed (wat we toen enkel gedaan hebben omdat ze ons afdreigden dat dat de enige optie was dat we anders ons geld kwijt waren, 2e keer dus dat ze hun eigen verhaal veranderen).Zij zeggen dus dat we een box moeten bestellen met ons tegoed, wij zeggen dat dat niet gaat omdat hij dan op magische wijze verdwijnt, en dan antwoorden zij met de ongelooflijke woorden (letterlijk, we hebben dit ook op screenshot):Ik merk dat we er samen niet uitkomen. Je kunt opnieuw contact opnemen wanneer je geholpen wilt worden. Bij deze sluit ik de interactie, fijne dag.Ik heb al veel interacties met klantendiensten en helpdesks gehad, maar dit is toch met voorsprong het grofste dat ik ooit behandeld ben.Gezien het feit dat deze hele saga begonnen is door fouten van hun computersysteem (en als ik de andere klachten hier bekijk zijn er nog fouten in hun computersysteem), en ze te arrogant zijn om dat gewoon toe te geven, en het feit dat er met het tegoed amper iets betaald kan worden (enkel de basisprijs, de bezorgkosten en extra kosten voor luxueuze maaltijden moeten met eigen geld betaald worden, en het is incompatibel met kortingen), willen wij dus vragen om ons tegoed van €88.99 terug te storten.En het zou ook handig zijn moest er een optie komen op de site om uw box permanent te pauzeren en enkel boxen te krijgen als je er echt een besteld, want dat zou ideaal zijn voor mensen als ons die enkel occasioneel een box willen als onze inspiratie voor recepten op is.

Berichten (1)

Hello Fresh

Naar: J. V.

05/06/2023

Beste Jolien,Bedankt voor je bericht. Wat ontzettend vervelend dat het steeds mis isgegaan en je niet vriendelijk en goed bent geholpen hiermee. Mijn excuseshiervoor! Ik ga er bij deze voor zorgen dat het volledige tegoed in jeaccount wordt teruggestort op de betaalmethode in je account, dit kan totmax 10 werkdagen duren. Het is teruggestort in 3 delen, omdat het niet in 1keer kon, dus dan weet je dat. Hopelijk is het zo opgelost voor je!Groetjes,Amber van HelloFreshOn Sun, Jun 4, 2023 at 9:55'¯PM


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform