Terug

briefgeheim

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

H. M.

Naar: bpost

17/11/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 13-10-2025, Verzend ik een aangetekende brief naar een huurder om hem in gebreke te stellen wegens gebrekkig onderhoud en achterstallig betalingen van huur. En meld ik hem dat ik hem van rechtswege uit het appartement wil laten zetten wegens contractbreuk van zijnentwege. Ik stel echter vast dat de aangetekende zending door de bestemmeling niet is aangenomen maar ook niet terug in het desbetreffende postkantoor aankomt de tracking blijft staan op aangeboden maar niet afgeleverd. Op 4-11-25 heb ik daarover contact opgenomen met de klantendienst en werd een dossier opgestart. Na 2 weken blijken zij de brief niet te vinden en mag ik mijn bankrekening nummer laten weten waar zij de verzendingskost ( 9,25€ ) op terug betalen. Bpost die mij 2 weken aan het lijntje hield eist wel dat ik het rekening nummer binnen de 3 dagen op hun website zet. En den wordt ik na 30 dagen terugbetaald Dit heeft geleid tot dat ik opdraai voor de verplaatsingskost naar een 4 km ver gelegen postkantoor , een nieuwe brief aanmaken en een maand meer dat er geen huur betaald wordt. Buiten deze overlast is er ook de vraag wat met het briefgeheim? Als een aangetekende zending al zo slordig behandeld wordt wat dan met gewone brieven? Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 10-12-2025 de geleden schade : 1 maand huur à 855€ en 2X3 km verplaatsing à 1,5 € verzendkost à 9,25 € op mijn bankrekening te zetten . Met vriendelijke groeten, H. Mennes Bijlage: - Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht

Berichten (1)

bpost

Naar: H. M.

18/11/2025

CAS-583650-T6M2Z9 Beste klant, Wij merken op dat u al een klacht heeft ingediend bij onze klantendienst. Wij nodigen u dan ook uit om contact op te nemen met deze laatste door uw referentie CAS-583650-T6M2Z9en CAS-557430-R6G2Q0 te vermelden om de voortgang van uw aanvraag te kennen. Het bedrag van 39 euro wordt binnenkort op uw rekening gestort na bevestiging van de klantendienst. U kunt ze telefonisch bereiken op 02 278 51 26 (particulieren) of 02 201 11 11 (professionals). Met vriendelijke groeten, Anne bpost Anspachlaan 1 bus 1 1000 Brussel[THREAD ID:1-T4VB18K]


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform