Geachte mevrouw/heer,
Op 13-10-2025, Verzend ik een aangetekende brief naar een huurder om hem in gebreke te stellen wegens gebrekkig onderhoud en achterstallig betalingen van huur. En meld ik hem dat ik hem van rechtswege uit het appartement wil laten zetten wegens contractbreuk van zijnentwege.
Ik stel echter vast dat de aangetekende zending door de bestemmeling niet is aangenomen maar ook niet terug in het desbetreffende postkantoor aankomt de tracking blijft staan op aangeboden maar niet afgeleverd. Op 4-11-25 heb ik daarover contact opgenomen met de klantendienst en werd een dossier opgestart. Na 2 weken blijken zij de brief niet te vinden en mag ik mijn bankrekening nummer laten weten waar zij de verzendingskost ( 9,25€ ) op terug betalen.
Bpost die mij 2 weken aan het lijntje hield eist wel dat ik het rekening nummer binnen de 3 dagen op hun website zet.
En den wordt ik na 30 dagen terugbetaald
Dit heeft geleid tot dat ik opdraai voor de verplaatsingskost naar een 4 km ver gelegen postkantoor , een nieuwe brief aanmaken en een maand meer dat er geen huur betaald wordt. Buiten deze overlast is er ook de vraag wat met het briefgeheim? Als een aangetekende zending al zo slordig behandeld wordt wat dan met gewone brieven?
Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 10-12-2025
de geleden schade :
1 maand huur à 855€ en 2X3 km verplaatsing à 1,5 € verzendkost à 9,25 € op mijn bankrekening te zetten .
Met vriendelijke groeten,
H. Mennes
Bijlage:
- Ander nuttig element voor het bedrijf in het kader van uw klacht