Terug

Brico Wilrijk wil artikel niet retourneren.

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. V.

Naar: Brico Belgium

16/10/2020

Mijn vriend heeft tijdens de zomer een airco gekocht die heel veel lawaai maakt 65db in ideale omstandigheden (geluidsabsorberende ruime, wat een gewone woning niet is, want je hebt steeds materialen die het geluid weerkaatsen). Ik was op vakantie en was niet mee aanwezig tijdens de aankoop. Toen ik thuis kwam zette ik de airco op en heb deze na 5min terug moeten afzetten. Ik ben een tinnitus patiënt en kan dit niveau van geluid niet lang verdragen. Deze airco heeft vanaf dat moment niet meer opgestaan. Ik ben na twee weken quarantaine met het toestel terug naar de winkel gegaan om dit te melden en heb gevraagd of we geen toestel met minder decibels kunnen krijgen of een retourbon of ons geld kunnen krijgen. Ik werd niet hartelijk onthaald en niet vriendelijk verder geholpen. Ik werd gecategoriseerd onder de mensen die na de zomer hun airco komen terugbrengen, omdat de hitte voorbij is! Wat dus niet het geval was, want er zijn erna nog warme dagen geweest en de airco staat al heel de tijd in de doos opzij. Desondanks dat ik een medisch probleem heb, staat er duidelijk op de website dat wanneer je niet tevreden bent over een artikel je het artikel kunt terugbrengen en dat je uw geld terugkrijgt. Als je onderzoek doet naar de verschillende geluidniveaus van airco's valt onze airco onder luide airco's, dus ik verzin dit niet zomaar. Ik heb het toestel laten meten in een geluidsabsorberende ruimte met geijkte meters. In ideale omstandigheden liggen de decibels op 65db. Wanneer je de deur van de ruimte openzet is dit al boven de 70db en wanneer er nog mensen mee in de ruimte staan gaat het zelfs boven de 90db. Dit omdat het geluid weerkaatst en versterkt wordt, wat heel normaal is. Ik heb een klacht ingediend via het contactformulier en heb hier snel reactie opgehad. Na mijn tweede contactformulier met de mededeling dat ik het toestel heb getest en wat de resultaten zijn heb ik nog steeds geen reactie gekregen. Ik heb foto's laten zien van de testen en gemeld dat ik nog steeds beroep doe op het retourbeleid, Maar geen antwoord!Wij hebben een airco staan die circa 600€ heeft gekost, waar we niets mee zijn. Terwijl hun retourbeleid iets anders zegt.

Berichten (1)

E. V.

Naar: Brico Belgium

12/11/2020

BesteIk heb na 3 weken nog steeds geen antwoord ontvangen. Is het mogelijk om mijn klacht te bekijken en uw standpunt te repliceren. Met vriendelijke groet Evelyne Van de Velde


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform