Beste, deze brief werd herhaaldelijk naar Fiberklaar gestuurd naar aanleiding van het gaslek (meerdere malen) dat zij hebben geslagen bij de werken in de straat, voorkant ons huis, met ontploffingsgevaren als gevolg en schade aan de tuin/haag.Beste, ik heb een brief ontvangen van jullie met starten van werken in Ranst (Emblem) Dorpstraat van 11/9 tot 22/9 2023.Ik heb verleden jaar al geplaagd geweest door Fiberklaar door aan mijn huis (straatkant) de gasleiding te breken waardoor gas naar mijn huis stroomde door de wachtbuis en een ontploffing juist op tijd werd vermeden door het snelle ingrijpen van mijn echtgenote.Fluvius werd ingeschakeld en zij schreven de fout toe aan het breken van het verbindingstuk van de gasleiding, uitgevoerd door Fiberklaar bij de graafwerken.Fluvius heeft de herstelling aan de gasleiding uitgevoerd en Fiberklaar heeft dan enkele dagen nadien de put terug dichtgegooid (door eerst de keien er in te gooien, daarna zand en dan goed aanstampen) met gevolg dat de leiding opnieuw werd gebroken en er weer gas in de woning kwam.Gevolg: opnieuw Fluvius die de klus moest klaren.Ik heb toen voor alle zekerheid de wachtbuizen vol met schuim gevuld dat er zeker geen gas meer gaat binnenstromen in de woning voor het geval Fiberklaar nog eens passeert.Ik voeg de foto's bij van de werken, alsook de schade die ik heb opgelopen aan mijn tuin. Een reeks struiken van de beukenhaag zijn afgestorven door al het gas dat ontsnapte (waarschijnlijk heeft dit weken geduurd daar in het begin slecht een klein lek was geslagen). Ook de struiken in mijn voortuin zijn naar de maan.Je kan me dus best begrijpen dat ik geen fiberaansluiting wil in mijn woning, zeker niet als dit door Fiberklaar wordt uitgevoerd. Als jullie de straat gaan openbreken, neem ik verlof om dit in de gaten te houden dat er niet meer stuk wordt gemaakt.Groeten,