Terug

Bpost bezorgd mijn pakje op verkeerd adres

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: bpost

03/08/2019

Beste,mijn vrouw, Vandamme C, heeft een account op haar naam bij AliExpessen op 24 juni 2019 bestel ik een CF to mini SD adapter (compact flash geheugenkaart adapter om mini SD geheugenkaartjes te kunnen gebruiken in mijn fototoestel)op AliExpress bij Electroni-c Store.Mijn order zou toekomen ergens in de week van 11 augustus 2019.Op 5 juli 2019 krijg ik bericht dat mijn bestelling is afgeleverd, maar ik heb niets ontvangen.Ik kijk via het traceer nummer RW229015727CN de bestelling na en zie inderdaad dat het is afgeleverd door Bpost.Dus neem ik telefonisch contact op met Bpost en daar verneem ik dat het pakketje is afgeleverd in Geel en dat men zelfs heeft afgetekend voor ontvangst en het beste is dat ik in Avelgem woon, het is maar een kleine 140 km verwijderd van bij mij, ik kan in ieder geval geen link leggen tussen de naam Geel en Avelgem en ook niet tussen de postcodes van Geel 2440 of Avelgem 8580.Dus, ik vermeld nogmaals mijn naam en de naam van mijn vrouw en eveneens mijn adres, de persoon van Bpost aan de telefoon zegt me dat ze inderdaad ziet op het afleverbewijs dat het adres waar de aflevering moet gebeuren niet klopt met het adres waar het effectief is afgeleverd en dat de handtekening ook niet klopt, dat dit zeer bizar is en dat Bpost in de fout is, maar dat ze hieraan niets kunnen doen.Ze zegt me dat ikzelf de verkoper moet contacteren en dit melden en als de verkoper dan zijn geld terug eist van Bpost dat ze dan zullen terugbetalen aan de verkoper en ik een nieuwe bestelling moet plaatsen ofwel mijn geld terug eisen van de verkoper.Natuurlijk heb ik hierop gereageerd dat dit toch niet logisch is dat ik moet opdraaien voor hun fout en het enige antwoord dat ik kreeg was ja meneer ik begrijp u maar we kunnen er niets aan doenJa man hoe goed is dat, is Bpost echt onschendbaarDit vind ik niet normaal om op deze manier te moeten werken. Bpost geeft toe dat zij de fout maken, maar ik moet rond bellen en schrijven en contacteren om mijn bestelling of geld te krijgen,plus dan nog het feit van handtekening plaatsen voor ontvangst, zoals je ziet in mijn geval heeft dit geen enkele garantie op zekerheid om uw bestelling te krijgen.Intussen heb ik ook de verkoper gecontacteerd maar deze leest zelfs mijn bericht niet.Ik vind dat Bpost echt goed bezig is amai amai maar ja dat is niet moeilijk om met het belastinggeld van ons allemaal zomaar wat te zitten knoeien.In het verleden al meerdere malen geen post ontvangen en dan ook nog eens op één en dezelfde dag post ontvangen van 4 verschillende adressen die ik dan zelf heb bezorgd aan de mensen. Voor alle duidelijkheid ik woon niet in een appartement waar meerder brievenbussen samen staan.Echt triestig hoe men bij Bpost te werk gaat en dan nog eens hun manier van klachten te behandelen of mensen te beantwoorden. Ofwel geen antwoord ofwel onbeschoft ofwel de schuld bij een ander leggen.Voor mijn part moesten ze Bpost afschaffen, of privatiseren zodanig dat ze meer concurrentieel afhankelijk zijn. Nu ontvangen ze gewoon allemaal hun wedde, als ze het nu goed of in vele gevallen slecht doen. Dus waarom zou je uw werk goed doen als je toch uw wedde krijgt.Zouden wij gedupeerden niet eens allemaal iets kunnen doen tegen dergelijke wanpraktijken, want dit moet stoppen, iedereen doet maar en niemand bekommert zich om de gedupeerden.Ah meneer heeft u een probleem? wel zet u even en wacht af en u probleem zult u morgen niet meer zo erg vinden, want wij gaan u toch eerst van het kastje naar de muur sturen en uiteindelijk zult u van moedeloosheid toch wel stil vallen en ik zal niets gedaan hebben om u te helpen maar toch maar lekker mijn wedde ontvangen.Bende gangsters zijn het, genoeg is genoeg. Wanneer gaat de overheid eens serieus opkuisen binnen dit bedrijf en degelijk bekwame mensen in dienst stellen.Even ter verduidelijking niet alle mensen in dienst bij Bpost zijn onbekwaam, we hebben lange tijd een vrouwelijke postbode gehad Nadine en alles was altijd in orde en voordien hadden we een mannelijke postbode Renaud en daar ook nooit problemen mee, zelfs in het plaatselijke postkantoor geen problemen, maar de ROTTE appelen moeten eruit en de klachtenbehandeling moet VELE VELE malen beter en vooral opgevolgd worden. BPOST stop met jullie wanbeleid en jullie struisvogelpolitiek (hoofd in het zand)In de privésector kun je je bijlange niet zoveel fouten permitteren vooraleer je met je klieken en klakken op straat beland.Veel succes aan allen die dit lezen en liefst zo weinig mogelijk zorgen in jullie levenLotin Mario Avelgem


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform