Beste,Op woensdagmiddag 14/07 wordt er een pakje binnengebracht bij bpost Laarne (met voorgeprint etiket, enkel nog af te geven). Ik had dit pakje bijzonder dringend nodig en koos daarom met de afzender voor de formule bpack 24h, met de garantie dat het de volgende werkdag wordt geleverd in de provincie Vlaams-Brabant. Dit kost €5,70. Twee dagen later bel ik de klantendienst (want uiteraard krijg je nooit bericht dat er vertraging is) en hoor ik dat datzelfde pakje nog steeds bij bpost Laarne ligt. Er wordt mij gegarandeerd dat die €5,70 terug wordt betaald als ik (1) klacht neerleg en (2) de afzender ook contact opneemt. Klacht wordt neergelgd, de afzender belt ook. Ineens kan dat geld niet meer worden teruggestort, in tegenstelling tot wat er tijdens het eerste gesprek aan mij (de ontvanger) was beloofd. Er is vertraging mevrouw door het noodweer. Met alle respect, in de provincie Oost-Vlaanderen (waar bpost Laarne gelegen is) is er praktisch geen druppel regen gevallen. De bestemming van het pakje, in provincie Vlaams-Brabant, heeft ook geen wateroverlast gekend. De schrijnende situatie in andere delen van het land gebruiken als gemakkelijk excuus om ineens alles te verantwoorden, dat kan niet. Ik heb trouwens ook absoluut geen zicht op wanneer bpost dan wel van plan is om ooit dat pakje te gaan ophalen en te leveren. Een ding is zeker: ik laat nooit nog een pakje leveren via bpost en de klantendienst trekt op minder dan niks. Er worden dingen gezegd en beloofd om er later op terug te komen. Er werd ook geen enkele oplossing of alternatief geboden, alsook geen enkel zicht op de uiteindelijke levering. De formule bpack 24h is een lege belofte, en vooral duur als je je erdoor laat vangen, zoals ik.