Terug

Boxx Thermostaat werkt niet.

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Engie

23/10/2018

Midden september kwam Engie de installatie doen van de boxx thermostaat. De dag na de installatie was ik opeens mijn GAS sensor kwijt en was er een foutmelding zichtbaar op de thermostaat. Men zou iemand laten langskomen om deze te vervangen maar opeens stelde men vast dat “gas” verdwenen was uit mijn contract/service en dat dit waarschijnlijk de reden was. Na een paar dagen is dit toen idd in orde gekomen. Nadien zag ik dat er geen historiek van mijn uur/dag/week verbruik van elektriciteit, gas en zonnepanelen opbrengst te zien was. Ook via de app op de GSM was dit niet te zien. Toen ik dit de eerste maal liet weten kreeg ik te horen dat ik een maand moest wachten voor dit zichtbaar zou worden. Bij vrienden was dit direct zichtbaar maar ik besliste toch om een maand te wachten. Na deze periode was dit nog steeds niet te zien en na verschillende mails via de support kreeg ik toch opeens een reactie dat ik remote support moest activeren zodat men dit kon bekijken. Na de activatie van remote support en de bevestiging hiervan kreeg ik terug geen reactie meer. Toen ik terug telefonisch contact opnam kreeg ik te horen dat de dienst niet meer aanwezig was. Support is nochtans Ma-Vr: 8u00 - 20u00. Toen ik overdag belde op mijn werk bleek dat ik thuis moest zijn om bepaalde zaken te controleren. Daar ik normaal pas om 18u thuis ben spraken we af dat ik vroeger naar huis zou gaan en dat men mij terug zou opbellen op een afgesproken tijdstip. Ik was thuis maar kreeg geen oproep en na een tijdje wachten belde ik zelf maar terug kreeg ik te horen dat er niemand meer aanwezig was. Men zou er een klacht van maken in het systeem. De week nadien terug zelf contact moeten opnemen en toen kreeg ik de vraag om mijn thermostaat eens te demonteren en na 10 min terug aan te sluiten. Toen ik de dag nadien terug belde om dit te melden kreeg ik te horen dat er binnen 3weken een technieker zal langskomen om de thermostaat te vervangen. Stel je voor dat je geen verwarming meer hebt, dan sta je toch wel echt in de kou. Ik moet ook terug verlof nemen en hoop dat ze deze wel van hun woord zijn.Omdat ik eerder problemen had met bepaalde services die verdwenen waren wou ik dit toch nog eens laten nakijken maar krijg ik te horen dat de technische dienst met dit probleem bezig is dus geen verdere hulp/controle mogelijk. En dan besef je dat je een contract hebt afgesloten voor 4j. waarom zou men nog inspanningen voor je doen.

Berichten (1)

Engie

Naar: A. C.

07/11/2018

Beste heer Simoens,Als gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch). Wij hopen aan uw verwachtingen te hebben voldaan en bedanken u voor uw reactie.Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie-electrabel.be of via uw online energiedesk.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden en samen met u een geschikte oplossing zoeken.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handling TeamBU Beneluxwww.engie-electrabel.beSimón Bolívarlaan 341000 BrusselBelgie ENGIE Mail Disclaimer::www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform