Terug

Boxx licentie + data eigendom

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. R.

Naar: Engie

14/12/2020

Beste,Een paar jaar geleden ben ik na een simulatie bij 'mijnenergie.be bij Engie terechtgekomen. Ik heb me ingeschreven om de Boxx te plaatsen in die tijd, niet wetende dat ik bij een mogelijke latere overstap van leverancier, een blijvende licentie zou betalen van 5 EUR per maand. Na contact met de klantendienst werd me verteld dat ik die licentie niet hoef te betalen, maar dat ik dan enkel de boxx kan gebruiken als gewone 'thermostaat'. Dit geeft me 2 problemen:- 60 EUR per jaar om inzicht te krijgen in mijn verbruik is héél veel. Die 60 EUR is zogezegd voor de licentie, maar voor een simpele app als die van Boxx is dit bij het haar gegrepen.- Ik had gevraagd of ik de Boxx eventueel kan doorverkopen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.Nu ben ik overgestapt, betaal ik die 5 EUR, maar kan ik zelf mijn tarieven voor gas / electr. niet aanpassen waardoor de boxx niet de service levert die het toestel nuttig maakt --> verbruik opvolgen. Blijkbaar (na contact met Engie klantendienst) kan dit slechts aangepast worden wanneer ik een jaarafrekening doorgeef. De reden hiervoor is dat mijn data in een cloud staat, waarvan ik niet weet hoe deze beheert wordt en ik ook geen enkele 'privacy notice' terugvind. Mijn vraag:- Maak het duidelijk aan klanten dat, wanneer ze een Boxx aankopen, dat ze zelfs na overstap naar een andere leverancier een jaarlijkse kost van 60 EUR moeten betalen om de Boxx te gebruiken- Geef me de mogelijkheid om mijn data lokaal te beheren zodat ik Engie geen info hoef te geven omtrent mijn huidige tarieven en ik dus kan gebruik kan maken van de functionaliteiten van de Boxx- Herbekijk de kost van een jaarlicentie van 60 EUR want zelfs een bedrijf als Microsoft vraag slechts 70 EUR voor Office 365...Het moet duidelijk zijn naar klanten toe waartoe ze zich verbinden, en dit leek me indertijd niet het geval. Ik ben uiteraard bereid om hierover een gesprek te hebben.Mvg,K.

Berichten (2)

Engie

Naar: K. R.

15/12/2020

Beste heer RombautTest Aankoop bezorgde ons uw klacht op 14 december 2020.Dank u voor deze reactie, deze is heel belangrijk voor ons. We besteden veel aandacht aan de klachten en gebruiken deze waardevolle informatie om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren.We stellen alles in het werk om zo snel mogelijk een gepaste oplossing te vinden voor uw klacht.Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Voor al uw vragen kunt u contact opnemen met onze diensten via onze websitewww.engie.be of via uw klantenzone.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/

Engie

Naar: K. R.

23/12/2020

BesteAls gevolg van uw vraag gericht aan de klachtenbox van Test Aankoop hebben onze diensten uw dossier geanalyseerd en hebben zij u een antwoord bezorgd (hetzij via e-mail, hetzij per brief of telefonisch).Wij informeren u dat u deze e-mail niet kunt beantwoorden. Wij blijven beschikbaar voor alle bijkomende informatie en nodigen u uit om ons in de toekomst te contacterenvia onze Energielijn op het nummer 078 35 33 33, via onze website www.engie.be of via uw klantenzone.Onze medewerkers zullen uw vragen graag beantwoorden.Met vriendelijke groetenComplaints Handeling TeamBU Beneluxboulevard Simón Bolívar 341000 BrusselsBelgiumwww.engie.bePPlease consider the environment before printing this document ⚠️ This symbol is automatically added to emails originating from outside of the organization. Be extra careful with hyperlinks and attachments. ENGIE Mail Disclaimer: www.engie.com/disclaimer/


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform