Beste,Een paar jaar geleden ben ik na een simulatie bij 'mijnenergie.be bij Engie terechtgekomen. Ik heb me ingeschreven om de Boxx te plaatsen in die tijd, niet wetende dat ik bij een mogelijke latere overstap van leverancier, een blijvende licentie zou betalen van 5 EUR per maand. Na contact met de klantendienst werd me verteld dat ik die licentie niet hoef te betalen, maar dat ik dan enkel de boxx kan gebruiken als gewone 'thermostaat'. Dit geeft me 2 problemen:- 60 EUR per jaar om inzicht te krijgen in mijn verbruik is héél veel. Die 60 EUR is zogezegd voor de licentie, maar voor een simpele app als die van Boxx is dit bij het haar gegrepen.- Ik had gevraagd of ik de Boxx eventueel kan doorverkopen, maar daar kreeg ik geen antwoord op.Nu ben ik overgestapt, betaal ik die 5 EUR, maar kan ik zelf mijn tarieven voor gas / electr. niet aanpassen waardoor de boxx niet de service levert die het toestel nuttig maakt --> verbruik opvolgen. Blijkbaar (na contact met Engie klantendienst) kan dit slechts aangepast worden wanneer ik een jaarafrekening doorgeef. De reden hiervoor is dat mijn data in een cloud staat, waarvan ik niet weet hoe deze beheert wordt en ik ook geen enkele 'privacy notice' terugvind. Mijn vraag:- Maak het duidelijk aan klanten dat, wanneer ze een Boxx aankopen, dat ze zelfs na overstap naar een andere leverancier een jaarlijkse kost van 60 EUR moeten betalen om de Boxx te gebruiken- Geef me de mogelijkheid om mijn data lokaal te beheren zodat ik Engie geen info hoef te geven omtrent mijn huidige tarieven en ik dus kan gebruik kan maken van de functionaliteiten van de Boxx- Herbekijk de kost van een jaarlicentie van 60 EUR want zelfs een bedrijf als Microsoft vraag slechts 70 EUR voor Office 365...Het moet duidelijk zijn naar klanten toe waartoe ze zich verbinden, en dit leek me indertijd niet het geval. Ik ben uiteraard bereid om hierover een gesprek te hebben.Mvg,K.