Terug

BOSCH ROBOTMAAIER CATASTROFE DOET NIET WAT MOET - 67 FOUTMELDINGEN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

P. M.

Naar: Bosch

09/09/2021

AANKOOP : wij hebben het toestel gekocht in GAMMA DIEST op 18/08/2020 en aangemeld voor de 3-jarige garantie.INSTALLATIE : het toestel werd geinstalleerd door DO IT FOR ME (in opdracht en voor rekening van Bosch) op 22/04/2021 (= 3 ½ maand geleden) omdat de tuinaanleg en grasmatten niet eerder gerealiseerd werden.PROBLEMATIEK : wij verwachten dat een robotmaaier zelfstandig het gazon kan maaien over een langere periode – waarbij na verloop van tijd messen schoongemaakt moeten worden … Niets is minder waar : dit toestel BOSCH INDEGO M+700 geeft tot 5 uiteenlopende alarmen per maaibeurt. Ik besteed actueel meer tijd aan het aflopen van de tuin om de robotmaaier te “herstellen” dan de tijd die ik nodig heb om de ganse tuin met een grasmaaier te maaien ! DAT kan niet de functie van een robotmaaier zijn !Ik voeg enkele screenshots van foutmeldingen via de APP bij. Ik heb deze reeds schriftelijk (eMail) aan DO IT FOR ME (10 juni) en aan BOSCH-DHZ Bricolage (16 juni) meegedeeld. DO IT FOR ME heeft de begrenzingskabel bijgesteld en BOSCH heeft enkele voorstellen gedaan (APP herinstalleren) – echter zonder gunstig resultaat.APP FOUT 1“Indego Pincode fout”De pincode is juist. Als ik ze op het toestel manueel invoer kan ik weer verder. Als ik (regelmatig) in het buitenland ben en de JUISTE pincode invoer en dan “Indego Pincode fout” … is er een PROBLEEM.APP FOUT 2“Controleer maaier. Maaier buiten begrenzingskabel.”De begrenzingskabel werd door DO IT FOR ME (in opdracht en voor rekening van Bosch) gelegd (en na een maand bijgesteld op een hellend vlak). Toch gaat de Indego regelmatig – op verschillende plaatsen – buiten de kabel. APP FOUT 3“Controleer maaier. Maaier gestopt door obstakel.”Geen denneappels, geen eikels, geen speelgoed. Niets – enkel gras dat vooraf gemaaid werd vooral de Indego op de hoogste stand eraan begint… “Controleer maaier. Maaier gestopt door obstakel.”Toestel opnieuw naar basisstation en herstart (met de juiste pincode) waarna hij gelijk buiten de begrenzingskabel rijdt … (zie fout 2)APP FOUT 4“Controleer maaier. Maaier te ver gekanteld.”De maaier is nog nooit gekanteld. Er is wel degelijk een hellend vlak wat uitgemeten werd en binnen de opgegeven paramaters ligt.APP FOUT 5“Controleer maaier. Maaier naar basisstation mislukt.”Geen idee wat hier de oorzaak isAPP FOUT 6“Controleer maaier. Maaier vastgelopen.”Geen idee wat hier de oorzaak isAPP FOUT 7“Controleer maaier. Langere tijd geen signaal begrenzingskabel.”Hoe kan dit als we aan de elektriciteit of stekker niet geraakt hebben ?APP FOUT 8“Controleer maaier. Geen Accu. Pak de maaier apart en …”Hoe kan dit als we aan de elektriciteit of accu niet geraakt hebben ?APP FOUT 9“Controleer maaier. Maaier geblokkeerd.”Geen idee wat hier de oorzaak isSinds de laatste interventie (bijstellen kabel, wissen en opnieuw installeren APP en resetten toestel) komt daar nog bij dat het toestel vaak en lang rondrijdt met de mededelingen “POSITIE ZOEKEN” en “OBJECT DETECTEREN” op het scherm (dus zonder effectief te maaien).Het komt voor dat ik een melding krijg “Controleer maaier. Maaier te ver gekanteld.” terwijl het toestel gewoon aan het rijden is …Samengevat : met de BOSCH gebruikershandboek in de hand kan ik (wanneer ik thuis ben) uren met de Indego meelopen en dat zal er veel gereden en weinig gemaaid zijn (nadat ik de blokkering van de juiste pincode kon opheffen en het toestel uit de struiken gevist heb). Wanneer we niet thuis zijn (we zijn een maand met vakantie geweest) heeft het toestel zich tot op heden als volstrekt en 100% nutteloos getoond. Dit terwijl buren robotmaaiers hebben die wekenlang – zonder toezicht en zonder enige interventie – crisscross maaien (zij hebben geen LogiCut functie …)Ik besluit dus als volgt : dit toestel doet niet wat het belooft ! Wij vragen derhalve – binnen de garantieperiode – om integrale terugbetaling of een plaatsbezoek door een BOSCH deskundige waarbij de problemen opgelost zouden worden.WE HEBBEN DIT ALLES PER AANGETEKEND SCHRIJVEN GERICHT AAN BOSCH BELGIE (BRUSSEL) - TEVENS TOT 3X PER EMAIL. G E E N E N K E L A N T W O O R D VAN BOSCH.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform