Terug

Booking niet conform advertentie en afspraken

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. V.

Naar: Sunweb

15/01/2024

Beste,Ik boekte voor mijn gezin een reis in Corfu. Deze ging door in juli 2023. Een boeking op basis van de foto's en de beschrijving op de website van Sunweb. Volgens de websites een volledig gerenoveerd hotel, met daarbij enkel en alleen foto's van het gerenoveerde hotel. Echter bij aankomst bleek niet alles gerenoveerd te zijn, maar daar waren uiteraard ook geen foto's van zichtbaar op hun site. Ook kon aan geen enkel voorkeur voldaan worden die vooraf werd opgegeven. We namen ter plaatse onmiddellijk contact op met het noodnummer van Sunweb met de vraag wat er mogelijk was. Dit verliep buiten telefonisch ook via de whatsappaccount van Sunweb waarvan screenshots genomen zijn. Men zou intern een klacht openen en de receptie contacteren. Na enkele dagen zijn we zelf naar de receptie gegaan en hoorde we dat Sunweb geen contact met hun had opgenomen. Ook over de aangemaakte klacht hebben we niets meer gehoord. De receptie bood ons een andere kamer aan die nog minder aan de voorkeuren voldeed. Zo was één van de voorkeuren een kamer op de gelijkvloerse verdieping. We hadden een kamer op de eerste verdieping boven het dak van het restaurant en men kon ons verhuizen boven datzelfde dak maar op de derde verdieping. Aangezien dit nog minder interessant was zijn we hier niet op in gegaan. Maar ook via het hotel geen enkele compensatie.De privétransfer terug naar de luchthaven op het einde van de reis, die overigens betalend was bij Sunweb, liep ook mis doordat een te kleine wagen ons kwam ophalen. De bagage werd in de koffer opeengestapeld en met een touw vastgebonden, terwijl de koffer bleef openstaan. Niet iets dat je van een betalende privétransfer verwacht. Ook hier werden foto's van genomen.Na onze reis nam ik met sunweb contact op via het contactformulier. Ik kreeg te lezen dat dit 6 weken in beslag kon nemen. Na 6 weken contacteerde ik hen opnieuw en dan vernam ik dat het nog 4 weken kon duren. Uiteindelijk eind oktober 2023 na meermaals contact te hebben opgenomen hoorde ik dat men mij begin oktober 2023 een voorstel zou hebben gedaan. Echter in mijn mails en spam was niets te vinden, ondanks alle andere mails wel waren toegekomen. De compensatie betrof een korting bij Sunweb van 100 euro bij een volgende reis. Ik was hier uiteraard niet mee akkoord en contacteerde hen nogmaals. Dit met de boodschap dat ik hoopte op een correcte compensatie en dat indien nodig ik test-aankoop zou contacteren. Ik kreeg te lezen dat het maar met test-aankoop moest regelen en dat men mij niet meer zou beantwoorden.Enkel test-aankoop zou beantwoord worden. Ook zeiden ze me dat ik mijn klacht tevens onmiddellijk ter plaatste had moeten melden volgens de voorwaarden. Ik antwoordde dat ik dat uiteraard ter plaatse had gedaan en dat ik hiervan bewijzen had (screenshots). Ik vroeg dus om een herevaluatie van mijn klacht gelet ze duidelijk niet alle info hadden doorgenomen. Maar kreeg opnieuw de boodschap dat men niet meer zou reageren. Zo'n onprofessioneel en onklantvriendelijk gedrag heb ik nog nooit gezien. Ik heb vervolgens telefonisch contact opgenomen en naar de betreffende persoon gevraagd zodoende dit kon worden opgelost. Daar kreeg ik de boodschap dat de persoon onbereikbaar was. Ik vroeg dan naar een verantwoordelijke en kreeg te horen dat dit niet ging. Enkele minuten na mijn telefoontje kreeg ik van die bewuste persoon een mailtje dat ze zei dat ze niet meer zou antwoorden en dat ze zelf de verantwoordelijke was. Ik belde opnieuw en kreeg haar wederom niet aan de lijn. Ik vernam van de persoon die ik daar aan de lijn kreeg dat zij helemaal de verantwoordelijke niet was en dat ik best nogmaals een mailtje stuurde. Dit deed ik vervolgens een tijdje later opnieuw, maar er werd door sunweb nogmaals verwezen naar vorige communicatie en men deelde me mij dat men enkel nog zou reageren op test-aankoop en dus niet meer op mij als consument.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform