Terug

Bongo stuurt geregistreerde vouchers door daar derde en wisselt deze zonder akkoord om naar tegoed

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

A. C.

Naar: Bongo

13/10/2023

- op 25/01/2023 kocht ik 3 bongobons aan, dewelke ik meteen registreerde.- op 04/10/2023 krijg ik, zonder enige actie van mijn kant, melding dat mijn waardebonnen werden doorgestuurd naar het emailadres van een derde (onbekende) partij.- Na contact met de klantendienst via mail wordt voorgeteld om de bons van mijn account te halen.Ik reageer hierop door te zeggen dat ze de bons van mijn account mogen halen ALS ze er 3 nieuwe, zelfde bons opzetten Bongo heeft hier namelijk een fout gemaakt.- de medewerker van de klantendienst zet de bons zonder verdere communicatie om in een tegoed dat ontoereikend is om dezelfde bons nieuw aan te kopen EN 1 van de ons die een geldigheidsduur had tot en met 2026 wordt niet meer uitgegeven.- na onmiddellijke klacht hierover zegt de medewerker dat ik dit gevraagd heb (wat niet zo is) en bied een kortingscode aan van 20% nog steeds ontoereikend om de bons aan te kopen zonder opleg.- na veel over en weer gemail waarbij de toon van de medewerker ronduit onbeleefd wordt neemt mijn man telefonisch contact opEerst wordt gezegd dat wat er gebeurd is niet kan en Bongo niet in fout is, dan dat we de bons zelf hebben doorgestuurd vanuit onze account (wat uiteraard niet het geval is), en daarna dat het om een it-probleem ging. Er werd ook gezegd dat de derde partij met onze bons niets kon doen aangezien ze geregistreerd werden, dit waar de medewerker dus zelf als eerste stap voorstelde de bons van mijn account te halen. Als we dit voorheen wisten dan hadden we nooit gevraagd om de bons te vervangen door nieuwe exemplaren. Reden hiervan was net om te waarborgen dat onze bons niet door iemand anders gebruikt konden worden (en dit werd ook duidelijk zo vermeld in onze communicatie).Na dit telefonisch contact kregen we een kortingscode van 25% die nog steeds ontoereikend is voor de 3 bons en waarbij ik 15 EUR verlies doe omdat een bijkomende dienst (parking) niet meer wordt aangeboden.Wat wij als conument vragen is een simpele rechtzetting van een fout door Bongo zonder nadeel voor ons en excuses van bongo uit voor het geleden ongemak.- Ofwel de bons weer actief maken, aangezien deze op onze account geregistreerd waren en zonder ons akkoord werden omgezet in een tegoed- ofwel een terugbetaling van de waarde van de bons ipv een tegoed- ofwel een extra financiële tegemoetkoming van 18 EUR om het verlies te dekken dat door hen werd veroorzaakt.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform