Terug

Bon niet geleverd

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Levering

Klacht

K. B.

Naar: bol.com

16/09/2024

Wij kochten 3 maanden geleden een bon via Bol.com aan voor het zoontje van een bevriend koppel, en na betaling kregen we een melding van Bol dat de digitale bon rechtstreeks naar de ontvanger gestuurd zou worden. Deze heeft echter nooit iets ontvangen in zijn inbox, en Bol meent met de boncode (het enige dat wij ontvangen hebben via mail) de bon niet te kunnen terugvinden. Alle pogingen tot contact worden afgeketst met als reply van Bol: 'de ontvanger had de bon netjes moeten bijhouden, wij kunnen de bon niet meer terugvinden, jammer maar helaas.' Bewijs dat de bon ooit verzonden werd door hen is er dus niet. In tijden van consumentenbescherming en het gros van de bedrijven die toestaan om bonnen jaren op rij te verlengen is de simpele vraag om een digitale bon die 3 maanden geleden verzonden 'zou' zijn opnieuw op te sturen toch het olympische minimum van klantenservice? Kan Bol zomaar beweren een dienst/service geleverd te hebben zonder dat daar iets traceerbaars van is?

Berichten (6)

bol.com

Naar: K. B.

17/09/2024

Beste Katrien,Bedankt voor je bericht. Graag ontvangen we het bestelnummer van de digitale cadeaubon bestelling. Zou je deze kunnen doorgeven?Met vriendelijke groet,BolVan: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.beVerzonden: maandag 16 september 2024 22:30Aan: webcare webcare@bol.comOnderwerp: Bon niet geleverd‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

K. B.

Naar: bol.com

18/09/2024

Beste, het bestelnummer is 4059185144, maar het is intussen al weken een welles nietes spel tussen ons en de klantendienst van Bol, die beweert de bon op geen enkele manier te kunnen terugvinden. Niet omdat het nummer verkeerd zou zijn, maar omdat het systeem het niet toelaat om bonnen op te zoeken, vreemd genoeg. Ze antwoorden niet op mijn concrete vragen en blijven hameren op het gegeven dat ze de bon écht niet terugvinden. Fair enough, alle begrip voor, maar neem dan jullie verantwoordelijkheid en bezorg ons een nieuwe bon want deze is duidelijk lost in cyberspace. Een eenvoudig verzoek om een bon opnieuw te versturen, 3 maanden nadat jullie zeggen hem digitaal bezorgd te hebben (al beweert de ontvanger dus van niet), is toch echt geen vreemd verzoek. Ik kan er met mijn verstand niet bij dat Bol blijft vasthouden aan ‘de ontvanger had hem maar netjes moeten bijhouden’, terwijl er geen enkel bewijs geleverd kan worden dat de bon effectief verzonden werd.

K. B.

Naar: bol.com

27/09/2024

En opnieuw verdwijnen jullie van de radar als ik een bestelnummer doorgeef. Ik ben ervan overtuigd dat wat jullie doen niet wettig is: geld in ontvangst nemen voor een dienst en niet het minste bewijs kunnen leveren dat onze begunstigde effectief de bon ontvangen heeft.

bol.com

Naar: K. B.

27/09/2024

Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven. Helaas zie ik ook hier geen bestelnummer of gegevens waarmee we een account kunnen opzoeken. Graag ontvangen we die alsnog. Met vriendelijke groet, Natalya Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 27 september 2024 13:31 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Nieuw bericht van KATRIEN B ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

K. B.

Naar: bol.com

27/09/2024

Beste, ik heb toch het bestelnummer hierboven toch doorgegeven? Bestelnummer is 4059185144, dit is het enige dat wij als betaler van de bon mochten ontvangen. Wij kregen enkel dit nummer in een mail waarin Bol zegt de bon te bezorgen aan het emailadres van de begunstigde, maar die laatste heeft de bon nooit ontvangen. Bedankt voor uw tegenbericht.

bol.com

Naar: K. B.

27/09/2024

Goedemiddag, Bedankt voor het doorgeven. We gaan ermee aan de slag. Echter, degene die de klacht indient is niet de accounthouder, dus we nemen hierover contact op met de accounthouder. Groetjes, Natalya Motshagen Klachtensites – Service operations Papendorpseweg 100, 3528 BJ Utrecht, The Netherlands Van: klachten@notify.test-aankoop.be klachten@notify.test-aankoop.be Namens klachten@test-aankoop.be Verzonden: vrijdag 27 september 2024 17:30 Aan: webcare webcare@bol.com Onderwerp: Nieuw bericht van KATRIEN B ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform