Terug

Bol eist herinneringskost

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

G. T.

Naar: bol.com

29/04/2022

BesteIk bestelde een beschermhoes voor mijn smartphone ter waarde van 16,95 euro. Ik vergat die te betalen.Ik moet nu 7 euro (2x 3,5 euro) aan herinneringskosten betalen.Volgens de website van de Federale Overheid Economie (https://news.economie.fgov.be/186518-vijf-vragen-over-facturen-die-iedereen-zich-stelt#:~:text=De%20termijn%20om%20te%20betalen,zijn%20in%20de%20algemene%20voorwaarden) kan een bedrijf alleen herinneringskosten eisen als dit duidelijk vermeld wordt in de Algemene Voorwaarden (voor Bol: https://www.bol.com/be/nl/m/algemene-verkoopvoorwaarden/#artikel-15).Ik heb gebeld met de klantenservice. De persoon aan de lijn kan me niet tonen waar de herinningskost vermeld wordt in de algemene voorwaarden.Maar ik moet de 7 euro betalen. Als ik dat niet wil, moet ik maar een advocaat onder de arm nemen.Ik vind het niet kunnen dat een bedrijf als Bol zich niet aan de wet moet houden.

Berichten (8)

bol.com

Naar: G. T.

29/04/2022

Beste meneer/mevrouw,Deze email is niet erg duidelijk weergegeven, bol.com hanteert 3,50 euro herinneringskosten, de klant hoort op tijd te betalen. de herinneringskosten worden berekend, aangezien er een extra handeling moet worden vericht.Met vriendelijke groet,Corinabol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- eist herinneringskost - (CPTBE01512280-50) Date: 29 april 2022, 11:41 Klacht - Bol eist herinneringskost - (CPTBE01512280-50) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

G. T.

Naar: bol.com

29/04/2022

BesteVolgens de belgische wetgeving dient u de herinneringskost te vermelden in uw Algemene Voorwaarden. In uw algemene voorwaarden staat nergens dat ik 3,5 euro herinneringskosten dien te betalen.Dus kunt u ze ook niet aanrekenen.Met vriendelijke groetGreet Truijen

bol.com

Naar: G. T.

29/04/2022

DATA NOT AVAILABLE

G. T.

Naar: bol.com

04/05/2022

BesteOnder artikel 15 staat informatie over de incasso kosten. Er staat niets over herinneringskosten. U heeft ze dus niet opgenomen in uw algemene voorwaarden.Kan u alsnog de factuur aanpassen zodat deze voldoet aan de Belgische wetgeving?Met vriendelijke groetGreet Truijen

bol.com

Naar: G. T.

06/05/2022

Goedemiddag,bedankt voor jouw email.Echter onterechte herinneringskosten bestaan niet. Het is immers geen straf, het zijn kosten voor de werkzaamheden om de herinnering te kunnen versturen. Dus ook als dit per ongeluk te laat betaald is, die kosten zijn wel gemaakt.Wij spreken als bol.com af om de bestelling te leveren, de klant spreekt af om binnen 14 dagen na ontvangst te betalen.Ik hoop hierbij voldoende informatie gegeven te hebben en wens jou nog een mooie dag en alvast een mooi weekend toe!🌸Met vriendelijke groet,Sjalienbol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- eist herinneringskost - (CPTBE01512280-50) Date: 4 mei 2022, 17:15 Klacht - Bol eist herinneringskost - (CPTBE01512280-50) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

G. T.

Naar: bol.com

06/05/2022

Ik ben het helemaal met u eens.Alleen moet Bol in zijn contract met de klant, zijnde de algemene voorwaarden, vermelden hoeveel de herinneringskosten bedragen.Dat is niet het geval.Dus kan u uw kosten helaas niet in rekening brengen.

bol.com

Naar: G. T.

07/05/2022

Beste meneer/mevrouw,Dank je wel voor jou mail!!Ik wil je graag verder helpen maar heb nog wat gegevens nodig.Kun je mij het bestelnummer doorgeven waar het over gaat zodat ik of mijn collega je verder kan helpen? Alvast bedankt!Ik wens je nog een hele fijne en zonnige dag:)Met vriendelijke groet,Edwinabol.com klantenservicewww.bol.comAls je vraag hiermee nog niet voldoende is beantwoord, dan kun je dit aangeven in antwoord op dit bericht.---- Original Message ---- eist herinneringskost - (CPTBE01512280-50) Date: 6 mei 2022, 15:04 Klacht - Bol eist herinneringskost - (CPTBE01512280-50) [:test-aankoop.be/klagen/gebruiksvoorwaarden] [:test-aankoop.be/klagenrivacy]

bol.com

Naar: G. T.

07/05/2022

DATA NOT AVAILABLE


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform