Terug

boete zwartrijden

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. D.

Naar: De Lijn

16/02/2022

vorige week heeft onze dochter een boete gekregen voor zwartrijden.Nochtans had ze haar lijnkaartje gescand, de omstaanders konden dat bevestigen (maar zij golden niet als bewijs) maar je kan nu niet meer nakijken (op je kaartje) of het effectief gescand is.De controleurs vertelden (op een nogal onbeleefde en kordate manier) dat de kans bestaat dat, ook al scan je, dat het niet gescand is, hoe kan je dit in godsnaam nakijken dan?Dit is ook de eerste keer dat mijn dochter beboet wordt voor zwartrijden, ze heeft geen waarschuwing gekregen (dit zou door de omstandigheden meer op zijn plaats zijn omdat De Lijn toch ook moeten kunnen aantonen waarom een tramkaart/apparaat niet scant en niet werkt)De boete (€ 81!!!!) zat gisteren al in de brievenbus.Wij zijn niet akkoord met deze boete en maar we weten niet hoe we hier in godsnaam een bewijs van kunnen leveren dat ze wel heeft gescand terwijl de controleurs zeiden dat ze niks op het kaartje konden terugvinden.Dank voor uw hulpMet vriendelijke groetenElske De Bodt en Jan Guisset (ouders van Tori Guisset)

Berichten (1)

E. D.

Naar: De Lijn

07/03/2022

vorige week heeft onze dochter een boete gekregen voor zwartrijden. Nochtans had ze haar lijnkaartje gescand, de omstaanders konden dat bevestigen (maar zij golden niet als bewijs) maar je kan nu niet meer nakijken (op je kaartje) of het effectief gescand is. De controleurs vertelden (op een nogal onbeleefde en kordate manier) dat de kans bestaat dat, ook al scan je, dat het niet gescand is, hoe kan je dit in godsnaam nakijken dan? Dit is ook de eerste keer dat mijn dochter beboet wordt voor zwartrijden, ze heeft geen waarschuwing gekregen (dit zou door de omstandigheden meer op zijn plaats zijn omdat De Lijn toch ook moeten kunnen aantonen waarom een tramkaart/apparaat niet scant en niet werkt) De boete (€ 81!!!!) zat gisteren al in de brievenbus. Wij zijn niet akkoord met deze boete en maar we weten niet hoe we hier in godsnaam een bewijs van kunnen leveren dat ze wel heeft gescand terwijl de controleurs zeiden dat ze niks op het kaartje konden terugvinden. Dank voor uw hulp Met vriendelijke groeten Elske De Bodt en Jan Guisset (ouders van Tori Guisset)Gewenst oplossing:Herziening van de factuurt


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform