Terug

Boete zonder mogelijkheid tot verweer

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

K. D.

Naar: De Lijn

20/03/2023

Beste,Op 15/02/2022 nam onze zoon ,zoals elke week,de bus naar zijn stage.Hij was te laat om aan de kiosk een ticket te kopen,hij besloot toch op de bus te springen en dan online een ticket te boeken, maar de inspecteur was aan dezelfde halte opgestapt en gaf hem een PV.Om dit in de toekomst te vermijden en onze goede wil te tonen, bestelden wij op 16/02/2022 een abonnement. Wij stuurden hiervan ook een mail met betalingsbewijs naar De Lijn en vroegen om begrip omdat het de eerste keer was en we zo snel mogelijk hadden gereageerd.Er werd met onze mail geen rekening gehouden aangezien we die een dag te vroeg (?) hadden gestuurd zegt De Lijn. Die termijn werd niet vermeld op de aangetekende zending en is volgens ons bovendien niet redelijk.We vinden het een schending van ons recht tot verweer dat wij zogenaamd te vroeg zouden gereageerd hebben. Integendeel,Eind April kregen wij een bericht van incassobureau Modero, die de boete wilden innen met bijkomende kosten.Wij hebben ons verhaal ook aan hen gedaan, zij gingen met De Lijn contact opnemen. Pas eind Februari 2023 (10 maanden daarna) kregen wij bericht dat ons verweer niet geldig was. 10 maanden,terwij De lijn zelf beweert een termijn te hanteren van 3 maanden waarbinnen ze beslist.Hun stelling dat je te vroeg reageert op een PV is buiten alle redelijkheid. Daar bovenop geven zij toe met onze argumenten geen rekening gehouden te hebben.Onze rechten van verweer zijn geschonden, Wij vragen om redelijkheid en nogmaals om deze boete kwijt te schelden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform