Op 28.11.2024 werd mijn zoon gecontroleerd bij het afstappen van de bus. Zijn mobib kaart van de nmbs werkte niet en de controleur stelt een pv op. Mondeling zegt hij, ga naar het loket van de nmbs, vraag een nieuwe kaart. Dit zou geen problemen mogen opleveren. Wij doen dit, hij krijgt een nieuwe kaart aan het loket dezelfde ochtend. Begin december ontvangen wij een aangetekende zending met een boete van de lijn van 107€ om te rijden zonder geldig vervoersbewijs. Mijn zoon is werkzaam bij het ministerie van financiën en heeft dus een abonnement betaald door de werkgever. Ik heb dit aangetoond met documenten bij de lijn als verweer+ bevestiging van de nmbs dat hij trein+bus heeft op zijn abonnement. Vandaag hebben wij terug een aangetekende zending ontvangen met daarin de mededeling dat ons ingediend verweer niet geldig is. Mijn zoon is ook met de desbetreffende documenten naar het loket van de lijn gegaan, maar ook daar konden ze hem niet helpen. Enkel beroep bij de raad van state kan, voor 200€ 😉.