Terug

Boete wegens mobib kaart die niet werkt

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. H.

Naar: De Lijn

06/01/2025

Op 28.11.2024 werd mijn zoon gecontroleerd bij het afstappen van de bus. Zijn mobib kaart van de nmbs werkte niet en de controleur stelt een pv op. Mondeling zegt hij, ga naar het loket van de nmbs, vraag een nieuwe kaart. Dit zou geen problemen mogen opleveren. Wij doen dit, hij krijgt een nieuwe kaart aan het loket dezelfde ochtend. Begin december ontvangen wij een aangetekende zending met een boete van de lijn van 107€ om te rijden zonder geldig vervoersbewijs. Mijn zoon is werkzaam bij het ministerie van financiën en heeft dus een abonnement betaald door de werkgever. Ik heb dit aangetoond met documenten bij de lijn als verweer+ bevestiging van de nmbs dat hij trein+bus heeft op zijn abonnement. Vandaag hebben wij terug een aangetekende zending ontvangen met daarin de mededeling dat ons ingediend verweer niet geldig is. Mijn zoon is ook met de desbetreffende documenten naar het loket van de lijn gegaan, maar ook daar konden ze hem niet helpen. Enkel beroep bij de raad van state kan, voor 200€ 😉.

Berichten (1)

M. H.

Naar: De Lijn

13/01/2025

Kan deze klacht nagekeken worden door iemand aub of wachten jullie tot de vervaldatum voor de boete te betalen?

Bemiddeling door Testaankoop 23 januari 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform