Terug

Boete van AirFrance

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Instappen

Klacht

A. P.

Naar: Air France - KLM

13/03/2025

Beste, Ik had een reis geboekt voor mij en mijn dochter van 7 jaar naar Dubai vanuit Brussel (met trein) naar de luchthaven van Charles de Gaulle Parijs. Echter had mijn dochter de dagen voordien naar haar papa gereisd, die in Parijs woont. Door de nieuwsberichten van stakingen van treinen in België en doordat mijn dochter al in Parijs was, heb ik de dag van vlucht , op 2 maart, een andere trein vanuit Rijsel genomen richting Parijs. Bij aankomst in de luchthaven, ruim 3u op voorhand en de dag eerder al ingecheckt te zijn online, kon ik aan het incheck balie mijn boarding passen niet in ontvangst nemen. Er werd mij gevraagd van waar ik kwam, ik zei vanuit België en de medewerker van AirFrance zei dat ik en mijn dochter ons eerst om de hoek aan de desk moesten begeve en dat wij daar onze boardingpassen gingen ontvangen . Aan de desk werd mij nogmaals gevraagd hoe ik in Charles-de-Gaulle geraakt was. Na mijn uitleg werd mij gezegd dat mijn tickets (€1075 voor 2) geannuleerd werden doordat wij met verkeerde middelen naar Parijs gekomen zijn. Maar dankzij hun « geste » , een toeslag van ruim €500(!) per persoon (!) , gingen ze mij en mijn 7-jarige dochter toch onze reis laten vervolledigen. Op dat moment voelde ik mij niet alleen machteloos, maar ruimweg gechanteerd. Hoezo moest ik nogmaals 1000€ betalen, voor mezelf en een kind(!) ??! Ze lieten mij geen enkele keuze , de prijs moest en zou betaald worden, anders was ik alles kwijt . In hun voorwaarden, die ik wel gelezen heb, heb ik helemaal niet kunnen begrijpen dat ik verplicht was om de trein vanuit Brussel te nemen en indien niet, dat ik een boete van €500 (!) per persoon (!) ging moeten betalen. Het is een horrorverhaal, ik voel mij moraal en psychologisch gechanteerd, alsook letterlijk afgeperst. Deze boete is oprecht een afpersing. Ik zou graag mijn geld terug willen hebben. Alvast bedankt voor jullie reactie. Met vriendelijke groeten, A.P.

Bemiddeling door Testaankoop 25 maart 2025

Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform