Terug

Boete op eerste aanmaning

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. C.

Naar: ZALANDO

20/05/2019

BesteIk bestel regelmatig zaken via Zalando. Ik kies steeds voor betaling per overschrijving binnen de 14 dagen. Op 10 april plaatste ik een bestelling ter waarde van 28,81 euro. Wegens een tegoed op mijn account (ik betaalde vorige bestelling te veel) zou hier nog een bedrag afgetrokken worden.Een eerste aanmaning is blijkbaar gratis bij Zalando, dus ik wachtte op deze zodat ik precies wist welk bedrag ik nog diende over te maken.Op maandag 20 mei ontvang ik een e-mail tweede aanmaning met een boete van 5,00 euro bovenop mijn te openstaand bedrag.Zalando kan geen verzendbevestiging van een eerste aanmaning voorleggen of doorsturen. Daarom vroeg ik vriendelijk om deze kost/boete van 5,00 euro eenmalig te crediteren. Dit is volgens de medewerker niet mogelijk.Zowel mijn vriendin, moeder, vrienden enz. ontvingen in het verleden een eerste aanmaning zonder boete. Dit wordt ook duidelijk in de algemene voorwaarden van Zalando aangehaald.Kan Test-Aankoop hierin tussenkomen?Alvast bedanktMet vriendelijke groetenMichiel


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform