Terug

Boete bij zelfscan

In behandeling Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

E. M.

Naar: AH - Albert Heijn

30/07/2025

Geachte mevrouw/heer, Op 30/07/2025, heb ik in de Albert Heijn Brasschaat een minnelijke geschikking van 141 euro moeten betalen bij de zelfscankassa omdat ik 3 producten niet had gescant. Ik stel echter vast dat ik was uitgekozen van een ad random onderzoek van mijn kar waar ik geen probleem mee had. Vóór de medewerkster de producten begon te scannen, gaf ik aan dat ik de chocolade was vergeten te scannen en ik excuseerde mezelf hiervoor. De medewerkster scande deze om dit te checken en het bleek inderdaad dat ik deze per vergissing was vergeten te scannen, en blijkbaar het potje confituur ook. Nadien werd er een andere medewerker bijgeroepen en uiteindelijk de winkelmanager. Deze laatste gaf aan dat, doordat mijn rekening maar klein was en het om drie producten ging ik een minnelijke schikking van 141 euro moest betalen. Ik heb dan aangegeven dat het absoluut niet met kwaade bedoelingen was en dat het puur een menselijke vergissing was. Ik heb ook aangegeven dat ik er met mijn hoofd niet bij was en ik recentelijk een burn out heb dus dat mijn hoofd niet altijd meewerkt en dat ik nog nooit eerdere problemen heb gehad bij jullie zelfscan. Hier had de winkelmanager geen horen naar en ik moest en zal de boete betalen, ook toen ik aangaf dat ik niet akkoord was en met de vraag of ik hier tegenin kon gaan, kreeg ik geen gehoor en moest ik de som betalen. Dit heeft ertoe geleid dat ik die 141 euro dan maar betaald heb. Ik wou de situatie achteraf graag met Albert Heijn zelf nog eens bekijken, maar ik kreeg steeds het antwoord dat de klantendienst enkel voor online aankopen en diensten is en dat ik contact moet opnemen met de winkelmanager. Ik had graag gesproken met iemand die boven de winkelmanager staat aangezien hij de persoon is die de minnelijke schikking heeft uitgesproken en niet veel gehoord had naar mijn verhaal. Daarnaast gaat het over een bedrag van 5,27 euro dat niet gescant was. Dit staat niet in verhouding met de 141 die ik heb moeten betalen. Ik heb dan ook een soort rekening gekregen waarop staat dat ik 141 euro heb betaald maar niet met welke reden of met enige uitleg. Daarom verzoek ik u onverwijld en uiterlijk tegen 14/08/2025 mij hierover te contacteren zodat we samen tot een oplossing kunnen komen. Met vriendelijke groeten, Eline Mertens Bijlage: - Kopie rekening - Kopie minnelijke schikking

Berichten (5)

AH - Albert Heijn

Naar: E. M.

31/07/2025

Beste , Wat vervelend dat u een boete heeft gekregen, omdat u vergeten was drie producten te scannen bij de zelfscankassa. U heeft uw gezondheidsklachten aangegeven, maar helaas kwam u er samen met de winkelmanager niet uit. Wij nemen uw klacht serieus en willen u graag verder helpen. Uw melding is doorgestuurd naar onze speciale afdeling, die dit verder in behandeling zal nemen. Met vriendelijke groet, Charette Medewerker Klantenservice Albert Heijn Toch nog vragen? We helpen je graag verder op onze klantenservice pagina. Mijn gegevens Naar de homepage Vragen Voorwaarden --------------- Oorspronkelijk bericht --------------- Van: [klachten@test-aankoop.be] Verzonden: 30-7-2025 16:45 Aan: klantenservice@ah.be Onderwerp: Boete bij zelfscan ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ This e-mail (including any attachments) may contain information that is private, confidential, or protected by attorney-client or other privilege. If you received this e-mail in error, please delete it from your system without copying it and notify sender by reply e-mail. thread::3AdtDU1JEA2vArSqos4G7EY::

E. M.

Naar: AH - Albert Heijn

15/08/2025

Beste Ik heb hier tot om heden niets meer over gehoord. Kan u mij een update geven? Met vriendelijke groeten

E. M.

Naar: AH - Albert Heijn

01/09/2025

Beste Graag had ik hier nog respons op gehad. Met vriendelijke groeten

Bemiddeling door Testaankoop 01 september 2025

Test Aankoop

Naar: E. M.

01/09/2025
Dit antwoord is privé

AH - Albert Heijn

Naar: E. M.

02/09/2025

Beste Eline, Onze excuses voor de zeer late reactie! Op 31-07-2025 nam u contact met ons op met een klacht waarbij je een boete kreeg. Echter zou dit opgelost moeten worden in de winkel.We kunnen weinig tot niets hieraan doen.Het spijt ons. Met vriendelijke groet, Charette Medewerker Klantenservice Albert Heijn Toch nog vragen? We helpen je graag verder op onze klantenservice pagina. Mijn gegevens Naar de homepage Vragen Voorwaarden


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform