Terug

boekenbon vervallen

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

M. R.

Naar: Standaard Boekhandel

07/02/2023

Beste, ik kreeg een goed jaar geleden een boekenbon ter waarde van 35 euro geschonken van de Standaard boekhandel. Deze week wou ik met deze boekenbon een boek bestellen, alleen bleek de boekenbon vervallen. Ik nam contact met de klantendienst, maar deze weigeren de boekenbon te verlengen. Naar verluidt willen ze hierop geen uitzondering maken. Ik wees hen op het feit dat dit bij Standaard boekhandel vroeger wel kon, maar ze hebben er geen oor naar. Ik vroeg hen wanneer de verkoopsvoorwaarden werden gewijzigd maar kreeg geen afdoend antwoord. Ik vroeg hen waar staat vermeld dat een boekenbon niet kan worden verlengd, maar ook hier kreeg ik geen afdoend antwoord. Op hun website staat dit nergens vermeld dat een boekenbon maar 1 jaar geldig is en dat deze niet kan worden verlengd. Desgevallend zou ik daar rekening mee houden. Ik kreeg echter volgende reactie: Ook in onze verkoopsvoorwaarden staat dit vermeld:De boekenbon is eveneens een betaalmiddel en kan ook online besteld worden voor verzending via e-mail, met de post of afhaling in één van de winkelpunten van Standaard Boekhandel. Een boekenbon kan tot 1 jaar na de uitgiftedatum gebruikt worden en is niet geldig als betaalmiddel voor geschenkboxen, elektronica (o.a. e-readers), media-acties, tabak, postzegels en loterijproducten. Graag verneem ik of Test Aankoop zou kunnen tussenbeide komen. Alvast bedankt.

Berichten (3)

Standaard Boekhandel

Naar: M. R.

15/02/2023

Contact: 1071232 Onsantwoord Beste heer Roijer, Onze boekenbonnen hebben altijd een geldigheidsduurgehad van 1 jaar. Onze voorwaarden hierover zijn niet gewijzigd. Watwel gewijzigd is is dat vroeger bij een gedeeltelijke inruiling en nieuweboekenbon werd aangemaakt, dit is nu niet meer het geval. Webegrijpen de klacht en nemen dit zeker ter harte, maar we kunnen geenuitzondering maken. De voorwaarden van een boekenbon staan duidelijkvermeld op de bon en op de website. Met vriendelijke groet, Klantendienst Je vraag aanStandaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:

M. R.

Naar: Standaard Boekhandel

12/03/2023

Beste, ik heb intussen verscheidene vestigingen van Standaard Boekhandel bezocht. Deze bevestigen allemaal dat de geldigheid van een boekenbon inderdaad staat vermeld op de bon. Zij bevestigen echter allemaal dat deze wel degelijk kon worden verlengd. Rond de maand oktober of november 2022 werd deze mogelijkheid door de hoofdzetel afgeschaft, aldus de bezochte vestigingen. Behoudens vergissing werd deze wijziging nooit aangekondigd aan uw klanten. Er werd mij onder de vorige voorwaarden een boekenbon geschonken van 35 euro, zoals ik er in het verleden tientallen van de Standaard boekhandel heb ontvangen naar aanleiding van een verjaardag of dergelijks. Ik vernam trouwens dat er nog gedupeerden zijn van deze maatregel. Ik zou u bijgevolg willen vragen alsnog mijn boekenbon te verlengen of op zijn minst een redelijk tegenvoorstel te doen. Ik tracht deze zaak in der minne te regelen. Mocht u evenwel vasthouden aan uw standpunt, zal ik mij genoodzaakt zien om de problematiek op een andere manier onder de aandacht te brengen. Ik ben er echter van overtuigd dat dit niet zover hoeft te komen. Met vriendelijke groeten, Marc Roijer

Standaard Boekhandel

Naar: M. R.

13/03/2023

Contact: 1082037 Onsantwoord Beste, Hartelijk dank voor je bericht. We begrijpen dat het niet fijn is dat jeboekenbon is vervallen. Door een vervaldatum duidelijk op onzeboekenbonnen te vermelden, stimuleren we de klant om de bon ook effectief tegebruiken. Zonder vervaldatum is het risico groter dat de bon in een schuifbelandt en niet gebruikt wordt. Wat zonde is voor zowel de schenker als deontvanger. Bijkomend is het zo dat hoe langer de bon niet ingeruild wordt,hoe meer waarde hij verliest, m.a.w. minder waar voor het hetzelfde geld alsde ontvanger bijvoorbeeld jaren wacht. De keuze van dedirectie om de termijn opéén jaar te zetten, werd gemaakt omdat wemerken dat het overgrote deel heel snel wordt ingeruild, mede daar dit hetideale (eindejaars)geschenk is waarbijéén jaar de correcte periodeis. We begrijpen echter dat het mogelijk is dat je de bon even uit hetoog verliest, waardoor we een marge geven vanéén maand navervaldatum. Met vriendelijke groet, KlantendienstJe vraag aan Standaard Boekhandel Volg ons op: Volg ons op:


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform