Beste,
ik lees op facebook dat er zoveel klachten zijn voor de BMW X1 (U11) en BMW X2 (U10).
Geen melding van BMW ontvangen (geen brief, geen email, niks).
Online zelf maar zoeken bij de website van BMW en mijn VIN nummer ingegeven.
1) 0034670200
A loss of power brake assist can extend the distance required to stop the vehicle. Additionally,
malfunctioning ABS and/or DSC systems can cause a loss of vehicle control. Either of these
scenarios can increase the risk of a crash.
2) 0028230100
Versnellingbak, gearbox (DCT, DKG).
Hier wordt loctite gebruik. zie blz 3/6.
Mijn vragen:
- Omdat dit zware terugroepingen zijn, is het dan niet logisch om hierop extra garantie te geven?
Ook drie 3 jaar?
- LOCTITE: is dat geen slechte, goedkope oplossing? (zie blz 3/6).
Die assen draaien rond tegen een hoge snelheid, worder warm en zetten uit (en krimpen). De loctite gaat dat niet blijven houden.
Er zit waarschijnlijk teveel speling tussen beide assen vandaar deze loctite.
Eigenlijk moet deze in zijn geheel (gearbox) vervangen worden. Maar dat zal te duur zijn voor zovele auto's.
Misschien hier ook 3 jaar garantie geven.
In Amerika is men heel open met deze problemen,
alle klanten hebben een brief gekregen van BMW.
In België mogen we niks weten. Precies operatie doofpot.
Alle fouten van mijn voertuig zitten dan ook niet in terugroepacties (actie).
Een zwaar teleurgestelde klant.