Terug

BMW X1 en X2 (volop fouten, terugroepingen)

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Garantie

Klacht

A. D.

Naar: BMW

02/07/2024

Beste, ik lees op facebook dat er zoveel klachten zijn voor de BMW X1 (U11) en BMW X2 (U10). Geen melding van BMW ontvangen (geen brief, geen email, niks). Online zelf maar zoeken bij de website van BMW en mijn VIN nummer ingegeven. 1) 0034670200 A loss of power brake assist can extend the distance required to stop the vehicle. Additionally, malfunctioning ABS and/or DSC systems can cause a loss of vehicle control. Either of these scenarios can increase the risk of a crash. 2) 0028230100 Versnellingbak, gearbox (DCT, DKG). Hier wordt loctite gebruik. zie blz 3/6. Mijn vragen: - Omdat dit zware terugroepingen zijn, is het dan niet logisch om hierop extra garantie te geven? Ook drie 3 jaar? - LOCTITE: is dat geen slechte, goedkope oplossing? (zie blz 3/6). Die assen draaien rond tegen een hoge snelheid, worder warm en zetten uit (en krimpen). De loctite gaat dat niet blijven houden. Er zit waarschijnlijk teveel speling tussen beide assen vandaar deze loctite. Eigenlijk moet deze in zijn geheel (gearbox) vervangen worden. Maar dat zal te duur zijn voor zovele auto's. Misschien hier ook 3 jaar garantie geven. In Amerika is men heel open met deze problemen, alle klanten hebben een brief gekregen van BMW. In België mogen we niks weten. Precies operatie doofpot. Alle fouten van mijn voertuig zitten dan ook niet in terugroepacties (actie). Een zwaar teleurgestelde klant.

Berichten (2)

BMW

Naar: A. D.

08/07/2024

GeachteOm gepast gevolg te geven op dit schrijven werd overleg gepleegd met alle bevoegde partijen waaronder BMW Concessie Jorssen Zuid.BMW Belux heeft niet nagelaten om inhoudelijk feedback te geven aan de klant over de aangehaalde punten.Actie 0034670200 werd reeds uitgevoerd op het voertuig.De technische actie 0028230100 is géén terugroepactie, maar een productverbeteringsactie. Onze klant hoeft hiervoor geen afspraak in te plannen.Er is op dit moment geen urgentie voor deze actie. Voor het gemak van de klant kan dit eveneens uitgeoverd worden bij een volgend onderhoud. De maatregelen die worden genomen in het kader van deze actie zijn uiteraard afgemeten aan de hoogste standaarden qua veiligheid en kwaliteit.We begrijpen eventuele ongerustheid maar willen benadrukken dat dit heel normaal is in de productie- en ontwikkelingsprocessen. Het betekent niet per se dat er iets mis is met uw voertuig en zulke zaken worden pro-actief uitgevoerd. BMW streeft continue naar verbeteringen. Vandaar dat een technische verbeteringsactie altijd kan worden uitgegeven op reeds rijdende voertuigen.BMW werkt voorurend aan het verbeteren van hun producten om de kwaliteit, functionaliteit en prestaties te optimaliseren. Dit is een essentieel onderdeel van het innovatieproces. Sommige verbeteringen kunnen gericht zijn op het verhogen van de veiligheid of betrouwbaarheid van het product. Dit is cruciaal om een hoogwaardige en duurzame oplossing te bieden.Voor verdere info kan de klant steeds contact opnemen met zijn erkende BMW concessie.We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.BMW GroupCustomer CareLodderstraat 162880 BornemE-mail: contact@bmw.beWebsite: s:www.bmw.be--------------------

A. D.

Naar: BMW

09/07/2024

Beste, Ik hoef mij dus totaal geen zorgen te maken voor de toekomst. Ook is de garantieperiode al voorbij, BMW blijft 100% procent tussenkomen voor al de terugroepacties en acties. (dus al jullie verbeteringen). Dat is heel mooi van BMW, persoonlijk had ik van een premium merk zoals BMW niks anders verwacht. Het zou anders niet proper zijn he, heel veel mensen gaan anders dan wel eens nadenken over bij welk merk men gaat aankloppen voor de volgende nieuwe auto. Op VTM-nieuws was er zelfs een kleine reportage te zien over dat er zoveel verbeteringen in alle nieuwe auto’s zitten. (zowel bij elektrische- als bij fossiele brandstof). Heel veel mensen lezen test-aankoop en alles is te vinden op het internet; alle verbeteringen zijn gemakkelijk te vinden, ideaal om een nieuwe auto (auto’s) te kiezen zowel voor de gewone particulier als voor bedrijven. Top BMW, dank je wel dat we er zijn uitgeraakt. Mvg,


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform