Terug

Blokkering Pakje

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

D. J.

Naar: UPS

21/06/2022

Beste,Ik heb een klacht I.V.M. zending nr :**********************Dit pakje is bij jullie toegekomen in Belgie op 8/6/2022.Na enkele dagen niks gekregen te hebben heb ik contact met de klantendienst opgenomen.Daar ik amper Engels ken heb ik gekozen voor nederlands voor de communicatie. Deze nederlandse vrouw was enorm ombeschoft en vertelde mij dat het pakje geblokkeerd was door het ontbreken van een document. Deze werd mij via mail bezorgd (Customs import/export Power of Attorney) document. Dit is in het Engels en ik begrijp niet wat ze met dit document bedoelen ? Ik ben bij verschillende personen geweest met de vraag wat dit betekende, maar niemand kan er aan uit aan dit document. Hierin spreken ze van een EIN/SS nummer en een officier en full force etc.. ??? > misschien iets uit het leger ? Ik heb vorige week terug gebeld om meer uitleg te vragen aan de klantendienst van jullie, maar ik kreeg terug een zeer onbeschofte vrouw aan de lijn die steeds herhaalde we hebben dit document nodig ! punt . Op al mijn vragen steeds hetzelfde we hebben dit document nodig ! geen uitleg mogelijk en ook niet in het nederlands ! en legde de telefoon op !Ik heb dan maar ingevuld wat ik kan en bij EIN/SS nummer heb ik mijn BTW nr ingevuld en alles afgetekend en reeds 3 maal doorgestuurd, en nog steeds geen reactie gekregen.Zie copie van 3 de mail hieronder :-------------------------------Geachte,Met deze stuur ik jou de ingevulde documenten door.Ik heb deze zo goed mogelijk ingevuld , zonder dat ik weet wat het betekend.Ik versta geen Engels.Mijn excuses als ik iets fout heb gedaan.Gelieve me een antwoord laten te geworden AUB.Indien ik geen bericht krijg aanzie ik dit als dat het document aanvaard is en mijn pakket eerstdaags kan verwachten.Groetjes,J D-----Oorspronkelijk bericht-----Van: internationaldocs.us@ups.com [mailto:internationaldocs.us@ups.com] Verzonden: vrijdag 10 juni 2022 10:25Aan: Onderwerp: UPS Document RequestHello Dirk,Thank you for contacting UPS. The sample or blank international document(s) required for your shipment is attached.If you need to provide documents for an international shipment, please follow these instructions: * Reply to this email * Attach the necessary document(s) as one of the following document types: .GIF, .PNG, .BMP, .XPS, .PDF, .DOC, .DOCX, .TXT, .PPTX, or .PPT * Include the UPS tracking number in the subject line * Include your name and telephone number in the body of the emailA representative will reply to your email after we have received the required document(s) for your international shipment. Sincerely,UPS International Customer Service-- Hieronder de tekst van het document --CUSTOMS (Import/Export) POWER OF ATTORNEY(1) Check appropriate box:LLC CorporationIndividual Sole ProprietorshipGeneralPartnershipOther (Specify)Limited Partnership(2) EIN / SS Number: (3) Importer Account Number(s):(4) Know all persons by these presents that, (Grantor)Full Name (as registered with the EIN/SS#) of Corporation, Individual, LLC, Partnership, or Sole Proprietorship(5) a corporation doing business under the laws of the State or Country and Province of(6) or a (LLC, Individual, General/Limited Partnership, Sole Proprietorship)(7) doing business as(8) residing or having a principal place of business athereby constitutes and appoints UPS SUPPLY CHAIN SOLUTIONS, INC. (Grantee) a wholly owned subsidiary of United Parcel Service, Inc.,Delaware, its successors or assigns, through their officers, employees, and/or specifically authorized agents specifically authorized to act for such corporationby power of attorney, as a true and lawful agent and attorney of the Grantor named above for and in the name, place and stead of said Grantor from this dayand in all U.S. Customs and Border Protection (Customs) Districts and in no other name, whether as customs broker, forwarding agent or for any other relatedactivity, to make, (either in writing, electronically, or by other authorized means) endorse, sign, file, declare, or swear to any entry, withdrawal, declaration,certificate, bill of lading, Electronic Export Information (EEI) via Automated Export System (AES”), manifest, carnet, importer security filing or any otherdocument required by law, regulation or commercial practice in con nection with the importation, transportation, or exportation of any merchandise shippedor consigned by or to Grantor to perform any act or condition which may be required by law, regulation, or commercial practice in connection with suchmerchandise to receive any merchandise deliverable to GrantorTo make endorsement on bills of lading conferring authority to transfer title to make entry and collect drawback and to make, sign, declare or swear toany statement, supplemental statement, schedule, supplemental schedule, certificate of delivery, certificate of manufacture, certificate of manufacture anddelivery, abstract of manufacturing records, declaration of proprietor on drawback entry, declaration of exporter on drawback entry, or any other affidavit ordocument which may be required by law or regulation for drawback purposes regardless of whether such sworn statement, schedule, certificate, abstract,declaration, or other affidavit or document is intended for filing in any Customs DistrictTo sign, seal and deliver for and as the act of Grantor any bond required by law or regulation in connection with entry or withdrawal of importedmerchandise or merchandise exported with or without benefit of drawback, or in connection with entry, clearance, lading, unlading or navigation of any vesselor other means of conveyance owned or operated by Grantor, and any and all bonds which may be voluntarily given and accepted under applicable laws andregulations, consignee's and owner's declarations provided for in section 485, Tariff Act of 1930, as amended, or affidavits in connection with the entry ofmerchandiseTo sign an


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform