Dag meneer Ghislain,Ik heb uw klacht goed ontvangen.Na onderzoek kan ik u hierover het volgende meedelen. Momenteel belet een foutcode in het marktoverkoepelende gegevensuitwisseling-platform (MIG6) dat de leverancier meterdata van uw meter ontvangt.Dagelijks worden ongeveer 1 miljoen transacties verwerkt (federaal).99,8% van alle berichten (voor een totaal van 11 miljoen headpoints) lopen correct.Slechts 0,2% van de berichten gingen in uitval en konden niet correct verwerkt worden, intussen is dit aantal al enorm gedaald, maar het moet maar net uw EAN code zijn natuurlijk.Ik begrijp uw frustratie, dit probleem is ook al meermaals in de media geweest.Meer info kan u ook hier terugvinden: vertraging energiefactuur FluviusU kan hier ook EAN-code ingeven, en zo onmiddellijk zien of uw gegevens nog geblokkeerd zitten.U gaf mee dat u deze link al doorgekregen heeft, hier ziet u echter ook dat u duswel kan veranderen van leverancier of contract. Het probleem gaat daarmee op vandaag niet van de baan zijn, maar van zodra uw EAN code niet meer geblokkeerd is, zal dit retroactief rechtgezet worden.Een paar maanden geleden is er een taskforce met de netbeheerders, Atrias en de energieleveranciers opgericht. Die moeten in gezamenlijk overleg de geblokkeerde dossiers individueel aanpakken.Binnen Fluvius zijn er 30 mensen vrijgemaakt om de aanslepende problemen op te ruimen. Bij Atrias zijn dat er nog eens twintig.Wij willen nu eerst voorrang geven aan deze geblokkeerde punten en zo trachten te zorgen voor stabilisatie. Hier wordt door een team van experten (zowel business als IT) de nodige focus en prioriteit op gelegd. Anderzijds zijn de resterende geblokkeerde punten wel nog complexe cases, waarop al heel wat pogingen ondernomen werden en mogelijk ook al een aantal marktinteracties waardoor het soms moeilijk te achterhalen valt wat nu precies de oorzaak was/is van het feit dat dat punt geblokkeerd zit.Ik kan dus jammer genoeg enkel nog een beetje geduld vragen. Het komt in orde, maar wanneer, daar kan ik op vandaag geen antwoord op geven.Met vriendelijke groeten,Klachtenbeheer Fluvius s:www.fluvius.be/disclaimer