Terug

Blokkering diensten van derden wegens bewindvoering

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

V. A.

Naar: Proximus

28/10/2022

Ik ben bewindvoerder van mijn dochter en al sinds februari 2021 vraag ik Proximus om te vermijden dat mijn dochter diensten van derden via haar Proximusfactuur kan vragen en betalen. Het gaat onder meer om 090-nummers waarmee ze gokt. Men heeft mij al enkele keren verzekerd dat de nummers werden geblokkeerd, maar telkens loopt het mis en heeft mijn dochter toch toegang tot die nummers.Ik heb ook enkele problemen met mijn eigen Proximusfacturen, waar zaken op verschijnen waarom ik niet heb gevraagd.Op 27 september jl. werd het mij te veel en heb ik onderstaand bericht naar Proximus gestuurd via hun website.Ik heb een aantal klachten over mijn facturen en die van mijn dochter, xx, van wie ik de bewindvoerder ben. Eerst wat xx betreft: ik meld Proximus al jaren dat diensten van derden (o.a. 090-nummers) niet toegankelijk mogen zijn voor xx. Men heeft me al verschillende keren gemeld dat die zijn geblokkeerd, maar telkens verschijnen die nummers opnieuw op haar factuur. Er werd mij verteld dat xx die functies zelf opnieuw heeft geactiveerd door zich als mezelf voor te doen, maar dit mag geen argument zijn. In haar dossier moet nl. duidelijk staan dat ze onder bewindvoering staat en zelf geen handelingen kan verrichten. Als ze in mijn naam belt, moet haar verzoek via een mail aan mij worden geverifieerd. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Bovendien werden voor haar installatieadres (xx) twee wijzigingen aangerekend (Mobilus Maxi en TV Replay (weliswaar gratis de eerste maand)) waar ik mijn toestemming niet voor heb gegeven. Ik zal die zware factuur van 4 september (431,57) en evenmin de factuur van 9 september voor dezelfde periode (76,99 euro) niet betalen. Ik heb nu al veel geduld gehad en desnoods haal ik de vrederechter en/of Test-Aankoop erbij.Wat nu mijn eigen facturen betreft: mijn aanrekening van 9 september bedraagt 88,52 euro i.p.v. de gebruikelijke 63,99 omdat daar ineens Mobile Flex M Full Controle is bijgekomen, waar ik niet om heb gevraagd. Zodra ik aangepaste facturen (voor zowel mezelf als xx) heb gekregen, zal ik die vereffenen.Ik heb een bevestiging gekregen dat ze mijn bericht hebben ontvangen, maar heb tot op vandaag (28/10/2022) geen reactie gekregen, met uitzondering van 2 brieven waarin wordt gedreigd om de Proximusdiensten die ik ontvang (televisie en internet) op te schorten als ik de openstaande facturen die ondertussen meer dan 500 euro bedragen niet betaal.Ik heb op 24/10 gebeld naar Proximus, maar de persoon aan de lijn wist zich geen raad en vroeg me de dag erop terug te bellen, wat ik heb gedaan. Tijdens het telefoongesprek op 25/10 werd me verzekerd dat iemand me binnen de 24 uur zou terugbellen, maar tot op heden heb ik nog niets gehoord.Kunt u me helpen a.u.b.?Alvast bedankt!An

Berichten (8)

Proximus

Naar: V. A.

08/11/2022

Beste,Ik heb klant telefonisch proberen te bereiken maar zonder succes. Ik heb via mail de volgende info bezorgd (anneke.vandamme@skynet.be)Beste,Naar aanleiding van bovenstaand dossier heb ik u proberen telefonisch te contacteren, maar zonder succes.Ik heb ondertussen terug de beperkingen geplaatst op het GSMnummer, maar om te vermijden dat dit in de toekomst nog kan gewijzigd worden door uw dochter, dienen wij een bewijs van bewindvoering te krijgen, dit moet schriftelijk gestuurd worden, u kan deze sturen naarProximusKoning Albert II laan 27, 1030 Brussel of via mail naarbewindvoerder@proximus.com.Zolang Proximus geen schriftelijk bewijs binnenkrijgt is klant zelf verantwoordelijk voor alle wijzigingen, aanrekeningen gebeuren op de klantgegevens van Anneke Vandamme.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-10-28-14.37.17.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192992258865]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192992258865]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: V. A.

08/11/2022

Beste,Ik heb klant telefonisch proberen te bereiken maar zonder succes. Ik heb via mail de volgende info bezorgd (anneke.vandamme@skynet.be)Beste,Naar aanleiding van bovenstaand dossier heb ik u proberen telefonisch te contacteren, maar zonder succes.Ik heb ondertussen terug de beperkingen geplaatst op het GSMnummer, maar om te vermijden dat dit in de toekomst nog kan gewijzigd worden door uw dochter, dienen wij een bewijs van bewindvoering te krijgen, dit moet schriftelijk gestuurd worden, u kan deze sturen naarProximusKoning Albert II laan 27, 1030 Brussel of via mail naarbewindvoerder@proximus.com.Zolang Proximus geen schriftelijk bewijs binnenkrijgt is klant zelf verantwoordelijk voor alle wijzigingen, aanrekeningen gebeuren op de klantgegevens van Anneke Vandamme.Contacteer ons op:===== Received from klachtenbox@test-aankoop.be on 2022-10-28-14.37.17.000000 ======Ref. [THREAD_ID:192992259217]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality Ref. [THREAD_ID:192992259217]This email can contain confidential information. See more on s:www.proximus.com/respect-confidentiality

Proximus

Naar: V. A.

08/11/2022

Goedemiddag,Hierbij een antwoord op uw mailbericht naaranneke.vandamme@skynet.be dat ik via Test-Aankoop heb gekregen.Facturen Luna GesierichEerst en vooral heb ik geen telefoon van u gekregen, mijn partner daarentegen wel, maar die heeft niets met deze zaak te maken. Mijn nummer is 0479 75 78 63.Vervolgens is het bovenstaande e-mailadres niet correct, waardoor ik ook de mail niet heb gekregen.Het correcte mailadres is:annekevandamme@skynet.be. Het is altijd veiliger te communiceren op mijn werkmailanneke.vandamme@ccecrb.fgov.be (voorheenvaan@ccecrb.fgov.be).U vindt hierbij het vonnis waarin ik als bewindvoerder word aangewezen, maar ik vestig uw aandacht erop dat dit vonnis al van 23 april 2021 in uw bezit is (zie bijlage).De huidige problemen konden dus al lang worden vermeden en dan had u haar tv en internet niet moeten afsluiten, zoals nu al dagen het geval is.Gelet daarop, wens ik van u aangepaste facturen van Luna (zonder diensten van derden) te krijgen zodat ik die zo snel mogelijk kan betalen.Facturen Van Broeck-VandammeIn mijn klacht was er ook sprake van mijn eigen facturen. Ook die zijn al een tijdje niet correct.Ik ben zo vrij de in mijn klacht gesignaleerde fout even te herhalen: 'Mijn aanrekening van 9 september bedroeg 88,52 euro i.p.v. de gebruikelijke 63,99 omdat daar ineens Mobile Flex M Full Controle was bijgekomen, waar ik niet om heb gevraagd.'Dit is evenwel nog niet alles:Mijn aanrekening van 9 oktober bedroeg 152,75 euro omdat meer dan 65 euro van mijn dochter (0470 64 38 62) (ook nummers van derden) op mijn factuur werd gefactureerd + dezelfdeMobile Flex M Full Controle. Ik heb die dus niet betaald.Onlangs kreeg ik ook nog een 'bevestiging van een wijziging' voor het adres in Gent waar we al anderhalf jaar niet meer wonen (Gordunakaai 83). Dit kan niet de bedoeling zijn.Ook voor mijn onjuiste facturen zou ik dus graag de correcte facturen krijgen zodat ik die zo snel mogelijk kan betalen.Alvast bedankt!Met vriendelijke groet,An VandammeAttaché/vertaler-revisor - TaalcelCentrale Raad voor het Bedrijfsleven - Conseil central de l'économieBlijde Inkomstlaan 17-21 - Avenue de la Joyeuse Entrée 17-211040 BRUSSEL - 1040 BRUXELLESTel.00 32 (0)2/233 88 38E-mail:anneke.vandamme@ccecrb.fgov.be

Proximus

Naar: V. A.

14/11/2022

Dag mevrouw, meneer,Dat is goed nieuws, maar op Luna's account staan nog altijd openstaande rekeningen.Bovendien heeft ze nog altijd geen tv en internet thuis (nog altijd geblokkeerd dus).Kunt u dit in orde maken a.u.b.?En wat bedoelt u met 'haar diensten'? Bedoelt u diensten van derden?Alvast bedankt!Anneke

Proximus

Naar: V. A.

08/12/2022

Goedemiddag,Na u er op 14 november op te hebben gewezen dat Luna nog altijd geen TV en wifi had, is de situatie vandaag nog altijd dezelfde.Het gevolg daarvan is dat Luna regelmatig 4G moet bijkopen, wat niet de bedoeling kan zijn.Met vriendelijke groeten,Anneke Vandamme (bewindvoerder)

Proximus

Naar: V. A.

12/12/2022

Goedemiddag,Kunt u mij vertellen hoe het staat met mijn dossier51577629 a.u.b. ?Ik hoor hier niets meer over, maar ik heb thuis wel al dagenlang geen wifi meer.Hopelijk zijn deze twee zaken niet met elkaar verbonden.Is het mogelijk de wifi te herstellen?Met vriendelijke groeten,An

Proximus

Naar: V. A.

20/12/2022

Goedemorgen,Reageer ik op deze mail of handelt Test-Aankoop het verder af?Alvast bedankt!Anneke Vandamme (bewindvoerder van Luna Gesierich)

Proximus

Naar: V. A.

06/01/2023

Goedemiddag,Enkele dagen na uw onderstaande mail, kreeg ik telefoon van een collega van u.Hij verzekerde me dat alles binnen de 24 uur zou geregeld zijn.Mijn dochter heeft echter nog altijd geen wifi en geen tv!!Ik vind dit niet meer ernstig!Ik wacht ook nog altijd op de behandeling van mijn dossier, dat op 10 november 2022!! het nummer 51577629 kreeg.Anneke VandammeAug. Debunnestraat 508930 Menen0479 75 78 63


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform