Terug

blokkeren storting bankautomaat

Opgelost Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

J. B.

Naar: ING - Bank and kantoren

05/10/2020

Beste, op 4/09/2020 deed ik een storting aan de betaalautomaat in de ING bank te Diepenbeek. Het toestel blokkeerde en ik gaf dit meteen door aan een aanwezige bankbediende Sweeck Patrick. Hij stelde een klachten formulier NO RBK Nuber --335-021 335-230-04 -- 04-09-2020 op.Een week later belde ik met de vraag hoelang de correctie nog ging duren en men kon mij niets zeggen.Nog een week later bel ik opnieuw en stelt men mij opnieuw een klachten formulier op .2 weken later verwittig ik mijn bankier en deze stuurt een mail:Collega’s, Eergisteren werd mij telefonisch beloofd dat de klant gisteren zou gecrediteerd worden, 2 weken geleden kreeg ik een gelijkaardige belofte. Die hebben beide 1 zaak gemeen het zijn loze beloften. De klant heeft zijn geld gedeponeerd op 04/09, dat is overmorgen een MAAND!!!!! Het is uitgesloten dat eergisteren pas voor het eerst na 04/09 een S.O. de automaten heeft geserviced, die zijn er wekelijks of om de 14 dagen. Waar wordt op gewacht??? Aangezien mails en telefoons niet helpen adviseer ik klant om bij de politie klacht te gaan neerleggen wegens diefstal.Weet dat de klant én wij dit SPUUGZAT zijn de nonchalance, gebrek aan verantwoordelijkheid, de complete desinteresse om te doen wat noodzakelijk is .Uw dienst stelt dat het systeem geen incident registreerde en daarom geen creditering onder voorbehoud kan gedaan worden terwijl de klant een ticket van het incident ontving. Slechte wil…Een regelrecht SCHANDE, LOS DIT OP, METEEN!!!!!!!!!!!!!! (Aandacht: vanaf 01/10/2019 is het kantoor namiddag enkel open op afspraak!)Mvg, Business BankerIk diende zelf nog eens een klacht in : https://www.ing.be/nl/retail/daily-banking/cards-and-payments/complaint-handling op 1/10/2020Vandaag 5/10/2020 ontving ik nog steeds het gestorte bedrag niet!!!Ik vraag vandaag dus niet alleen dat men mij mijn geld stort maar ook een degelijke en gefundeerde uitleg van hoe zoiets mogelijk is.

Berichten (1)

ING - Bank and kantoren

Naar: J. B.

05/11/2020

Geachte,U vroeg ons de klacht van de heer Berx, zaakvoerder van de vennootschap Santhera BV, te analyseren en u hierover feedback te bezorgen. Ik heb hiervoor contact opgenomen met onze Customer Journey Expert die instaat voor de technische analyses van de SelfBank-modules van onze bank. Hieronder een gedetailleerde analyse:SituatieschetsDe heer Berx is op 4/9 om 14.26u langs gegaan aan de SelfBank-automaat om een storting uit te voeren. Hij voert de biljetten in maar sommige biljetten worden geweigerd en worden door het apparaat teruggegeven. De heer Berx neemt deze terug uit het apparaat. De biljetten die in de machine achtergebleven zijn, werden geblokkeerd ten gevolge van een probleem met de hardware van het toestel. De heer Berx zegt een bedrag tussen de 3.000,00 EUR en 3.200,00 EUR te hebben gestort. Er wordt echter geen enkel bedrag op de rekening van de vennootschap gecrediteerd doordat het technische incident niet direct wordt geregistreerd.De technische analyse van het betreffende apparaat:De SelfBank die gebruikt werd door de heer Berx om de storting uit te voeren, werd 2 uur voor deze storting nog technisch gecontroleerd (nl. om 12.23u), en alle cassettes werden leeggemaakt. Na technische interventie en gezien de transacties die gebeurden tussen 12.25u en 14.25u, kan met zekerheid gezegd worden dat de inhoud van de Cash in/out de volgende was:Om 14.26u komt de heer Berx langs om biljetten te storten. Een deel wordt teruggenomen, een ander deel blijft geblokkeerdOm 14.44u komt een andere cliënt langs en vraagt 2 biljetten op van 50 EUR opvraging geweigerd en beide biljetten worden in de cassette Reject ondergebrachtOm 14.45u vraagt dezelfde cliënt nogmaals 2 biljetten op van 50 EUR ook deze transactie gaat niet door en beide biljetten belanden eveneens in de cassette RejectOm 14.46u blokkeert de machine volledig in afwachting van een technische interventie Reject-cassette bevat 4 biljetten van 50 EUR, dus 200 EURZonder naar de details van de technische interventie te gaan kijken die plaatsvond op 29/9, kan al uitgerekend worden hoeveel er precies aan de heer Berx dient betaald te worden:Hetgeen de technieker heeft teruggevonden in het apparaat (2.970,00 EUR) bedrag in de cassette Reject (nl. 200,00 EUR) =2.770,00 EUROndernomen actiesOp 8 oktober wordt een bedrag van 2.850,00 EUR gecrediteerd op rekening van Santhera BV. Waardedatum van deze storting is 04/09/2020, de dag van de initiële storting in de SelfBank-module. Deze terugbetaling werd uitgevoerd door ons departement Cash in/Out na de technische interventie van de bewuste SelfBank-module op 29/9 en naar aanleiding van een eenvoudige controle van de technische journaals.BesluitDe technische analyse van de SelfBank-module heeft zoals hiervoor reeds vermeld plaatsgevonden op 29/9. Door omstandigheden is deze interventie niet sneller kunnen gebeuren waardoor het crediteren van de rekening van de vennootschap langer op zich laten wachten heeft dan oorspronkelijk voorzien. Het is op basis van de bevindingen van de technische journaals dat er beslist werd een bedrag van 2.850,00 EUR op rekening te crediteren.De meer gedetailleerde analyse die uitgevoerd werd op basis van de klacht van de heer Berx heeft echter aangetoond dat er slechts 2.770,00 EUR in het apparaat werd gedeponeerd. Met andere woorden, ons departement Cash in/out heeft eigenlijk 80,00 EUR teveel terugbetaald aan Santhera BV.We betreuren ten zeerste dat het zo lang heeft aangesleept vooraleer de heer Berx terdege werd geïnformeerd over de stand van zaken en vooraleer de rekening van zijn vennootschap werd gecrediteerd. We zijn dan ook niet zinnens om het bedrag van 80,00 EUR te debiteren van de rekening van Santhera BV. Wij excuseren ons voor de overlast die deze situatie met zich heeft meegebracht. Een afzonderlijke mail met uitleg en excuses zal door ons departement ook nog rechtstreeks naar de heer Berx worden opgestuurd.Wij hopen u met deze informatie afdoende geïnformeerd te hebben.Met beleefde groeten,ING Complaint ManagementT +32 2 547 61 02F +32 2 547 83 20Mailbox klachten@ing.beING Belgium,Cours-Saint-Michel, Sint Michielswarande 60, 1040 Etterbeek ------------------------------------------------------------------------------------------ATTENTION:This e-mail is private, confidential and intended only for the addressee(s). It shall not constitute any commitment for ING Belgium unless expressly agreed otherwise in a written agreement. If you are not the intended recipient, please inform the sender of this message and delete it immediately. Messages and attachments are scanned for all viruses known. If this message contains password-protected attachments, the files have NOT been scanned for viruses by the ING mail domain. Always scan attachments before opening them.ING Belgique SA - Banque-PreteurING Belgie NV - Bank/Kredietgever, Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussel/Bruxelles - TVA/BTW BE0403.200.393 - BIC BBRUBEBB - Rekening/Compte: BE45 3109 1560 2789.Courtier d'assurances inscrit a la FSMA sous le numero 12381 AVerzekeringsmakelaar ingeschreven bij de FSMA onder het nr. 12381A.General information regarding ING Belgium and its services is available on www.ing.beClick here for more information on investments.Click here for more information on our professional credits.


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform