Op 13 oktober 2023 probeerde ik in te loggen op zalando.be. Het wachtwoord dat ik invoerde werd niet erkend. Ik probeerde via de knop 'wachtwoord vergeten' een nieuw wachtwoord te verkrijgen. Ik ontving echter nooit een email hiervoor. Toen ik vervolgens contact met Zalando opnam (via hun contactformulier) met de vraag wat er aan de hand is, kreeg ik het bericht dat mijn account werd gedeactiveerd wegens te veel foute inlogpogingen. Nooit ontving ik hier bericht over dat dit werd gebeurd. Ik kan dus ook niet weten hoelang mijn account al gedeactiveerd is. Ik ben er bovendien ook van overtuigd dat ik niet te vaak een verkeerd wachtwoord zou hebben proberen in te voeren. Ofwel deed een ander dit, ofwel was er een probleem bij Zalando zelf. Zalando zelf kan ook niet aantonen wie de foute inlogpogingen gedaan heeft. Ik ben echter wel de gedupeerde van hun gebrekkige systeem. Op mijn account staat immers nog een bedrag van €182 aan tegoedbonnen. Op de vraag of mijn account kan gedeactiveerd worden of het tegoed kan overgezet worden naar een ander account wordt telkens negatief gereageerd en komt er geen enkele inschikkelijkheid. Op 18 oktober zag ik even een lichtpuntje. Toen werd me gevraagd om 3 van de 6 verificatiepunten door te sturen: e-mailadres, bestelnummer, klantnummer, factuurnummer, factuuradres, afleveradres. Ik kon er niet 3, maar 5 geven. Enkel het klantnummer ontbrak, omdat dit op geen enkele van hun mails/bestelbevestigingen vermeld wordt. Echter kreeg ik op geen enkel ogenblik nog een tegenbericht hierover, zelfs na de expliciete vraag of er al meer nieuws is. Ik stuurde hen ook documenten zoals een kopie van mijn identiteitskaart en mijn bankkaart en een uittreksel van een bankschrift van een betaling aan Zalando als laatste poging tot bewijs van mijn identiteit (en dus de rechtmatige eigenaar van het account en het tegoed van €182), echter alweer zonder enig resultaat. Na een poging tot communicatie via het ODR-platform kwam na vier maanden geen enkele respons van Zalando.