Terug

Blokering verkoop aandelen door CRELAN

Closed Openbaar

Aard van probleem:

Andere

Klacht

F. D.

Naar: Crelan

20/06/2024

Jos en Fabienne zijn meer dan 40 jaar klant bij AXA, nu Crelan en helemaal in den begin IPPA. Ondertussen ook de kinderen en kleikinderen. Buiten enkele naamsveranderingen, fusies, verandering van kantoorhouders en kantoren zijn wij vrij tevreden geweest over de diensten en dienstverlening. Tussen 8 en 9 juni heeft de overdracht van AXA naar Crelan plaatsgevonden. Deze heeft voor ons problemen en nadelige gevolgen veroorzaakt waar Crelan zijn verantwoordelijkheid niet voor wil nemen t.o.v. ons. Erger nog Crelan vraagt ons begrip te hebben voor hun nieuwe manier van werken. We hebben met de makelaar en Crelan zelf al contact genomen om dit op te lossen. Minnelijk valt er niets te regelen. Ze ontwijken ons probleem wat hun hebben veroorzaakt en nogmaals ze vragen ons begrip op te brengen voor de nieuwe situatie. In het kort: Met betrekking tot de overname van AXA door Crelan kregen wij twee jaar geleden d.d. 05-01-2022 een brief van CEO Philippe Voisin waarin stond dat voor ons alles hetzelfde blijft. Indien er iets zou veranderen zouden we persoonlijk in kennis gesteld worden. Dit hebben ze helemaal niet gedaan. Wij zijn nooit in kennis gesteld van ook maar enige verandering, zelfs niet een verandering die voor ons negatief zou kunnen zijn, er is ons totaal niets meegedeeld dat er voor ons een andere manier van werken zou zijn met Crelan. Ze hebben ons voor een voldongen feit gesteld. Aandelen verhandelen kan niet meer online zoals voorheen bij AXA. Je moet er persoonlijk op een vooroorlogse manier voor langs het kantoor gaan om een order te geven. Wij hebben gevraagd aan Crelan dat ze hun verantwoordelijkheid nemen dat we zonder kosten kunnen overstappen naar een andere broker maar daar gaan ze niet op in. Wij moeten hiervoor zelf de kosten dragen 39 lijnen x 75,- euro of 2.925,-euro Wij staan machteloos, dit kan toch niet voor een grootbank zoals ze zich zelf noemen. Crelan had ons hiervan, veel vroeger in kennis moeten stellen zodat ook wij tijdig het nodige konden doen voor een overgang. We zijn echt gedupeerd, voelen ons radeloos en weten niet hoe we dit verder moeten aanpakken. Vriendelijke groeten, Fabienne De Vetter Jos Claessens Berrélei52 2930 Brasschaat 0477-32-96-31


Hulp nodig?

Bedrijven antwoorden doorgaans binnen 3 werkdagen. Als het langer duurt, neem contact op met ons.

Bel ons

Onze advocaten zijn beschikbaar van maandag tot vrijdag van 9u tot 12u30 en van 13u tot 17u (vrijdag tot 16u).

Informatie voor bedrijven

Meer over onze dienst

Informatie voor consumenten

Meer over ons platform